Foto: Veljko Martinović Jakov Prkić: Split oslobođen prometnih gužvi i zagađenja naš je cilj i jedan od najvažnijih zadataka u nadolazećem mandatu

Jakov Prkić: Split oslobođen prometnih gužvi i zagađenja naš je cilj i jedan od najvažnijih zadataka u nadolazećem mandatu

'Idući korak bila bi modernizacija voznog parka vozilima na električni pogon, vodik i sličnim za okoliš prihvatljivim rješenjima'

Možemo! Pametno i Nova ljevica predstavili su danas cjelovito prometno rješenje za Split. 

'Provedbom našeg prometnog rješenja Split će postati grad uzor ne samo u Hrvatskoj već i u svijetu. Besplatan i reorganiziran javni prijevoz, izgradnja montažnih garaža i garaža na obodu grada omogućit će zone smirenog prometa, slobodne pločnike i zelena područja u kojima će građani uživati. Split oslobođen prometnih gužvi i zagađenja naš je cilj i jedan od najvažnijih zadataka u nadolazećem mandatu.

Rješavanje prometnih problema započet ćemo kompletnom reorganizacijom javnog prijevoza i uvođenjem novih linija. U prvoj godini mandata planiramo njegovo pojeftinjenje za 50 %, a do kraja mandata bio bi potpuno besplatan. Cilj nam je da javni gradski prijevoz na splitskom poluotoku, u sadašnjoj prvoj zoni, bude funkcionalan i omogući jednostavnu i brzu povezanost svih dijelova grada. Želimo potaknuti građane na njegovo korištenje i odricanje od drugog i trećeg automobila u obitelji. Već samim tim smanjilo bi se prometno zagušenje, pritisak na nedostatna parkirna mjesta kao i zagađenost. Idući korak bila bi modernizacija voznog parka vozilima na električni pogon, vodik i sličnim za okoliš prihvatljivim rješenjima', započeo je Jakov Prkić, kandidat koalicije Možemo! Pametno i Nova ljevica za gradonačelnika.

'Iskorištenost parkirnih površina u Splitu nije zadovoljavajuća. Zato ćemo sva veća gradska parkirališta nadograditi čeličnim ili betonskim konstrukcijama kojima će se broj parkirnih mjesta povećati za dva do tri puta. Krovne površine takvih garaža mogu se koristiti za zelene krovove, urbane i rekreacijske sadržaje ili kao solarni sustav za električnu energiju. Nastavkom gradnje kvartovskih garaža i uvođenjem povoljnih godišnjih pretplata za stanovnike oslobodit ćemo pločnike i kolnike od parkiranih automobila i Split učiniti pristupačnijim osobama s invaliditetom i onima s problemima kretanja', dodala je Kristina Vidan, predsjednica Pametno za Split i Dalmaciju te buduća zamjenica gradonačelnika.

'Za potrebe turista i ostalih koji posjećuju Split izgradit ćemo garaže na obodima grada u kojima bi cijena parkiranja uključivala i javni prijevoz, i tako smanjiti gužve u centru grada za vrijeme turističke sezone', nastavio je niz prijedloga Ivica Profaca, kandidat Možemo! na koalicijskoj listi.

'Zaključio bih za Split potpuno novom idejom koja je na tragu trendova kojima se promiče smanjenje zagađenja i aktivniji život u urbanim sredinama, a to su dvije zone smirenog prometa. Prva će ići od Pazara do HNK, Zagrebačkom i Sinjskom ulicom, a druga od hotela Ambasador do Trga dr. Franje Tuđmana ispred Svetog Frane. Time bismo na obodu stare gradske jezgre dobili prostor oslobođen od parkiranih vozila i brzog prometa. Na ovom prostoru prednost će imati pješaci, nove zelene površine i urbani sadržaji, a najveća dozvoljena brzina kretanja automobila bit će 10 km/h.' 


Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(94266, "");
Pregledaj komentare
29