'Izgradnja ceste Pučišća - Povlja, dionice Pučišća - uvala Luka' projekt je u javnosti poznatiji po svom sloganu 'Jedan Brač'. Riječ je o najvećem EU projektu Županijske uprave za ceste Split čija je ukupna vrijednost 60.797.696,35 kuna, od čega je 51.678.041,90 kuna sufinancirano europskim sredstvima iz Kohezijskog fonda. Na temu izgradnje prometnice koju Bračani čekaju godinama, porazgovarali smo s Hrvojem Balićem, voditeljem Službe građenja u ŽUC-u, ujedno i voditeljem ovog EU projekta.
Projekt 'Jedan Brač' predstavljen je javnosti koncem 2020. godine, možete li nam kazati što je sve napravljeno od tada?
- Tako je, projekt smo predstavili javnosti na početnoj konferenciji u studenom 2020. godine, a radovi na prometnici započeli su mjesec dana ranije. Duljina prve dionice od Pučišća do uvale Luke iznosi nešto manje od pet kilometara i u ovom trenutku najveći dio radova je završen. Kompletna trasa poprimila je svoje konačne obrise, nosivi sloj asfalta postavljen je na prva četiri kilometra, trenutno se uređuju pokosi, buše se zadnja geotehnička sidra, izvodi se zaštita pokosa mlaznim betonom, postavljaju zadnji kvadrati zaštitne mreže, ukupno preko 10 tisuća kvadratnih metara. Postavljeni su kilometri kablova i cijevi, a sve je spremno i za buduće instalacije.
Kada Bračani mogu očekivati završetak radova na prvoj dionici?
- Izvođači radova iz tvrtke Patrlji trenutačno su na zasluženom blagdanskom odmoru, a završetak svih radova na prvoj dionici planiran je u travnju iduće godine sukladno planiranom roku izvođenja od 18 mjeseci. U svibnju očekujemo uporabnu dozvolu, a potom ćemo cestu pustiti u promet te organizirati obilazak i završnu konferenciju projekta.
Što ŽUC poduzima po pitanju realizacije kompletnog projekta, odnosno izgradnje druge dionice od uvale Luke do Povlja?
- Svjesni smo značaja ove prometnice koja se u prostornim planovima otoka nalazi više od 50 godina. Naš je cilj u novom programskom razdoblju realizirati kompletan projekt uz pomoć dodatnih EU sredstava koja će nam omogućiti izgradnju druge dionicu od uvale Luke do Povlja. Radi se o dionici dugoj oko 10 kilometara za koju planiramo ishoditi lokacijsku dozvolu do kraja iduće godine. Već smo izradili kompletan geodetski snimak koristeći naprednu LIDAR tehnologiju koja nam je omogućila gotovo savršeni prikaz površine. Također, u financijskom planu za 2022. godinu kojega je ovog mjeseca usvojila Županijska skupština, predvidjeli smo sredstva za izradu projektne dokumentacije. U drugoj polovici 2023. godine planiramo ishoditi građevinsku dozvolu te krenuti s izvlaštenjem. Ako sve bude išlo prema planu uz uvjet osiguranih sredstava, radovi bi mogli krenuti na jesen 2024. godine.
Kakvi su komentari lokalnog stanovništva?
- Komentari Bračana su mahom pozitivni, a tome najbolje svjedoče njihove reakcije prilikom obilaska terena. Uvijek se nanovo iznenadim kada naš inženjer gradilišta poimence pozdravlja svakog čovjeka uz trasu. Izvođači radova su na otoku već više od godine dana i na neki način su kroz ovaj projekt unijeli dodatnu živost u Pučišća izvan ljetnih mjeseci. Vjerujem da ćemo svima nedostajati jednom kada se radovi završe, ali se isto tako nadam brzom povratku i izgradnji druge dionice do Povlja.
Priprema li ŽUC i neke druge EU projekte osim ovoga na Braču?
- Zahvaljujući europskim bespovratnim sredstvima za razvoj otoka planiramo ulaganja i na drugim otocima. Najbliži realizaciji je projekt izgradnje obilaznice Stomorska na Šolti koji uključuje rekonstrukciju postojeće ceste i izgradnju nove. Za izgradnju nove ceste ishođena je pravomoćna građevinska dozvola, napravljene su procjene za otkup zemljišta te nam u idućoj godini preostaje završiti imovinsko-pravne odnose. Osim projekta na Šolti, planiramo izgradnju novog tunela Pitve - Zavala na Hvaru duljine oko 800 metara. Novi tunel zamijenio bi postojeći jednosmjerni izgrađen početkom 60-ih godina kao hidrotehnički tunel. Osim tunela projekt predviđa izgradnju obilaznice Pitvi i dva kilometra pristupnih cesta, a u tijeku je postupak ocjene o potrebi procjene utjecaja na okoliš. Vjerujem da ćemo na ljeto iduće godine imati lokacijske dozvole za oba zahvata kako bi krenuli s radovima 2024. godine.
Sadržaj emitiranog materijala isključiva je odgovornost Županijske uprave za ceste na području Splitsko-dalmatinske županije.