IZVJEŠTAJ IZ SJEDIŠTA DAS-a: Tribina na temu Kopilice trajala preko dva sata, što smo novo saznali?

IZVJEŠTAJ IZ SJEDIŠTA DAS-a: Tribina na temu Kopilice trajala preko dva sata, što smo novo saznali?

Dragan Žuvela je poručio u ime mlade generacije arhitekata da Grad u njima može imati saveznike dok god rade planski, ali i da će im biti najveći neprijatelji ako rade drugačije, kao u ovom slučaju

Preko dva sata trajala je tribina na temu Kopilice koja je na trenutke bila poprilično burna. No, novih odgovora i dalje nema, građevinske dozvole za zgradu i nadstrešnicu još se čekaju. 'Pitanje je trenutka' rečenica je koju su i prije mjesec dana izgovorili dogradonačelnik Nino Vela i Jurica Vojnović, pročelnik Službe za izgradnju i upravljanje razvojnim projektima.

S tim da je Vojnović još dodao:

- Ako ne dobijemo dozvole, nećemo graditi.

Hoće li (gradske) službe izdati dozvolu, pitanje je ostalo visjeti, o tome ovisi izmještaj kolodvora.

Uz predstavnike Grada Velu i Vojnovića, na tribini su bili čelnik Hrvatske komore inženjera građevinarstva područnog ureda Split Branko Poljanić, inače bivši poglavar za urbanizam, te šef katedre za prometnice s FGAG-a, profesor dr. sc. Dražen Cvitanić, uz moderiranje Jelene Borote, urbanistice i članice Predsjedništva DAS-a.

Zanimalo je dupkom punu dvoranu DAS-a odgovor na pitanje čiji je ovo projekt, na što su predstavnici Banovine krenuli sa sjednicom Vlade održane u Splitu i kronologijom događaja.

Žuvela je na to ubrzo reagirao s dozom ironije da mu je otkriće da je glavni um Plenković, kad je Vlada rekla.

Profesora Cvitanića je zanimalo zašto nema prometne studije jer se predviđa i za manje zahvate ustvrdživši da ništa nije analizirano i da nema garancije rasterećenja. Podsjetio je na brojke koje se on potrudio izračunati, tako u Hercegovačkoj ulici u vršnim satima je 1700 vozila, a ljeti u Zvonimirovoj 10.000.

- Tko je autor plana?! Nije Vlada. Netko je rekao nacrtajte parkirališna mjesta. Ma ovo nije kolodvor, on je cjelina, ovo su parcele, pet razjedinjenih lokacija i još na dječjem igralištu. Ovo je poruka da se zatvori pola sveučilišta u Splitu. Muka mi je što to moji kolege inženjeri rade - govorio je.

Vojnović je Cvitaniću kazao da je njegov podatak neozbiljan. Ubacio se i Vela.

- Da se Cvitanić raspitao znao bi da su prethodila mjerenja prometa koja se koriste za masterplan - rekao je.

Cvitanić i okupljeni su gotovo jednoglasno tada rekli gradskom dvojcu da pokažu podatke.

- Tko je radio prometnu analizu? Ne postoji to - nastavio je Cvitanić.

- Nema ovako napravljene kako vi mislite - uzvratio mu je Vojnović.

Cvitanić je na to uzvratio da je pola sata tribine trebalo da to priznaju. 

Žuvelu je zanimalo da ako postoji strateški projekt, zašto misle da ga nisu privremenim rješenjem degradirali.

Moderatorica je još 'podebljala' pitanje:

- Grad je reaktivirao izradu master plana za Istočnu obalu i Kopilicu koji bi trebao ponuditi odgovor da li prebacivanje kolodvora ima smisla. Je li privremeni kolodvor usklađen s tim planom? 

Vela je uzvratio da su ponosni jer se radi na tome. 

- Nije degradacija. Master plan je pokrenut u prošloj gradskoj upravi koji su ga zanemarili iz ne znan kojega razloga. Mi smo ga pronašli i s EBRD-om ga oživjeli. Masterplan je podloga na osnovu kojega se ide u izmjenu GUP-a. Projekt privremenog kolodvora je usklađen s tim, ali u kakvim dimenzijama ćemo vidjeti - odgovorio je Vela.

Borota je nastavila s tvrdnjom da masterplan preispituje isplativost koncept prebacivanja.

- Ispituje funkcionalnost. Masterplan će dati odgovor koji će još sadržaji biti... - govorio je dogradonačelnik.

Tada je reagirao Žuvela prema Veli govoreći mu da laže. Ta je rasprava u kojoj mladi predsjednik DAS-a brzim pitanjima kojima traži precizne odgovore na argumente je svakako jedan od vrhunaca večeri

Poljanić je još jednom, kao i prije mjesec dana, kazao da mu je žao što se propustila prilika za kvalitetnu studiju u ove dvije godine te da smatra kako se ne može izdati dozvola za nadstrešnicu.

- Ne mislim da postoji legalni način - jasan je Poljanić.

Povela se rasprava i o načinu javne nabave.

- U ovoj javnoj nabavi bila je natječajna dokumentacija, taj termin ne postoji u zakonu. Nije ni glavni ni idejni projekt. Da se netko žalio, pala bi - ustvrdio je Žuvela.

Vojnović je replicirao da je osnovni materijal javnoj nabavi troškovnik i da se ne mora nužno dati glavni projekt. 

- Javna nabava je raspisana prije dozvola, a sada ste naveli i da se traži dozvola za rekonstrukciju zgrade željeznice - uzvratio je još Žuvela.

Jedno od pitanja je bilo je li Grad ugovorom regulirao s HŽ-om broj odnosno učestalost vlakova i ima li Banovina garanciju za te usluge.

- Imamo ugovor o najmu na pet godina s mogućnošću produljenja, te još jedan ugovor u kojem HŽ navodi da će se prilagoditi potrebama. Ne regulira se ugovorom minutaža, nego da će voziti prema potrebama projekta, tj. putnika - iznio je.

Na upit što kada najam istekne, Vojnović je rekao da se nada da će tada imati konačno kolodvor na jednom mjestu.

U odgovorima se iskristaliziralo i da nema dogovora još gradske uprave i vlasnika postojećeg kolodvora koji je, inače, izgrađen 1968. godine također s idejom o privremenom rješenju.

- Dogovori s vlasnikom kolodvora su u tijeku, mi moramo uvažiti njegovo mišljenje. Bez njega ne možemo donijeti odluku, ali možemo odrediti da tu bude terminal za turističke autobuse i taksije sa znatno većom cijenom - otkrio je Vela.

Izdvojimo i pitanje Bojana Ivoševića kojega je zanimalo koliko je uloženo zbog privremenog kolodvora i koliko će od toga biti trajno iskoristivo te hoće li netko podnijeti ostavku ako problem ostane.

- Ova ulaganja su oko 10 milijuna kuna, što je minorno za ove zahvate. Nisam se rodio s ovim mjestom, spreman sam otići svaki dan. Vojnović i ja smo kolege iz struke, najmanje što možemo dati je naše iskustvo gradu. Ove stvari će ostati trajno, i grad se razvija - odgovor je Vele.

Stanare Kopilice je zanimalo kako će im pomoći dok žive na kolodvoru, koju će zaštitu dobiti zbog buke, plinova i opasnosti.

- Želim s vama razgovarati, ovo je infrastrukturni zahvat koji je van vaših okućnica. I ja živim uz frekventnu prometnicu - krenuo je Vojnović na što ga je stanarka Edita prekinula riječima da su obećali pomoć.

- Obećali ste nam ustupke, kad san se rasplakala rekli ste da nam metar i po nećete dirati. Kakvu zaštitu mi stanari Kopilice dobivamo? - bila je uporna.

- Nema vam ništa novo reći - završio je Vojnović, a moderatorica je označila i konac tribine. 

Izdvojila je Borota za kraj da je zaključak ove tribine da su i Splićani i struka zabrinuti zašto Grad izabire neprovjereni put i zašto ne koristi na pravi način prostorno planske dokumente koje je sam izradio. 

- Nadamo se da ćemo biti u krivu - poručila je.

Još istaknimo Žuveline riječi u ime mlade generacije arhitekata, da će Grad u njima imati saveznike dok god rade planski, a ako ne, kao sada, bit će im najveći neprijatelji, u interesu Splita.

Vaša reakcija na temu
Pregledaj komentare
14