Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović FOTOGALERIJA: U Brodosplitu položene kobilice za obalno ophodne brodove

FOTOGALERIJA: U Brodosplitu položene kobilice za obalno ophodne brodove

Imat će automatski top 30 mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava

U Brodograđevnoj industriji Split danas su položene kobilice za novogradnje 541 i 542, iz serije obalno ophodnih brodova, ugovorenih za Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.

- Nakon prijema prototipa obalnog ophodnog broda u sastav Obalne straže zadovoljstvo mi je što u suradnji sa splitskim Brodosplitom, nastavljamo gradnju preostalih obalnih ophodnih brodova. Moram naglasiti kako će se dovršetkom ovog projekta značajno unaprijediti sposobnosti Obalne straže za provedbu zadaća stalnog nadzora teritorijalnog mora i zaštićenog ekološko-ribolovnog pojasa Republike Hrvatske - rekao je Mario Banožić, ministar obrane.

Brodovi dužine 43,16 metara i širine 8 metara bit će opremljeni temeljnim oružjem svih obalnih straža danas, a to su automatski top 30 mm i dvije ručno upravljive strojnice 12,7 mm, te 4 ručna prijenosna protuzrakoplovna raketna sustava.

- Zahvaljujem gospodinu ministru što podržava ovaj projekt, i nastavak izgradnje obalno ophodnih brodova. Ovo je win-win situacija, gdje će država, odnosno HRM dobit po izuzetno povoljnoj cijeni obalno ophodne brodove, koji su među najboljima u svojoj klasi na svijetu. A osim toga, 40% utrošenih sredstava se vrlo brzo vrati u državni proračun. Kad se tome doda i multiplikativni efekt, onda su koristi za BDP još znatno veći. A Brodosplit u suradnji sa stručnjacima iz MORH-a, je stekao referencu i sposobnost, da ovakve i slične, i još veće brodove nudi na svjetskom tržištu - istaknuo je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.

Trup obalno ophodnih brodova bit će izgrađen od čelika povišene čvrstoće AH 36, a nadgrađe od aluminijske slitine. Osigurana im je nepotopivost u slučaju naplavljivanja svaka dva susjedna odjeljka u trupu (npr. kod naplavljivanja obje strojarnice brod neće potonuti). Brodovi su opremljeni zaštitom od Nuklearno-biološko-kemijskog (NBK) djelovanja posebnim sustavom za NBK filtroventilaciju i hermetizaciju brodskih radnih i stambenih prostora. Bit će opremljeni krmenom rampom i diverzantskom brodicom krutog trupa dužine 7.7 metara za 6 članova posade s propulzijskim dizel motorom koji omogućuje brzine do 40 čvorova i autonomiju plovidbe od 60 NM.

- Posebno me raduje činjenica što će se ovi brodovi proizvoditi u hrvatskom brodogradilištu čime Ministarstvo obrane i Hrvatska vojska doprinose ukupnom gospodarskom razvoju naše Domovine. U Ministarstvu obrane imat će punu potporu, kao i ostali predstavnici hrvatske obrambene industrije - naglasio je Banožić.

Kapacitet brodova je 16 ljudi uz autonomiju plovidbe od 10 dana. Vrlo su sposobni u progonu i ostvaruju brzine do 29 čvorova, koje im osiguravaju glavni brodski motori snage 2 x 2525 kW. Opremljeni su s aktivnim sustavom za stabilizaciju ljuljanja koji omogućuje brodu punu operativnost na stanju mora 4 te udovoljavanje NATO kriterijima za pomorstvenost (STANAG 4154).

Kao posebna odlika ističe se optimiziranost brodskih sustava gdje s jednim ukrcajem goriva mogu otploviti 1000 nautičkih milja pri brzini od 15 čvorova. Optimizirana potrošnja goriva zbog inovativnog dizajna oblika trupa i odličnih plovidbenih svojstava omogućava vrlo efikasno korištenje čime se ostvaruju znatne uštede u usporedbi sa sličnim brodovima. Uvođenje u operativnu uporabu OOB-a nastavak je projekata modernizacije i razvoja novih sposobnosti Hrvatske ratne mornarice.

Vaša reakcija na temu