Danas je splitskom Hotelu Park predstavljen projekt 'Informacijski sustav prostornog uređenja ISPU i njegovi moduli'. Ministarstvo prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine predstavilo je projekt već u Varaždinu, Rijeci, Osijeku i Zagrebu.
ISPU sadrži informacije o raspolaganju prostorom i objektima koji nas okružuju te omogućuje trajno praćenje stanja u prostoru i području prostornoga uređenja. Izrada samog projekta pokrenuta je prije nekoliko godina, a njegovu su važnost prepoznali i unutar EU fondova kojima se sufinancira njegov daljnji razvoj. Vrijednost samog projekta iznosi 131,9 milijuna kuna, pri čemu je 85 posto sredstava osigurano iz Europskog fonda za regionalni razvoj iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020, dok 15 posto predstavlja nacionalno sufinanciranje.
Na konferenciji je nešto više o sustavu ISPU rekao Alen Grabar, načelnik Sektora za razvoj informacijskog sustava prostornog uređenja i državne imovine.
- Informacijski sustav prostornog uređenja ISPU ključan je alat svih građana Republike Hrvatske pomoću kojeg mogu na brz i jednostavan način dobiti kompletan uvid u prostorno uređenje u Republici Hrvatskoj. Uz dostupnost kvalitetnih informacija na jednom mjestu, rezultat digitalizacije je veliki preokret u poslovanju - rekao je Grabar.
Riječ je o projektu koji se kontinuirano unapređuje na dobrobit županija, gradova, struke, projektanata, geodeta, inženjera građevinarstva, arhitekata, ali prije svega svih građana Republike Hrvatske.
U sklopu ovog sustava kontinuirano se nadograđuje cijeli niz postojećih e-usluga poput eNekretnine, ePlanovi, eDozvola, eArhiv, eInvesticije i eEnergetski certifikat i mnogi dr.
Građani već danas preko ISPU sustava mogu predati zahtjeve za ishođenje lokacijske, građevinske i uporabne dozvole online putem. Isto tako, imaju mogućnost jednostavno pratiti sve promjene u prostornim planovima kao i pristupiti bazi podataka o energetskim certifikatima.
- Izuzetno nam je važna povratna informacija samih korisnika sustava o svim digitalnim uslugama koje za njih kreiramo, a koliko je sustav njima važan najbolje govori podatak kako smo samo od početka ove godine zabilježili više od 300 milijuna posjeta Geoportalu iz zemlje, ali i cijelog svijeta - dodao je Grabar.
Također, u sklopu projekta, nabavljena je i sofisticirana računalna oprema kako bi se nadležnim uredima u gradovima i županijama osigurali kvalitetniji uvjeti za rad. Time se ujedno smanjuju operativni troškovi, rasterećuje javna uprava od neučinkovitih procedura te povećava transparentnost u području prostornog uređenja i gradnje.
Danijel Meštrić, ravnatelj Uprave za nadzor, žalbe, razvoj informacijskog sustava i digitalizaciju pri Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, govorio je o novoj e-usluzi pod nazivom eGrađevinski dnevnik. Riječ je o usluzi namijenjenoj praćenju procesa građenja od prijave početka građenja do procesa tehničkog pregleda izgrađene građevine, odnosno izdavanja Uporabne dozvole. Usluga je u potpunosti digitalizirana i omogućuje vođenje Građevinskog dnevnika elektroničkim putem. Osnovni je cilj vođenja Građevinskog dnevnika elektroničkim putem podizanje razine kvalitete građenja te povećanje dostupnosti kvalitetnih informacija na jednom mjestu.
- eGrađevinski dnevnik je web rješenje kojem istovremeno jedan ili više korisnika mogupristupati s različitih lokacija i u stvarnom vremenu raditi na evidencijama i dokumentima. Na taj način sustav je dostupan neograničenom broju korisnika neovisno o lokaciji ili uređaju koji koriste, a omogućeno je i spremanje dokumentacije u digitalnom obliku na jednom mjestu - kazao je ravnatelj Meštrić.
Spomenimo i kako je u sklopu ovog projekta nedavno započelo skeniranje dozvola za gradnju i uporabu građevina izdanih prije uvođenja digitalnog sustava za izdavanje dozvola eDozvola 2015. godine.
Skeniranje je već započelo u Šibeniku, Splitu, Trogiru, Kaštelima, Dubrovniku i Dubrovačko-neretvanskoj županiji (Ispostava Metković). Orocjenjuje se da će se na tom području ukupno digitalizirati oko 270.000 akata o gradnji.
Projekt skeniranja se sastoji od dva dijela: prvi dio obuhvaća ulazak u sve arhive, izuzimanje predmeta i iz njih svih akata koji su izdani od 1968. do 2015., dok je drugi dio razina svih metapodataka ujedno najznačajniji za građane. Naime, građani će imati pristup i aktima koji su izdani u navedenom razdoblju za neki objekt, ali s georeferenciranom točkicom što će omogućiti njihovo povlačenje brzo, sve će biti transparentno kako za vlasnike tako i za potencijalne kupce.
Ukupna vrijednost projekta skeniranja iznosi 23,8 milijuna kuna, a njegovim završetkom, koji je u planu krajem ove godine, predviđa se skeniranje gotovo dva milijuna akata, tj. šest milijuna listova za područje cijele Republike Hrvatske. Dokumenti će građanima biti dostupni putem Geoportala ISPU.