Nije dugo trebalo čekati komentar Tomislava Tukića, bivšeg predsjednika Upravnog vijeća Javne ustanove za upravljanje Park šumom Marjan. Tukić se osvrnuo na izračun nezavisnog vijećnika i predsjednika Društva Marjan Srđana Marinića kako je jeftinije uzeti vanjskog kooperanta za gospodarenje park šumom, nego osposobiti i opremiti ustanovu za taj posao. Još 2014. Marinić je prijavio da ustanova nezakonito gospodari, a to je potvrdio i sud. Zato je raspisana javna nabava koja je ispala duplo skuplja od očekivane. Jedini ponuđač dao je ponudu na gotovo dva milijuna kuna s PDV-om.
Evo Tukićevog komentara.
'Već mjesecima se obmanjuje javnost oko analize troškova 'gospodarenja' šumom od strane čelnih ljudi JU PŠ Marjan i 'političkog komesara' zaduženog za Marjan Srđana Marinića. Žalosno je da pored toliko stručnih ljudi generalni stav i kvazi 'konačnu istinu' izriče netko tko nema nikakvu kvalifikaciju, niti iskustvo o temeljnoj struci šumarstva i isto tako o temi restrukturiranja jednog poslovnog sustava.
Dakako, problem je u osobama koje gladne vlasti i osvete nekritički prihvaćaju takvu ulogu, a apsolutno je pogubna činjenica da vrhovna gradska vlast daje toliki prostor i ovlasti takvim osobama. Na taj način rade upravo ono za što na sva zvona kriminaliziraju svoje političke protivnike. Sto puta izrečena laž postaje istina je moto pod kojim se navedeni koriste skrivajući tako svoju nestručnost, neiskustvo i neznanje. To ništa ne bi bilo pogubno da dotični to rade za svoj račun, međutim, kako se to događa na račun građana Splita prisiljen sam reagirati.
Na 180. tematskoj sjednici UV JU PŠ Marjan sve nadležne stručne službe JU izložile su svoje viđenje oko mogućnosti uvođenja JU PŠ Marjan u zakonski okvir za poslove gospodarenja šumom. Isto tako, razmatrani su i financijski efekti mogućeg preuzimanja te vrste posla unutar PŠ Marjan. Nakon svih izlaganja stručnih službi zaključeno je da postoji realna mogućnost osposobljavanja JU PŠ Marjan pod sljedećim pretpostavkama:
1. Izmjena temeljnih akata od strane svih nadležnih tijela
2. Zapošljavanje jednog inženjera šumarstva općeg smjera
3. Zapošljavanje, odnosno, osposobljavanje pet šumarskih radnika tzv. sjekača
4. Sva potrebna mehanizacija se može koristiti kroz najam od gradskih firmi kao što je do sada bio slučaj s vozilima Parkova i nasada i gradske Čistoće. Osim toga JU PŠ Marjan svu potrebnu mehanizaciju može nabavljati putem običnih leasinga ili, pak, kroz bespovratna sredstva kroz razne EU fondove. Ako bi se nabavljala putem leasinga, to bi značilo da bi se mjesečna, kvartalna ili godišnja opterećenja racionalizirala i tako znatno umanjila kompletno opterećenja za obavljanje ove vrste poslova.
Ad1) Izmjena temeljnih akata predstavlja samo i isključivo volju politike da se to realizira i predstavlja trošak od '0' kuna. Pošto se ovdje radi o isključivom interesu građana Splita, ne znam šta bi ovdje trebalo biti sporno?
Ad2) JU PŠ Marjan ima zaposlenog jednog inženjera šumarstva i dva šumarska tehničara koji na taj način mogu pokrivati sve procese predviđene zakonom. U situaciji kad postoje takvi profili zaposlenih, JU PŠ Marjan potreban je još jedan inženjer šumarstva općeg smjera. Ako se u procesu rada ukaže potreba za dodatnim kvalifikacijama za neke dodatne poslove tada se takvi poslovi mogu s licenciranim izvođačima ili tvrtkama podugovoriti.
Zapošljavanje jednog inženjera šumarstva općeg smjera možda i ne mora biti dodatni trošak ako kroz javni natječaj takav kandidat s takvim kvalifikacijama bude izabran kao ravnatelj JU PŠ Marjan. Cijena koštanja je bruto plaća u razini današnjeg ravnatelja i iznosila bi cca 25.000 kn mjesečno.
Ad3) Pet sjekača se mogu vjerojatno regrutirati iz postojećeg kadra JU PŠ Marjan, ali uzimajući u obzir 'najgoru' varijantu, tada bi njihova bruto plaća iznosila maksimalno do 10.000 kn mjesečno pojedinačno po sjekaču.
Ad4) JU PŠ Marjan ima dovoljan bonitet da sve potrebne strojeve i mehanizaciju nabavi putem svih raspoloživih načina financiranja poput kredita, leasinga i sl. Isto tako, putem kooperantskog ugovora može u suradnji s gradskim firmama uz financijsku nadoknadu povremeno koristiti njihove strojeve i mehanizaciju, što je bio čest slučaj i do sada.
Osim toga, dobar dio nabave takvih strojeva može se nabavljati putem natječaja EU gdje je znatan udio bespovratnih sredstava iz tih EU fondova. Pri tom ne smije se zaboraviti da ta mehanizacija i oprema ostaje u trajnom vlasništvu JU PŠ Marjan i može poslužiti za sve daljnje operacije.
Zaključujemo da sve ono što JU PŠ Marjan treba, kako bi ispunila i ove preduvjete, već postoji, odnosno, lako je rješivo, naravno ako se pita stručne i iskusne ljude, ali ne one koji nisu nikada u svom životu zaposlili niti jednog zaposlenika ili nikad u životu nisu zaključili bilo kakav ozbiljniji financijski ugovor.
Cijena koštanja na godišnjoj razini može se izračunati jednostavnim matematičkim operacijama i to kako slijedi:
1. Izmjena temeljnih akata – 0 kuna
2. Zapošljavanje jednog inženjera šumarstva općeg smjera – 25.000 kn mjesečno – 300.000 kn godišnje
3. 5 sjekača – 10.000 kn po osobi – 50.000 kn mjesečno – 600.000 kn godišnje
4. Potrebna mehanizacija – leasing rate itd. cca. 20.000 kn mjesečno – 240.000 kn godišnje
Sveukupni godišnji troškovi u ovom 'worst case' scenariju u pogledu troškova iznosili bi za JU PŠ Marjan 1.140.000 kn godišnje. Ponuda zajednice ponuditelja iznosi cca. 1.500.000 kn uvećano za PDV tako da dolazimo do konačnog iznosa od gotovo 2.000.000 kn. Dakle, uz malo volje i koncentracije na javni interes, svaki vijećnik Grada Splita ne bi doveo u pitanje izglasavanje odluke da sama JU PŠ Marjan izvodi predmetne radove.
Nadalje, infantilne teze da se kompletni troškovi uvećavaju za plaće postojećih zaposlenika JU PŠ Marjan u tom dijelu su groteskne. Svi ti zaposlenici su i dalje na plaći i u slučaju da se odabere ova nepovoljnija varijanta za grad Split (angažiranje vanjskih firmi) pa stoga i u toj matematici i takvim troškovima trebaju nadodati predmetni troškovi 'viška' zaposlenika. Ovakav diletantizam i obmanjivanje javnosti može značiti samo dvije stvari. Ili se dotični rugaju i vrijeđaju inteligenciju građana Splita ili su pak loši u osnovnoj matematici. Osobno, uvjerenja sam da je prije ovo drugo, što je pogubna činjenica za njih same, njihove nalogodavce u vrhu gradske vlasti, a nadasve za proračun grad Splita.
Na kraju moram se osvrnuti na učinak tih 'vrhunskih' autoriteta restrukturiranja i upitati se što su sve napravili u zadnji 15-tak mjeseci otkad vladaju (naročito iz sjene) JU PŠ Marjan.
Umjesto stalnog pozivanja na javni interes i iskazivanja srcedrapateljske 'planetarne' brige za naše voljeno brdo Marjan, molio bih gore navedenog komesara i njegove zaštitnike u vrhu gradske vlasti da odgovore građanima Splita na sljedeća pitanja:
1. Zašto se ne izvršavaju nalozi UV sa 179. sjednice UV PŠ Marjan u pogledu zaključivanja ugovora o najmu?
2. Zašto se ne naplaćuju koncesijske naknade svim gospodarskim subjektima (uslužno-ugostiteljskim) unutar PŠ Marjan sukladno zakonu? Neki se objekti vide s prozora Banovine.
3. Zašto se ne naplaćuju koncesijske naknade mobilnim operaterima i ostalima koji su instalirali sustave unutar PŠ Marjan?
4. Zašto se ne naplaćuje instaliranje i korištenje jumbo plakata unutar PŠ Marjan?
5. Zašto se ne naplaćuje snimanje videa i promotivnih spotova unutar PŠ Marjan?
6. Da li dvije braniteljske udruge još uvijek koriste prostorije na jugozapadnom dijelu vile Dalmacije usprkos činjenici da nemaju nikakve ugovore o korištenju? Ako su zaključeni novi ugovori o korištenju, da li je raspisan javni natječaj za te prostore sukladno zakonu?
7. S kojim pravom Grad Split ograničava korištenje linije pomorskog dobra uzduž čitave širine prostora vile Dalmacije? Koliko mi je poznato grad Split nema nikakvu isključivu koncesiju na obalni pojas i time nezakonito brani javnosti korištenje tog prostora. Tragična je činjenica da Grad Split odobrava da se brojni Splićani gužvaju na prepunim plažama tijekom ljetnih mjeseci, dok isključivo 'odabrani' zlorabe korištenje pomorskog dobra uz svesrdno odobravanje Grada Splita.
8. Zbog čega zaštitarske službe na ulazima u vilu Dalmaciju i u MEDILS sprječavaju građanima Splita slobodni prolaz prema moru, odnosno, pomorskom dobru. To znači da građani Splita plaćaju zaštitare da ih brane od njih samih?
9. Zbog čega je zabranjen pristup na gradski prostor na području MEDILS-a kada je ugovorom definirano da MEDILS ima pravo korištenja na cca. 7000 m2, dok je ostatak u vlasništvu Grada Splita i javnoj upotrebi? Početkom 2022. godine mene je osobno u svojstvu predsjednika UV PŠ Marjan nadležni zaštitar zaustavio pozvavši interventnu policiju da mi onemogući ulaz, odnosno, prolaz na javnu površinu u vlasništvu grada Splita i pomorsko dobro.
10. Na trošak JU PŠ Marjan izrađen je prijedlog prometnih rješenja u cilju drastičnog smanjenja prometa na Marjanu? Gdje je nestao taj elaborat i zašto se ne primjenjuje?
11. Zašto se ne naplaćuje koncesijska naknada Split parkingu d.o.o. za korištenje velikog parkinga na Zvončacu (cca 150 parkirnih mjesta)? Predmetni parking se nalazi unutar granica PŠ Marjan.
Poštovana gospodo-gore navedeni, umjesto da pišete lažne kaznene prijave, trošite bespotrebno novac građana Splita na žalbe i ostale besmislice, a sve zbog osobnih mržnji i u cilju nekakvih osveta, ljubazno vas molim da počnete s borbom za javni interes na Marjanu. Predajom Marjana diletantima i nesposobnima, ljudima koji su zatrovani mržnjom i osvetom i time apsolutno nepodesni za konstruktivne korake, radite ogromnu štetu Marjanu, ovome gradu i time građanima Splita. Ljubazno molim da konačno budete dosljedni te da umjesto beskonačnog PR-a krenete rješavati konkretne probleme i da istovremeno civilizirano uvažavate različita mišljenja. Do sada se pokazalo da to niste u stanju, a pokazalo se i da u cilju obračuna s vašim neistomišljenicima niste spremni objektivno tumačiti zakon, već samo onako kako vama odgovara.'