Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Jadrolinija nema novca za novi trajekt, zamjena za 'Lastovo' traži se na tržištu rabljenih

Jadrolinija nema novca za novi trajekt, zamjena za 'Lastovo' traži se na tržištu rabljenih

Legendarni Japanac star pola stoljeća najsposobniji je brod flote

Još traje potraga za zamjenom legendarnog trajekta 'Lastovo', koji je unatoč tome što brodi više od pola stoljeća, i dalje najsposobniji brod Jadrolinije i na najzahtjevnijoj liniji Split – Vela Luka – Ubli plovi i kada drugi ne mogu. 

Državni brodar najprije je razmatrao gradnju sasvim novog trajekta. Nasljednik 'Lastova' tako je trebao biti dug 120 metara te imati primjereni kapacitet prijevoza putnika i vozila, no nova Uprava je odlučila da bi bio preskup pa su se odlučili za nešto manju opciju od 100 metara, koja bi bila dvostruko ili možda čak i trostruko jeftinija, a opet bi predstavljala značajno poboljšanje u odnosu na trenutnu situaciju. 

I od toga se odustalo zbog nedostatka sredstava pa su se u Jadroliniji okrenuli tržištu rabljenih. Prije koju godinu pronašli su brod koji bi zadovoljio specifikacije. Bio je star 30 godina, ali navodno u dobrom stanju, no problem je, kako neslužbeno doznajemo, ispao sa strogim propozicijama javne nabave s kojima se grčkom brodovlasniku nije dalo zamarati. Tako 'Lastovo' i dalje plovi na najzahtjevnijoj liniji na našoj strani Jadrana. 

Problem je svakako i što novi brod mora biti ograničenih gabarita s obzirom na kapacitete luka na Korčuli i Lastovu. U Veloj Luci su krenuli s izgradnjom novog pristaništa koje bi bilo sposobno primiti i veće brodove, no projekt je zapeo kada je izvođač upao u poslovne probleme. Brod na ovoj liniji svraća i u Hvar kada ne plove katamarani tako da je iznimno bitan za stanovnike čak tri otoka. 

Evo što su nam u Jadroliniji kazali o nabavi novog broda za liniju Split – Vela Luka – Ubli. 

'Kada se priča o obnovi flote, uz brod koji plovi na pojedinoj liniji, bitno je uzeti u obzir i karakteristike luka. Naime, specifična pristaništa u Veloj Luci i Ublima svojom duljinom i dubinom gaza diktiraju veličinu broda koji može pristati. Ističemo kako je vrlo složen zadatak na tržištu rabljenih brodova pronaći brod koji će upravo svojim kapacitetom, maritimnim karakteristikama i prilagođenosti plovidbi na otvorenom moru, a uzimajući u obzir ograničenja pristaništa, odgovarati potrebama linije. Jadrolinija konstantno prati tržište rabljenih brodova te je obnova flote u ovom segmentu jedan od strateških ciljeva. Posebni napori ulažu se za pronalazak broda upravo za ovu liniju te vjerujemo kako bismo u kratkom roku mogli pronaći rješenje', kažu u Jadroliniji.

Vaša reakcija na temu