Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović INTERVJU S DIREKTOROM PROMETA 'Cijena karte je bila 11 kuna, a sada je jedan euro. Za taj iznos više ne možete popiti ni kavu'

INTERVJU S DIREKTOROM PROMETA 'Cijena karte je bila 11 kuna, a sada je jedan euro. Za taj iznos više ne možete popiti ni kavu'

Stanko Sapunar kaže da stvaraju radne uvjete koji će biti poželjni stručnom kadru s tržišta rada

Stanko Sapunar je godinu dana na čelu Prometa. Dosta je izazova u toj komunalnoj tvrtki, a razgovor ćemo početi pitanjem koje najviše muči naše sugrađane, a to su česta odstupanja od voznog reda. Nedostatak vozača izazov je za sve prijevoznike u Hrvatskoj pa tako i za Promet. Međutim, broj vozača zaposlenih u Prometu isti je kao i prošle godine, a odstupanja i dalje postoje...

- U pravu ste, broj vozača isti je kao i prošle godine, ali smo uvođenjem reda jasno postavili kriterije poštivanja prava djelatnika i preuzete potpisane obveze Društva. To se prvenstveno odnosi na poštivanje broja slobodnih dana i maksimalnog broja prekovremenih sati što u prošlosti nije uvijek bio slučaj. Ako uistinu želimo privući nove i zadržati postojeće domaće vozače, a sve kako bismo ispoštovali aktualni vozni red i uveli nove linije, ključno je da se u potpunosti držimo odredbi kolektivnog ugovora na snazi. Također želim ovdje posebno istaknuti da su njihova materijalna i radna prava u 2024. znatno povećana. Kolektivni ugovor koji je na snazi podržali su svi suvlasnici, a u tijeku su pripreme i za pregovore oko novog kolektivnog ugovora za 2025. godinu. Naravno, sve s ciljem da se u perspektivi osiguraju permanentni radni uvjeti koji će biti poželjni stručnom kadru s tržišta rada, a čime bismo osigurali trajnu opstojnost javnog prijevoza i stabilnost funkcioniranja Društva.

Nedavno ste provodili kampanju 'I posao. I kategorija.' kojom ste kroz financiranje D kategorije nastojali privući nove vozače i vozačice, kako je to prošlo?

- Mogu kazati da je kampanja zaista bila uspješna, imali smo više od 40 prijavljenih kandidata, a nakon provedenih testiranja s njih dvadesetak ćemo potpisati ugovor. Oni će svoju karijeru u Prometu započeti kao kontrolori, što će dovesti i do pojačanog nadzora u autobusima, a posljedično i povećanih prihoda od prodanih karata i eventualnih kazni. Na našoj je web stranici otvoren i natječaj za vozače koji već imaju D kategoriju i ovim putem pozivam naše buduće kolege i kolegice da nam se prijave. Ujedno, planiramo slične kampanje u dogledno vrijeme, kao jedno od rješenja na izazove koji nam se nameću s tržišta rada, stoga ovim putem pozivam sve kojima je interesantno kroz osposobljavanje i prekvalifikaciju postati naš vozač da se pripreme i jave kada naredna kampanja krene.

Odnedavno je cijena karte u autobusu podignuta na tri eura dok je cijena karte kupljene putem aplikacije i kartomata ostala ista, odnosno jedan euro. Komunicirali ste da tako želite rasteretiti vozače, a čule su se i kritike da ustvari želite povećati zaradu u autobusu.

- Kritičari su u jednom bili u pravu, prihodi se jesu povećali, ali u našem slučaju ne zbog kupnje karata u autobusu. Od uvođenja ove mjere 70-ak tisuća karata manje prodano je u autobusima, a istovremeno se povećala prodaja putem aplikacije i kartomata. Ukupni prihodi su porasli, a vozače smo rasteretili što je i bio primarni cilj s obzirom na nedostatak radnog kadra na tržištu i svakodnevne gužve na prometnicama. Ovdje je bitno istaknuti što se tiče same cijene karata, prije samo nekoliko godina u Splitu smo se vozili za 11 kuna, a danas unatoč rastu svih životnih troškova autobusna karta košta 7,5 kuna, odnosno u današnjoj valuti jedan euro. Za taj iznos više ne možete popiti ni kavu. Na ovaj način, zajedno s našim osnivačima, odnosno suvlasnicima, želimo promovirati javni prijevoz kao najekonomičnije sredstvo prijevoza naših sugrađana. Uzimajući u obzir svakodnevne gužve te istovremeno nedostatak parkirnog prostora, ušteda se ne odnosi samo na novac već i na vrijeme. 

Što je sa sustavom e-ticketing? Putnici i dalje prijavljuju određene poteškoće. 

- Aplikacija je skinuta više od 150 tisuća puta i mislim da putnici načelno mogu biti zadovoljni njenim funkcijama, od kupnje jeftinijih karata do pristupa voznom redu i praćenja autobusnih linija u stvarnom vremenu. Poteškoće koje povremeno nastaju odnose se primarno na opremu u autobusima i one prvenstveno utječu na našu tvrtku, a u manjoj mjeri na putnike. Sve nepravilnosti kontinuirano prijavljujemo i očekujemo od tvrtke koja je pobijedila na javnom natječaju redovito otklanjanje svih nepravilnosti koje bi mogle prouzročiti gubitak prihoda Prometu. 

Hoće li Promet kupovati nove kartomate, validatore? Što je s video nadzorom?

- Hoće, plan je sve što ste naveli financirati europskim sredstvima. Studija je pri kraju izrade i javit ćemo se na EU natječaj koji je objavljen ovog tjedna. Predviđena je nabava dodatnih kartomata, validatora i uvođenje video nadzora u sve autobuse. Video nadzor nam je posebno važan s obzirom na problem vandalizma koji poprima zabrinjavajuće razmjere. Podatke kontinuirano dostavljamo policiji, a nadamo se da ćemo uvođenjem video nadzora prevenirati devijantno ponašanje. 

Najavljivani su i električni autobusi?

- Tako je, riječ je o drugoj studiji na kojoj radimo, a trenutni plan obuhvaća nabavu minimalno 10 električnih autobusa uz izgradnju popratne infrastrukture. Međutim, za ovaj EU natječaj još nemamo informaciju kada će točno biti objavljen i što će sve od infrastrukture biti prihvatljivo za financiranje. 

Ima li Promet još kakvih projekata u pripremi?

- U tijeku je revizija idejnog rješenja Prometovog garažno-servisnog centra na Dračevcu. Riječ je o ambicioznom projektu Grada koji je vrlo značajan za Promet jer ćemo preseljenjem tvrtke na ovu lokaciju u idućim godinama napokon ostvariti adekvatne uvjete za rad. Ovdje bih svakako iskoristio prigodu i pohvalio zaposlenike našeg servisa i remonta koji rade u izazovnim uvjetima na našoj trenutnoj lokaciji. Što se tiče ostalih aktivnosti, razgovaramo s tvrtkom Tisak u svezi distribucije karata kako bi građanima omogućili dodatne kanale prodaje, modernizirali smo praonicu u garaži te pokrenuli izradu idejnog i glavnog projekta za obnovu biljetarnice na Sukoišanskoj. U suradnji s Gradom Trogirom razgovaramo o izmještanju odnosno izgradnji novog autobusnog kolodvora. Intenzivno razmišljamo i o novoj sistematizaciji radnih mjesta koja bi na neki način bila pravednija, odnosno valorizirala staž i iskustvo zaposlenika. 

Vaša reakcija na temu