Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
INSPEKCIJA Bourbon Rhode je morao biti u škveru dva mjeseca, a proveo je tek 12 dana!

INSPEKCIJA Bourbon Rhode je morao biti u škveru dva mjeseca, a proveo je tek 12 dana!

Dokument pokazuje stanje broda prije suhog doka i potrebnih popravaka, a ocjene pregledanih dijelova broda su od 1 do 4, gdje četvorka označava katastrofalno stanje koje zahtijeva izmjenu dijelova

Dokument tehničke inspekcije broda Bourbon Rhode analizirali su stručnjaci za portal Morski.hr, a dobili su i mišljenje dvaju kapetana duge plovidbe, od kojih jedan radi u tvrtki Bourbon, drugi je nekad radio u toj kompaniji i kolega je Dina Miškića. Slučaj im je prokomentirao i zapovjednik stroja na sličnom brodu, a svi se slažu u jednom - brod je bio u katastrofalnom stanju prije suhog doka i nužnih popravaka, a sve se nikako nije moglo popraviti za manje od dva tjedna koliko je tamo boravio. Za potpuni remont trebalo mu je i dva mjeseca!

Po cijenu da izgubi posao, kapetan jednog od Bourbonovih brodova koji nije iz Hrvatske, ustupio je za Morski.hr dokument u svrhu njegove objave. Istina je u interesu javnosti, a posebno obitelji nestalih i nastradalih pomoraca, kao i onih koji još uvijek plove u ovoj i sličnim tvrtkama koje ne ulažu u ono najosnovnije – sigurnost njihovih života. Dokument pokazuje stanje broda prije suhog doka i potrebnih popravaka, a ocjene pregledanih dijelova broda su od 1 do 4, gdje jedinica označava izvrsno stanje, dvojka dobro stanje, trojka zadovoljavajuće s potrebom remonta, a četvorka označava katastrofalno stanje koje zahtijeva izmjenu dijelova.

– Ljudi moraju znati u kakvom okruženju rade brodovi Bourbona i na kakvim brodovima rade njihovi pomorci. Znam sve što se događa u ovoj kompaniji i pitam se zašto oni nisu uništili tu datoteku iz baze podataka; moguće da su zaboravili. Pogledajte fotografije i ocjene stanja broda, pa sve su trojke i četvorke. Umjesto ispravnog remonta broda u trajanju od 2-3 mjeseca, radili su samo kozmetiku. Imali su velik problem s jednim motorom, navodi se u izvješću. Imali su problema s ventilima. Bilo što od toga moglo bi se lako pokvariti i izazvati poplavu. Pretpostavljam da se jedan ventil jednostavno slomio zbog natezanja, pa posada naposljetku nije mogla zaustaviti plavljenje broda. Oplata je potpuno korodirana, vodonepropusna vrata su katastrofa. Jako sam bijesan što su takav brod pustili na more. Prema ovom dokumentu, glavne motore bilo je potrebno u potpunosti obnoviti. Osovine su imale metalne tragove u mazivu. Pretpostavljam da ništa nije učinjeno, jer za 12 dana suhog doka, ne bi remontirali motore. Za to je potrebno najmanje mjesec dana – priča kapetan Bourbona.

Zapovjednik stroja poručuje kako je motorima bio potreban remont, a osovina je vjerojatni razlog prvih problema.

– Dokument je zasigurno pripremljen od strane tehničkog inspektora unutarnje kontrole kompanije ili nekog upravitelja stroja koji je htio ukazati na loše stanje i dobio zadatak da popiše sve radove koji se trebaju napraviti u škveru. A iz dokumenta je vidljivo da je brod bio jako slabo održavan. Osim što je vidljivo da je brod u jako lošem stanju, puno stavki treba popraviti ili zamijeniti, kritično je to što su vodonepropusna vrata dobila četvorku, dakle unsatisfactory ili nezadovoljavajuću ocjenu te čudni zvukovi osovine. Svi ventili seachestova (usis mora za, hlađenje motora, pomoćnih motora, klima uređaja i slično) i overboarda (odvodni ventili) su trebali remont. Dvanaest dana u škveru je ništa! - priča zapovjednik stroja.

Što se motora tiče, dodaje, oni su dobili ocjenu tri, što znači da su i na njima nađeni defekti, ali koji ne zahtijevaju hitnu intervenciju i ne utječu na siguran rad, no bio im je potreban remont koji se nikako ne može obaviti za nekoliko dana.

- S obzirom na to da je na Bourbon Rhodeu more najprije počelo prodirati u krmu, a i u skladu s ovim dokumentom, može se donijeti zaključak da je najvjerojatnije počelo prodirati kod osovine, odnosno brtve osovine. Kad more počinje ulaziti između strojarnice i kormilarnice, tu moraju postojati vodonepropusna vrata. Teško je nagađati jesu li ih zatvorili i jesu li ih uopće mogli zatvoriti. Kad im je stao jedan motor, mislim da nije bilo dovoljno snage da se brod održava po tako velikom moru, i valovi su uzrok svemu onome što se kasnije dogodilo. Ako bi prostorija poput kormilarnice i bila poplavljena, brod bi i dalje mogao ploviti, ali u takvim uvjetima mora, teško. Kad stanu oba motora, onda to gotovo uvijek, pa i manjim valovima od 10 metara, znači velike probleme i vrlo vjerojatno potopljen brod – pojašnjava nam zapovjednik stroja iz Splita.

Kapetan broda i Dinov kolega koji je analizirao transkripte s Bourbon Rhodea.

– Ovo je prazna kopija dokumenta, koja je ispunjena od nekog s broda. To nekad firma unaprijed pošalje e-mailom ne bi li posada napravila 'pre-inspection' i popravila što više, prije prave inspekcije. Ovo je napravljeno još u Nigeriji, prije suhog doka u Las Palmasu. Znači da je brod čak iz Nigerije plovio do Las Palmasa u vrlo lošem stanju, rekao bih – puno gorem nego iz Las Palmasa za Gvajanu. Inače, najčešći uzrok prodora mora su ventili od usisa mora koji su zahrđali i u jako lošem stanju. Senzor vjetra im nije radio, što je mogao biti uzrok kasnijeg percipiranja nevremena, kao što se vidi, pokazuje 0! Vrata od glavne palube prema ulazu u brod nisu dihtala. Vodonepropusna vrata u strojarnici također nisu dobro brtvila. Ukratko – katastrofalno stanje! Ako su cijevi 'pišale' kao i prije suhog doka, nije ni čudo što je potonuo. Brod je u svibnju bio u užasno lošem stanju. Sada bi trebalo pronaći sve radove koji su se izvršili prilikom dokovanja i usporediti s ovim izvještajem. Ako dokumente ne da Bourbon, onda ih zasigurno ima u suhom doku u Las Palmasu – priča Dinov kolega.

Vaša reakcija na temu