10.28 - Tomislav Prljević (HDZ) postavio je pitanje vezano za Izvješće državne revizije, u kojem je vidljivo da se nenamjenski trošio novac od naknade za okoliš, koji je u cijelosti trebao biti utrošen u sanaciju Karepovca i poboljšanja životnih uvjeta ljudi koji žive u okolici gradskog odlagališta otpada.
- Sredstva koja su prihodovana od naknade za okoliš trošila su se nenamjenski, prihodi od naknade iznosili su otprilike 5 milijuna kuna, a 1.900.000 kuna od toga se utrošilo u Karepovac. Koji su razlozi za to? - pitao je.
Pročelnica Olenka Dadić odgovorila mu je da su sredstva tijekom sljedećeg razdoblja utrošena u reciklažna dvorišta, što je, kaže ona, namjenski utrošeno.
- Složili ste se s nalazom Državne revizije, vrlo je jasno, sredstva su se trošila nezakonito. Manje mi je to bitno, ne treba mi potvrda činjenica, samo me zanimalo zašto se to događa. Ta sredstva trebala bi se ulagati u područje koje je podložno negativnim utjecajima Karepovca, odnosno u istočne kvartove - zaključio je Prljević.
Igora Skoku (Centar) zanimalo je što je s garažom u Vrančićevoj i kada bi se mogao očekivati početak radova.
- Gotova je javna nabava i potpisan ugovor s izvođačem, 7. siječnja trebao bi biti uveden u posao, a rok izvedbe je šest mjeseci pa bi do ljeta trebali imati garažu - odgovorio mu je Bojan Ivošević.
Zaključena su vijećnička pitanja.
10.25 - Gradsko vijeće usvojilo je predloženi dnevni red. Uslijedila su vijećnička pitanja, a prva je bila Lidija Bekavac iz HGS-a koju je zanimalo objašnjenje nalaza Državne revizije.
- Naš mandat je započeo u srpnju 2021. godine, a revizija obuhvaća period od lipnja do godine i pol. U 2022. smo imali izbore i nije nas bilo nekoliko mjeseci već je povjerenica upravljala gradom. Velika većina primjedbi na 2022. godinu je tijekom te godine i ostale dvije već riješena. Vidjeli ste koliko nas je problema u bivšoj gradskoj upravi dočekalo i koliko je bivša vlast imala potpuno pogrešnih procesa - između ostalog je odgovorio Ivošević.
U gradskoj upravi je, kaže, zatekao brojne ugovore o djelu koje su naslijedili od bivšeg gradonačelnika Andre Krstulovića Opare. Nadalje, dodao je da je najveća nepravilnost da Hrvatske željeznice ne ispostavlja račun Gradu Splitu, a oni ne plaćaju obvezu za zemljište na Kopilici za privremeni kolodvor i parking.
- Ugovor je raskinula bivša gradska vlast, ali nije proknjižen, tako da je za Državnu reviziju taj ugovor bio na snazi. Za vrijeme ove gradske uprave jedna od primjedbi je financiranje medija. Iako su jasni kriteriji propisani za financiranje medija i bodovi su javno objavljeni, povjerenstvo koje predlaže Hrvatsko novinarsko društvo, trebalo malo bolje obrazložiti korelaciju između bodova i kriterija - obrazložio je dogradonačelnik. No Bekavac smatra da onda nisu dobro pročitali niti protumačili nalaz revizije.
Na sjednici Gradskog vijeća Domagoj Bajić iz HDZ-a postavio je pitanje o izgledu Marjanskog tunela nakon završenih radova. Bajić je prozvao gradske vlasti, istaknuvši kako obnova nije dala vidljive rezultate te kako se razlike gotovo i ne primjećuju.
- Radovi nisu dobro napravljeni, ljudi ne vide nikakve razlike. Boja krivuda, i nitko ne može primijetiti da je uopće bilo ikakve obnove - poručio je Bajić.
Na kritike je odgovorio Bojan Ivošević, dogradonačelnik Splita, objašnjavajući kako radovi nisu bili kozmetičke prirode, već su se odnosili na tehničke zahvate unutar tunela.
- Ne razumiju ljudi da se tunel nije samo pituravao. Radilo se na potpunoj izmjeni rasvjetnih tijela, postavljena je nova rasvjeta, provukao se uređaj za radio signal i provedena je nova instalacija. Sve osim ventilatora je tehnički napravljeno. Trenutačno tražimo rješenje za nabavu ventilatora, koji bi se instalirali u kratkom roku - odgovorio je zamjenik gradonačelnika. Naglasio je kako su radovi bili nužni radi sigurnosti prometa.
- Izvođač je bio maksimalno korektan, a ako ste prošli kroz tunel, mogli ste vidjeti sve što je napravljeno. Tunel izgleda tako kako izgleda jer nismo imali objektivan razlog za dodatne kozmetičke zahvate. Bacili bismo novac poreznih obveznika da smo radili više nego što je bilo potrebno. Po naputku policije sanirali smo tunel kako bi bio siguran za promet, a u novoj obnovi dodatno ćemo se posvetiti rasvjeti - pojasnio je Ivošević.
Igor Stanišić iz Hrvatske građanske stranke je pitao dogradonačelnika može li obavijestiti javnost o detaljima službenog posjeta Velikoj Gorici, 7. prosinca ove godine.
- Vrlo rado ću vas izvijestiti o svim detaljima. Vaš kolega Tomislav Šuta je najavio tematsku sjednicu na tu temu, tako da ćemo pratiti svaku aktivnost kluba do detalja kako bi vas na tematskoj sjednici mogli do detalja mogli izvijestiti na tu temu. Srdačan pozdrav - odgovorio je Ivošević na temu korištenja službenog automobila za odlazak na još jedno gostovanje Hajduka.
Jakša Balov iz HDZ-a problematizirao je situaciju s parkiralištem i prometnicama oko Kliničkog bolničkog centra na Firulama. Balov je istaknuo kako se radi o dugogodišnjem problemu koji još uvijek nije riješen niti se čini da je blizu rješenja.
- Prometna problematika pristupa KBC-u Firule svima je veliki problem. Grad Split za taj stari problem nije našao rješenje. Možemo li znati koji je status te problematike? - upitao je Balov.
Na pitanje je odgovorio Ivica Puljak, gradonačelnik Splita, istaknuvši da je glavni problem birokratske prirode i da odgovornost leži na državnim institucijama.
- Uvijek je isti problem - državna cesta, Poljička cesta, nije rekonstruirana. Nove ceste se trebaju raditi oko KBC-a i sve je zapelo zbog državne birokracije. Pomoć ćemo koliko možemo, ali bolnica pripada državi, a vi opet kritizirate premijera Andreja Plenkovića - rekao je Puljak.
Gradonačelnik je dodatno pojasnio složenu situaciju i istaknuo problem dugotrajnih infrastrukturnih zahvata.
- Jedna ulica u blizini gradi se već 50 godina, a još nije dovršena. To je vjerojatno svjetski rekord izgradnje jedne prometnice. Najveći problem su birokratski procesi i tu smo zapeli, ali nismo mi za to krivi -odgovorio je Puljak.
Na 37. sjednici Gradskog vijeća, Ante Grubišić iz HSP-a postavio je pitanje vezano uz izgradnju rotora s jednom trakom kod helidroma u Zajčevoj ulici. Grubišić je izrazio nezadovoljstvo trenutačnim rješenjem, smatrajući ga nedovoljno učinkovitim.
- Zašto je kod helidroma u Zajčevoj izrađen rotor s jednom trakom? - upitao je Grubišić.
Bojan Ivošević je odgovorio da je rotor privremeno rješenje dok se ne dovrši izgradnja Zajčeve ulice.
- On je tu dok se Zajčeva poveže. Ona se gradi već 51 godinu i zapela je u brojnim sudskim postupcima i birokraciji. Dugoročno, kada Zajčeva bude u punom profilu, taj rotor neće biti potreban. To je privremeno rješenje. Tako smo pomogli starijima i nemoćnima koji su smješteni u Domu za starije i nemoćne na Zenti - rekao je Ivošević.
Dodao je da se slaže s primjedbom vijećnika, ali je naglasio da problemi proizlaze iz administrativnih prepreka.
- Vaša primjedba je dobra i ja se slažem s vama. Međutim, zbog birokratskih problema i Zajčeve ulice, to će biti riješeno, a privremeni rotor više neće biti potreban - zaključio je Ivošević.
9.12 - Sjednica je počela, a uoči rasprave medijima se obratio Tomislav Šuta, predsjednik splitskog HDZ-a, koji je kritizirao Puljka zbog pozajmice tvrtki Žnjan u iznosu od 22 milijuna kuna. Gradonačelnik je objasnio zbog čega je potrebno ići na to rješenje. Više pročitajte ovdje.
RANIJE OBJAVLJENO:
Splitski gradski vijećnici danas raspravljaju o trećim izmjenama i dopunama ovogodišnjeg proračuna.
Bio je to rekordan proračun, no dijelom je ostao nerealiziran. U izmjenama i dopunama za 2024. godinu tekući plan bilježi smanjenje od 21.003.446 eura na prihodnoj i rashodnoj strani, navedeno je u prijedlogu izmjena i dopuna proračuna.
Višesatno obrazloženje financijskih tablica nedvojbeno će produžiti proračunska stavka u gradskoj blagajni koja se odnosi na zajam tvrtki Žnjan u iznosu od 22 milijuna eura. Riječ je o točki koja je dodana na dnevni red niti 24 sata uoči sjednice Gradskog vijeća.
U obrazloženju iznenadne dopune je navedeno da su sredstva potrebna za nesmetan nastavak projekta uređenja žnjanskog platoa u 2025. godini. Obrazloženo je kako nema dovoljno raspoloživih sredstava iz redovitog poslovanja, do projekta realizacije ITU mehanizma, koji je preduvjet za realizaciju zajma Europske investicijske banke.
Raspravljat će se još o 27 točaka dnevnog reda, kao što je prijedlog Odluke o visini turističke pristojbe za kruzere, Prijedlog zaključka o davanju biostabilizatora Čistoći, izmjenama i dopunama Planu upravljanja pomorskim dobrom te nekoliko točaka vezanih za odricanja i prihvaćanja prava prvokupa kulturnog dobra, kao i prodaje zemljišnih čestica.