Stižu reakcije nakon konferencije za medije na kojoj je najavljeno da će se obustavit javni gradski prijevoz na području gradova i općina koje su tvrtki Promet za prošlu godinu dužne ukupno 3.1 milijun eura.
Jedan od gradova dužnika je i Trogir koji mora podmiriti 284.181 eura potraživanja, dok im je godišnja ugovorom predviđena subvencija 170.000 eura.
Uz sve to, gradonačelnik Ante Bilić tvrdi kako je riječ o pravno i računovodstveno neutemeljenom dugu, na što se nekoliko suvlasnika pismeno požalilo prije desetak dana.
- Mislim da nije korektno da se poslovanje tvrtke vodi preko medija i da se na ovaj način prijeti ostalim suvlasnicima i korisnicima. Poštujemo ugovor i svaki mjesec plaćamo svoje rate, da bi na kraju 2023. godine, odnosno početkom 2024. stiglo da moramo platiti dodatnih 284.181 eura. Usporedbe radi, 2022. godina je za Promet bila iznimno teška, a mi smo na kraju te godine, uz godišnji iznos koji plaćamo, morali dodatno platiti 25 tisuća eura. Ove godine odjednom dodatno moramo platiti gotovo 12 puta više nego prošle godine – objasnio je Ante Bilić koji je naglasio da je takav dug pravno i računovodstveno neutemeljeno, a još uvijek čekaju obrazloženje za njih visokog dodatnog nameta.
Više puta je naglasio kako je apsurdno da je dug grada Trogira veći od ukupnih godišnjih obveza koje su dužni plaćati Prometu.
Na prozivke je odgovorio i Grad Kaštela. Objasnili su kako je u njihovom proračunu za 2023. godinu bilo predviđeno 790.000 eura subvencije za Promet, od čega je 517.618,92 izdvojeno za ugovornu obvezu prema Prometu.
- Mjesečni iznos zahtjeva za subvenciju koji smo zaprimili od Prometa je iznosio 43.134,91 eura što za cijelu 2023. godinu iznosi 517.618,92 eura te je taj iznos i uplaćen. Također, uplaćeno je 270.000 eura razlike za 2022. godinu koju smo primili nakon izračuna neto financijskog učinka - objasnili su iz Grada Kaštela, što znači da im je prošlogodišnji dodani dug od 869 tisuća eura znatno veći od cjelogodišnje planirane subvencije. Slično kao i kod Trogira.
- Godišnji plan Prometa za 2023. godinu, na ime prihoda od subvencija grada Splita iznosio je 6.636.140 eura, a na ime prihoda od subvencija ostalih gradova i općina 2.509.788 eura da bi na kraju ostvarenje za 2023. godinu iznosilo na grad Split 6.163.297 eura (cca 500.000 eura manje), a na ostale jedinice lokalne samouprave 5.586.599 eura, što je značajno povećanje od cca tri milijuna eura - odgovorili su iz Kaštela.
Naglasili su da ne izbjegavaju plaćanje obaveza, ali vodeći se Planom poslovanja za 2023. nisu planirali povećanje u proračunu na poziciji subvencije prijevoza za prošlu godinu. Napomenuli su kako su jedinice lokalne samouprave već podnijele svoje financijske izvještaje što znači da će morati donijeti izmjene proračuna za 2024. godinu.
- Nadalje, ističemo kako je metodologija izračuna neto financijskog učinka nejasna i nepotpuna te ne pruža dovoljno informacija za provjeru od strane korisnika. Izračun razlike nakon konačnog obračuna za grad Kaštela za 2023. godinu iznosi 869.066 eura (zaprimljeno 26.02.2024.g.) dok je za 2022. godinu iznosio 270.000 eura, što je značajno povećanje. S druge strane, obaviješteni smo da će nakon uvođenja ticketinga u 2023. godine iznosi subvencija biti manji - poručili su iz Grada Kaštela.
Inače, ove godine nastavili su im stizati isti mjesečni zahtjevi za subvenciju Prometa u iznosu od 43.134,91 eura, koliko su plaćali i prošle godine.
Idućih dana se očekuje sastanak suvlasnika Prometa nakon kojeg će se odlučiti kako će postupati prema ovakvom dugu koji je u slučaju Kaštela i Trogira veći od cjelogodišnje dogovorene subvencije prema Prometu.