Još traje potraga za zamjenom legendarnog trajekta 'Lastovo', koji je unatoč tome što brodi više od pola stoljeća, i dalje najsposobniji brod Jadrolinije i na najzahtjevnijoj liniji Split – Vela Luka – Ubli plovi i kada drugi ne mogu.
Državni brodar najprije je razmatrao gradnju sasvim novog trajekta. Nasljednik 'Lastova' tako je trebao biti dug 120 metara te imati primjereni kapacitet prijevoza putnika i vozila, no nova Uprava je odlučila da bi bio preskup pa su se odlučili za nešto manju opciju od 100 metara, koja bi bila dvostruko ili možda čak i trostruko jeftinija, a opet bi predstavljala značajno poboljšanje u odnosu na trenutnu situaciju.
I od toga se odustalo zbog nedostatka sredstava pa su se u Jadroliniji okrenuli tržištu rabljenih. Prije koju godinu pronašli su brod koji bi zadovoljio specifikacije. Bio je star 30 godina, ali navodno u dobrom stanju, no problem je, kako neslužbeno doznajemo, ispao sa strogim propozicijama javne nabave s kojima se grčkom brodovlasniku nije dalo zamarati. Tako 'Lastovo' i dalje plovi na najzahtjevnijoj liniji na našoj strani Jadrana.
Problem je svakako i što novi brod mora biti ograničenih gabarita s obzirom na kapacitete luka na Korčuli i Lastovu. U Veloj Luci su krenuli s izgradnjom novog pristaništa koje bi bilo sposobno primiti i veće brodove, no projekt je zapeo kada je izvođač upao u poslovne probleme. Brod na ovoj liniji svraća i u Hvar kada ne plove katamarani tako da je iznimno bitan za stanovnike čak tri otoka.
Evo što su nam u Jadroliniji kazali o nabavi novog broda za liniju Split – Vela Luka – Ubli.
'Kada se priča o obnovi flote, uz brod koji plovi na pojedinoj liniji, bitno je uzeti u obzir i karakteristike luka. Naime, specifična pristaništa u Veloj Luci i Ublima svojom duljinom i dubinom gaza diktiraju veličinu broda koji može pristati. Ističemo kako je vrlo složen zadatak na tržištu rabljenih brodova pronaći brod koji će upravo svojim kapacitetom, maritimnim karakteristikama i prilagođenosti plovidbi na otvorenom moru, a uzimajući u obzir ograničenja pristaništa, odgovarati potrebama linije. Jadrolinija konstantno prati tržište rabljenih brodova te je obnova flote u ovom segmentu jedan od strateških ciljeva. Posebni napori ulažu se za pronalazak broda upravo za ovu liniju te vjerujemo kako bismo u kratkom roku mogli pronaći rješenje', kažu u Jadroliniji.