Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović GRADSKI KOTAR ŠINE 'Jedan mail čuvam za trenutke kad mi je svega dosta, uvijek me motivira da se nastavim boriti'
Naš grad Piše: Dalmatinski portal

GRADSKI KOTAR ŠINE 'Jedan mail čuvam za trenutke kad mi je svega dosta, uvijek me motivira da se nastavim boriti'

'Sanaciju kolnika smo proslavili uz sir, pršut i janjetinu, ali nismo zvali niti jednog političara, nego sve radnike Cestara', kaže Marina Kovačević

Dalmatinski portal u sklopu projekta 'Naš grad' donosi informacije iz splitskih gradskih kotareva i mjesnih odbora, gdje su nam sugovornici čelnici tih jedinica. Svaki od njih je imao priliku navesti tri najvažnija projekta koje žele realizirati u svom kvartu, a mi ćemo medijski pratiti kako se stvari odvijaju i tako, nadamo se, pomoći da posao bude što prije bude odrađen.

Marina Kovačević, predsjednica Vijeća Gradskog kotara Šine, želi da pratimo realizaciju ova tri projekta:

1. Kaskadni park kod OŠ Kamen-Šine: krajem 2022. godine krenuli smo u sanaciju okoliša u središtu naselja, koje je u naravi brdo tupine i nabačene zemlje prekriveno dračom. Nalazi se na sjecištu najprometnijih pješačkih i prometnih koridora u krugu škole, ljekarne, dućana, vrtića, ambulante i na raskrižju dviju glavnih ulica na Šinama. Od kraja 2022. godine radimo na uređenju tog okoliša iz kotarskih sredstava, a taj projekt vodimo vijećnica Tanja Amižić i ja.


2. Park na Krilavi: trenutačno agencija RAST i Parkovi i nasadi rade na povlačenju sredstava EU za uređenje velikog sportsko-rekreacijskog gradskog parka koji bi imao sve uvjete za djecu, mlade, odrasle i umirovljenike u borovoj šumi na sjeveroistočnim Šinama u predjelu Krilava. Ta je inicijativa potekla iz GK Šine, a projekt prati osim mene i naš vijećnik Ante Marin, koji je prvi došao s tom idejom i prezentirao je na Kotarskom vijeću. 



3. Sanacija krovišta vrtića 'Margaritela': Grad Split je obećao sanirati krovište koje prokišnjava i vlaži zidove vrtića, te zamijeniti dotrajale zatvore na južnoj strani kroz koje ulazi kiša i kad su zatvoreni. Radovi su najavljeni za ljeto 2024. kada završi školska godina.



'U godinu i pol dana uklonili smo preko 15 tona ilegalnih deponija'

Kovačević nam je iznijela još informacija vezanih za funkcioniranje kotara...

NAPRAVLJENO OD POČETKA MANDATA:

1. Proveli smo vrlo intenzivnu medijsku kampanju o napuštenim betonskim barakama bivšeg Jadrankamena čije je čestice razmrvljenih azbestnih krovnih ploča (trnite) vjetar desetljećima nosio u dvorište OŠ Kamen-Šine. Rješenje Građevinske inspekcije o rušenju stiglo je u studenom prošle godine, a koncesionari su uklonili građevinski, opasni i ostali otpad 31. srpnja ove godine.

2. Projekt asfaltiranja, odnosno sanacija kolnika dviju glavnih ulica na Šinama, Templarske i Gospe od Karmela, najznačajniji je projekt ove godine i unazad mnogo godina jer su prvi i jedini put asfaltirane uoči Mediteranskih igara u Splitu 1979. godine, stalno su kopane i krpane i bile su skoro u potpunosti uništene. Na opće zadovoljstvo ne samo građana Šina, nego i Kamena, Stobreča i većeg dijela istoka Splita koji tu svakodnevno prolaze, danas imamo najbolje i najljepše ulice u gradu, na čemu smo posebno zahvalni Gradu Splitu. Proslavili smo uz sir, pršut i janjetinu, ali nismo zvali niti jednog političara, nego sve radnike Cestara, što je odjeknulo u cijelom gradu.

3. Osim malog dječjeg igrališta pored OŠ Kamen-Šine, kojeg smo na proljeće kompletno renovirali, realiziran je i projekt uređenja okoliša i sadnje 70 stabala oko vrtića 'Margaritela' na Šinama, također iz sredstava EU, a Grad Split će našom inicijativom do proljeća obnoviti dvorište vrtića novim spravama i anti-stres podlogom. 

4. Povezali smo magistralu i Vukovarsku linijom javnog gradskog prijevoza, a to je inicijativa koju je spremno prihvatio predsjednik Mjesnog odbora Stobreč Vlado Tandara, bez kojega taj projekt ne bi bio izvediv. Zahvaljujući našoj suradnji, stotine žena, djece i umirovljenika s Mejaša, Kile i šire sada mogu na plažu u Stobreč, a tisućama građana istoka Splita, Podstrane i šire dostupni su sadržaji Vukovarske ulice, gdje su mnogima radna mjesta.

5. Posadili smo dvadesetak maslina uz magistralu u zajedničkoj radnoj akciji uz srdele na gradelama, te promijenili vizuru grada Splita koji vas sada kao svaki pravi mediteranski grad dočekuje s maslinama.

6. U Ulici Četvrte gardijske brigade u ovoj godini dodali smo četiri stupa javne rasvjete, a u sljedećoj planiramo još toliko kako bi gradska prometnica koja povezuje najprometnije raskrižje u državi s najvećom veletržnicom od Rijeke do Dubrovnika bila u potpunosti osvijetljena zbog djece koja tuda idu u školu. U zadnjih godinu i pol u suradnji s Čistoćom uklonili smo preko 15 tona ilegalnih deponija, a borba se nastavlja i u sljedećoj godini. Pri tome će biti ključno uspostavljanje video nadzora koje smo zatražili od Grada. 

7. Prikupili smo dokaze da je zgrada GK Šine i ambulante izgrađena samodoprinosom (prizemlje 1967., kat 1976.) kako bismo osigurali da kad se Republika Hrvatska uknjiži kao vlasnik, zgradu nekome ne proda, već da je mora pokloniti Gradu Splitu, a mještani od Kile do Strožanca ne ostanu bez primarne zdravstvene zaštite. Kako je u požaru PIS-ovih baraka na Poljudu izgorjela arhiva mjesnih zajednica, izvukla sam članke iz arhiva Slobodne Dalmacije, jer su oni sada od kronike postali historiografija, a žive svjedoke i sudionike gradnje zgrade okupila sam u vijećnici (dvorani za glasovanje) u Kotaru za veliku reportažu kako bi i njihova svjedočanstva ostala zabilježena 'crno na bijelo'. Toliko nam se svidio taj susret starosjedioca da ćemo ih odsad redovito održavati pod geslom 'Prkos, ponos, samodoprinos!'. 

Fotogalerija: Gradski kotar Šine

PROBLEMI KOTARA ZA ČIJE RJEŠAVANJE NEMAJU OVLASTI:

1. Mali put – usprkos činjenici da sve kuće na Malom putu imaju građevinske dozvole, za što su vlasnici platili velike komunalne doprinose ondašnjoj Općini Split, pola stoljeća plaćaju ispumpavanje septičkih jama i čekaju kanalizaciju, oborinsku odvodnju, javnu rasvjetu i asfaltiranje. Stanari Malog puta će morati biti spremni na kompromise jer je Gradu Splitu savršena izlika za nečinjenje upravo nezrelost, nesolidarnost i neodgovornost pojedinaca koji zagorčavaju život cijeloj ulici i zbog kojih vatrogasni kamion ne može pristupiti gradskom dječjem vrtiću! Međutim, kažem izlika jer da je Grad Split to htio riješiti, da je ikome na vlasti ikad bilo iole stalo do tih ljudi, do tih obitelji, to bi već davno bilo riješeno. Trenutačno pratimo izradu lokacijske i građevinske dozvole i čekamo njezino donošenje kako bi Vodovod i kanalizacija krenuli s radovima i isporučili ljudima komunalnu uslugu koju već pola stoljeća plaćaju a ne dobivaju.

2. Mirni put - kanalizacija na južnoj strani Mirnog puta je u planovima projekta Aglomeracije i riješit će se relativno brzo s obzirom na to koliko se godina već čeka (također sve kuće imaju građevinske dozvole). Imovinsko-pravno, situacija je mnogo jednostavnija nego na Malom putu jer je cesta u vlasništvu Grada Splita, no ipak je ovo Dalmacija pa treba paziti. U komunikaciji smo s Vodovodom i pratimo tijek provedbe projekta Aglomeracije, a Mirni put bi trebao doći na red vrlo brzo.

3. Oborinska odvodnja uz Ulicu kralja Stjepana Držislava (Jadransku magistralu, DC8): u suradnji s Hrvatskim cestama i čitavim nizom stručnih službi Gradski kotar Šine intenzivno radi da Grad Split kao jedinica lokalne samouprave preuzme odgovornost za oborinsku odvodnju te prometne arterije istoka Splita, a da se odbaci dosadašnji model po kojemu je oborinska odvodnja državne ceste prepuštena na milost i nemilost privatnim vlasnicima okolnih parcela, od kojih su mnogi zatrpali kanale, ili pak uopće ne žive tu i ne mogu i ne žele ih održavati.

4. Vukovarska: dovršetak Vukovarske ulice i njezino spajanje na magistralu nasušna je potreba i davno dato a nikad ispunjeno obećanje svih gradskih vlasti posljednjih dvadesetak godina. Bez produžetka Vukovarske svaka je priča o urbanizaciji samo krpanje jer ona povlači za sobom kompletnu infrastrukturu, a bez infrastrukture nema ni grada. Kad je Vukovarska trebala stranom kapitalu, političari su spremno digli ruku; sad kad treba dovršiti započeto zbog običnih ljudi koji u tom kaosu moraju živjeti sa svojim obiteljima, nema ih nigdje. 

5. Nadvožnjak Vukovarska: u GUP-u su od samog početka predviđena dva nadvožnjaka na istoku Splita, s tim da je Sirobuja svoj dobila, a Šine nisu. Nadvožnjak Vukovarska će omogućiti prelazak vozila iznad magistrale i izbjegavanje užasnih gužvi kakvima svakodnevno svjedočimo. To je rješenje za zajednički problem svih sudionika u prometu na istoku Splita i tema koja nas svih ujedinjuje - kome uopće padaju na pamet ustaše i partizani kad oko 20 tisuća stanovnika Kile, Mejaša, Sirobuje, Kamena, Šina, Stobreča, Žrnovnice, Srinjina, Donjeg Sitnog i Gornjeg Sitnog stoji po sat vremena u koloni na magistrali i ne miče se? A kada u toj koloni zapne Hitna pomoć, vatrogasci ili policajci koji jure nekome spasiti život, trošak se mjeri u životima.

PARKIRALIŠTA: Imamo vrlo malo javnih parkirnih mjesta (kod zgrade Kotara i ambulante, te ispod vrtića), ali planiramo dvije gradske parcele pretvoriti u javna parkirališta. Žalosti nas što ne možemo parkiralište vrtića rezervirati za zaposlenice vrtića i roditelje, već ga uzurpiraju stanari okolnih kuća. Dobili smo odbijenicu s obrazloženjem da se to dopušta samo hotelima u centru grada i to pojedinačno, odlukom gradonačelnika. Taj mail čuvam za trenutke kad mi je svega dosta, uvijek me motivira da se nastavim boriti.

PRILAGOĐENOST OSOBAMA S INVALIDITETOM: Jako loša. Ne možemo dobiti suglasnost za betonsku rampu niti za dječja kolica na stepenicama u pothodniku Stobreč-Šine na magistrali jer su stepenice prestrme. Vrtić ima takvu betonsku rampu, kao i OŠ Kamen-Šine (električnu), ali to su gradske ustanove koje ih po zakonu moraju imati. Ostatak kvarta nije prilagođen OSI, ali trudimo se naći načina da i to promijenimo.

POVRŠINA PREDVIĐENA ZA KUĆNE LJUBIMCE: Zasad ih još nema, ali radimo na tome da jednu parcelu uredimo upravo u park za pse s popratnim sadržajima za agility, kako bi i naši ljubimci imali sigurno i ugodno mjesto za rekreaciju bez da ikome smetaju i da nitko ne smeta njima.

SPORTSKI TERENI I DJEČJA IGRALIŠTA: Imamo skupo novo košarkaško igralište kod OŠ Kamen-Šine, za koje Grad tvrdi da je školsko, a škola tvrdi da je gradsko, a u međuvremenu stoji prazno i zaključano. Osim njega, nemamo drugih sličnih sadržaja na Šinama, već gravitiramo Kamenu i Stobreču. Nadamo se da će se izgradnja sportsko-rekreacijskog parka na Krilavi realizirati čim prije.

SUDJELOVANJE STANOVNIKA U RADU GRADSKOG KOTARA: Mi smo mali kvart s dugim kontinuitetom stanovanja, tako da je komunikacija građana s kotarskim vijećnicima neposredna i neopterećena. Osim prijedlozima, građani Šina daju svoj doprinos radnim akcijama.

OCJENA SURADNJE

Parkovi i nasadi: Pojedinci 5

Čistoća: Čista 5

Split parking: Nije primjenjivo jer nemamo naplatnih parkirališta

Gradska uprava: Pojedinci 5

Vaša reakcija na temu