Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay Evo što trebate znati o naplati osiguranja nakon prometne nesreće
Promo Piše: Sponzorirani sadržaj

Evo što trebate znati o naplati osiguranja nakon prometne nesreće

Donosimo ključne korake

Prometna nesreća može se dogoditi svakome, a kada do nje dođe, osim brige za sigurnost svih sudionika, postavlja se i pitanje: kako naplatiti osiguranje? U ovom blogu donosimo vam pregled ključnih koraka koje trebate poduzeti kako biste ostvarili pravo na naknadu štete iz police auto osiguranja.

Prije nego prijeđemo na detalje, prvo i najvažnije: sigurnost, pozivanje pomoći i/ili policije. Provjerite stanje svih sudionika i pozovite hitnu pomoć ako je potrebno. Ako postoji veća materijalna šteta, ozlijeđene osobe, spor između sudionika ili sumnja na alkohol – pozovite policiju. Ako su štete manje, a svi sudionici se slažu oko okolnosti, može se ispuniti Europsko izvješće o nesreći, ali i tada savjetujemo fotografirati vozila i mjesto nesreće.

Prikupljanje dokaza i prijava štete osiguravajućem društvu

Za naplatu štete, ključna je dobra dokumentacija: fotografije vozila i prometne situacije, Europsko izvješće (ili policijski zapisnik), podaci svjedoka (ako ih ima), podaci o drugom vozilu i njegovom osiguranju. Ako je drugi vozač kriv štetu prijavljujete njegovom osiguravatelju (obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti – AO), a prijavu trebate podnijeti u roku od 8 dana, iako je preporučljivo učiniti to što prije. Ako ste sami krivi možete koristiti vlastito kasko osiguranje (ako ga imate) za pokrivanje vlastite štete. Prijava se može obaviti osobno u poslovnici osiguravatelja ili telefonom, e-mailom ili putem web obrasca (ovisno o osiguravajućoj kući).

Procjena štete i isplata

Nakon prijave osiguranje će organizirati procjenu štete – dolazak procjenitelja ili odlazak u ovlašteni servis, a nakon obrade dokumentacije, slijedi ponuda za naknadu štete ili pokrivanje popravka. U slučaju totalne štete, isplaćuje se tržišna vrijednost vozila prije nesreće. Ovo je trenutak kada osiguranje analizira razmjere oštećenja i odlučuje koliku će vam naknadu isplatiti, odnosno hoće li pokriti trošak popravka.

Ovisno o politici osiguravajuće kuće, šteta se može procijeniti na dva načina. Prvi je dolazak procjenitelja na lice mjesta, kako bi procijenio oštećenja, fotografirao vozilo i sastavio izvještaj. Drugi način podrazumijeva odlazak u ovlašteni servis ili procjenu u partnerskoj radionici. Neke osiguravajuće kuće surađuju s određenim servisima gdje možete odvesti vozilo, a tamo će procjena biti izvršena i prijavljena osiguranju. 

Važno je da ne popravljate vozilo prije procjene, jer osiguranje može odbiti naknadu ako se ne može utvrditi opseg stvarne štete!

Obrada dokumentacije i ponuda osiguravatelja

Nakon što procjenitelj završi pregled vozila, izrađuje zapisnik o procjeni štete. U zapisniku su navedeni oštećeni dijelovi, trošak popravka i moguća ukupna naknada. Nakon što je procjena obavljena i svi dokumenti prikupljeni, osiguranje obrađuje vaš zahtjev. Na temelju procijenjene štete, osiguravatelj donosi odluku o visini naknade.

Moguće su dvije opcije:

- Naknada štete u novcu – isplata određene svote na vaš račun. Ako želite sami popraviti vozilo ili prodati olupinu, možete tražiti da vam osiguranje uplati iznos štete na vaš bankovni račun. Tada je vaš izbor gdje i kako ćete popraviti vozilo (ili nećete uopće). Potrebno je potpisati suglasnost za isplatu/nagodbu. Novčana isplata se najčešće izvršava u roku od 15 dana od prihvaćanja ponude.

- Pokriće popravka direktno servisu – osiguranje plaća trošak popravka servisu s kojim surađuje. Tada se trošak popravka direktno pokriva između osiguravatelja i servisa. Vi preuzimate vozilo nakon završenog popravka, bez direktnih troškova.

U pravilu, imate pravo znati po kojim kriterijima je šteta procijenjena i zatražiti dodatno pojašnjenje ako smatrate da je naknada preniska. Ako se radi o totalnoj šteti i popravak nije moguć ili trošak popravka premašuje tržišnu vrijednost vozila prije nesreće, tada osiguranje može proglasiti totalnu štetu. U tom slučaju neće pokrivati popravak, već će vam isplatiti tržišnu vrijednost vozila prije nesreće. To je iznos koji biste mogli dobiti da ste prodavali to vozilo neposredno prije sudara. Tržišnu vrijednost određuju prema kataloškim cijenama (Eurotax) i stanju vozila prije nesreće. Važno je znati da se u slučaju totalne štete često od naknade oduzima ostatak vrijednosti vozila (tzv. olupina), koji možete zadržati ili prodati dalje.

Što ako niste zadovoljni?

Ako smatrate da je naknada nepravedna, imate nekoliko opcija. Prva bi bila ulaganje prigovora osiguravatelju. Druga je traženje neovisne procjene štete. Treća bi bila obraćanje Centru za mirenje ili HANFA-i, a zadnja – pokretanje sudskog postupka. Prilikom bilo kakve komunikacije s osiguravateljem, važno je čuvati svu dokumentaciju i fotografije, voditi evidenciju o datumu i načinu prijave te zatražiti potvrdu o zaprimljenim dokumentima!

Postupak naplate osiguranja nakon prometne nesreće može biti jednostavan ako ste dobro pripremljeni. Najvažnije je reagirati smireno, dokumentirati sve detalje i pravovremeno prijaviti štetu. Ako znate svoja prava, šanse da dobijete pravednu naknadu su mnogo veće, a vaš Osiguraj.me je tu za sva pitanja i savjete.

Vaša reakcija na temu