Kandidat HDZ-a za gradonačelnika Splita Zoran Đogaš, predstavio je model stopostotnog sufinanciranja javnog gradskog prijevoza za ranjive skupine građana. Ovaj model, tvrdi Đogaš, pokazat će da nova gradska uprava opet brine o svojim potrebitim građanima i jedna od mjera kojom ćemo se približiti viziji Splita koja živi pravednost.
Tako bi se u potpunosti besplatni javni prijevoz uveo za većinu umirovljenika, ovisno o dohodovnom cenzusu, studente, đake, nezaposlene te osobe s malignim oboljenjima. Prema inicijalnim financijskim izračunima to bi Grad, koji već djelomično sufinancira karte za ove skupine, trebalo dodatno koštati oko 7 milijuna kuna godišnje, što je otprilike 20 posto više od iznosa s kojim se trenutno sufinancira javni gradski prijevoz.
Za grad veličine Splita, kaže Đogaš, to nije i ne može biti puno. Mjera bi trebala zaživjeti do početka nove školske godine ili najkasnije početkom sljedeće godine.
- Dužnost je odgovorne gradske uprave pokazati posebnu brigu prema ranjivim i osjetljivim skupinama, prema mladima kojima treba dati vjetar u leđa tijekom studiranja, prema umirovljenicima koji zaslužuju dostojanstveni život. Moramo poslati poruku da nova gradska uprava brine o svojim sugrađanima i da će opet postati socijalno osjetljiva – rekao je Đogaš na konferenciji te dodao kako je ova mjera dio šire teme rješavanja problema prevelikog broja automobila na cestama, a snažni javni gradski prijevoz dio je nužnog rješenja.
U Splitu je trenutno 100 tisuća vozila, a svega 25 tisuća parkirnih mjesta zbog čega su danas tri od četiri auta na zelenoj površini, nogostupu, prometnoj traci, vatrogasnom prilazu i pješačkom prelazu.
Sve se svodi, ističe Đogaš, na manje vozila na cestama te kvalitetan i dostupan, a za mnoge i besplatan javni prijevoz. Split je grad koji treba prigrliti moderan, održiv i čim zeleniji sustav urbane mobilnosti, što podrazumijeva veće korištenje bicikala i javnog prijevoza te parkirališnu infrastrukturu na obodu grada.
- Visoki tlak se može liječiti tabletama, ali je važnije i bolje sustavno raditi na preventivi, živjeti i hraniti se zdravije. Tako se i promet u Splitu mora rješavati sustavno i dugoročno. Besplatni javni prijevoz za određene kategorije društva će umanjiti gužve i pritisak na prometnice, smanjiti zagađenje, ali i omogućiti lakšu mobilnost građanima u vremenima visokih cijena goriva - rekao je Đogaš.