Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović FOTO Grand finale STeama - pogledajte što su napravili splitski učenici uz primjenu naprednih tehnologija

FOTO Grand finale STeama - pogledajte što su napravili splitski učenici uz primjenu naprednih tehnologija

Djeca iz OŠ Dobri s grupom MORT, koristeći AI, napravila pjesmu

Učenici petih i šestih razreda splitskih škola na grand finalu drugog izdanja projekta STeam predstavili su u Hrvatskom domu Split rješenja koja su razvili uz primjenu naprednih tehnologija, kreativnosti i učenja na inovativan način.

STeam je izvannastavna aktivnost nastala u suradnji Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu - pod vodstvom znanstvene savjetnice dr. sc. Zrinke Ristić Dedić i ravnatelja dr. sc. Borisa Jokića - te A1 Hrvatska, uz podršku Grada Splita, s ciljem jačanja aspiracija i osnaživanja ponajprije djevojčica prema STEM zanimanjima. Provodila se u 13 splitskih osnovnih škola - OŠ Bol, OŠ Blatine-Škrape, OŠ Meje, OŠ Mertojak, OŠ Mejaši, OŠ Split 3, OŠ Lokve Gripe, OŠ Plokite, OŠ Dobri, OŠ Lučac, OŠ Trstenik, OŠ Manuš i OŠ Marjan.

'Kroz STeam ponajprije učenice - ali i učenici - imaju priliku upoznati se s najinovativnijim aspektima znanosti, tehnologije, umjetnosti, primjenom umjetne inteligencije, genetike, forenzike, plesa, sporta vezanih uz tehnologiju i fiziku. Biraju teme kojima se bave tijekom cijele godine, i to na raznorazne načine, pri čemu rješavaju probleme zajednice, odnosno uče kako koristiti znanost i tehnologiju za unapređivanje kvalitete života', istaknula je Ristić Dedić.

Tijekom dvije godine ove izvannastavne aktivnosti pohađalo je oko 350 splitskih učenika. Ponajprije su bile namijenjene djevojčicama, no i dječaci su bili pozvani, i to zbog istraživanja koje je proveo upravo Institut za društvena istraživanja. Naime, rezultati su pokazali, kako je pojasnila, da dječaci zadržavaju interes za STEM područjima, dok je kod djevojčica prisutan trend opadanja interesa.

'Kada govorimo o STEM-u, situacija nije jednoznačna. U biomedicini i zdravstvu trenutačno dominiraju djevojke, ali u tehničkim znanostima, naročito u informatici pokazuje se da gube interes - premda ga imaju u određenoj dobi. Hrvatska nije zemlja u kojoj je jasno rodno raslojavanje, ne trebamo katastrofirati, no bilo bi dobro kad bismo djevojčicama kao i dječacima omogućili da u svijet rada uđu ravnopravno', pojasnio je Jokić.

Jedan je ovo od njihovih projekata koje smatra među najvrjednijima. Budući da mnogi kreću iz Zagreba, odlučili su se za početak u Splitu.

'Škole su ovdje izvrsne, možda i bolje nego drugdje. Split i Dalmacija zaista mogu biti ponosni - Steam im omogućuje da udare ritam svim drugim školama. Danas imamo prilike vidjeti zanimljive kombinacije, primjerice učenike OŠ Dobri koji su se bavili zvukom i tehnologijom - s grupom MORT napravili su pjesmu, uz korištenje AI-ja. Odlične se stvari događaju kad škola probije zidove i zajednica uđe u školu - to treba širiti iz Splita na sve druge sredine u Hrvatskoj', konstatirao je.

Osnovna škola Meje sudjelovala je u oba izdanja projekta. Profesorica likovne kulture Ivana Antunović stava kako njegovu posebitost čini izlazak učenika na teren, pri čemu uključuju sva osjetila, odnosno iskustveno dolaze do novih saznanja. Posjećuju, naime, razne (obrazovne) institucije, udruge, tvrtke...

'Od četiri teme koje smo prošli, učenicima su se najviše svidjeli 'aktivistički plakati'. Povezali smo STEM s umjetnošću. Divno je što se sve može postići kad dođe do sinergije znanosti i umjetnosti', naglasila je.

Leona Žižić, petašica iz OŠ Gripe, ispričala nam je kako je njena grupa proučavala raznorazne teme, no najviše - kozmetiku.

'Imali smo satove STEM-a u učionici, stručni ljudi držali su nam prezentacije i pričali, išli smo i na teren. Nekad smo radili i sami. Najdraže mi je bilo kad smo radili svoje balzame i kreme. Bavila bih se tim poslom i u budućnosti', kazala je.

Kako stvoriti ekološki, a udoban dom - doznali su 'mali arhitekti', grupa iz OŠ Lučac. Šestašica Bepina Baričević prisjetila se kako im je u školu stigla arhitektica iz Zagreba koja im je sve objasnila i kako su potom napravili slikovnicu - izmijenjenu varijantu 'Tri praščića'.

'Shvatila sam da nijedan posao nije određen baš za djevojčice ili dječake. Svatko može raditi ono što voli i želi - bilo da je to arhitektura, građevina, gluma...', zaključila je naša mlada sugovornica.

Vaša reakcija na temu