Još jedna u nizu internetskih prevara kruži društvenim mrežama, a ovoga puta na meti se našla čitateljica Dalmatinskog portala koja je nasjela na lažni oglas o zatvaranju butika i 'velikoj rasprodaji'. Prevarantima je, putem internetske kupnje, uplatila 108 eura, iako se, kako sama kaže, inače kloni online trgovine i smatra se medijski pismenom osobom.
Naime, riječ je o prevari koja je već ranije razotkrivena u članku Faktografa, gdje je oglašavana fiktivna trgovina pod nazivom 'Marović Zagreb'. U ovom slučaju, prevaranti su promijenili naziv u 'Tomić Split' kako bi se približili dalmatinskoj publici i izbjegli prepoznavanje. Oglas se pojavio na Facebooku i ostavio dojam autentične ponude zbog zatvaranja dućana.
– Nisam inače sklona online kupnji, ali ovaj oglas je bio vrlo uvjerljiv. Sve je izgledalo profesionalno, a pristupačna cijena i navodni razlog rasprodaje su me uvjerili – rekla je naša sugovornica, koja je zatražila da ostane anonimna.
Nakon što je shvatila da se radi o prevari, odmah je kontaktirala svoju banku.
– Pitala sam mogu li mi povući još novca s kartice s obzirom na to da sam već uplatila prevarantima. Rekli su da postoji ta mogućnost pa su mi odmah blokirali karticu i izradili novu – ispričala je.
Zatražila je i povrat sredstava putem banke, a slučaj će prijaviti i policiji.
Ova situacija još jednom upozorava na potrebu velikog opreza pri internetskoj kupnji, osobito kada se oglasi pojavljuju na društvenim mrežama i nude 'sve mora van' popuste. Važno je provjeriti vjerodostojnost web stranica, domene i podataka o tvrtki prije nego se odlučite na plaćanje.
Ako ste i sami doživjeli sličnu situaciju, preporučuje se da odmah kontaktirate banku, zatražite reklamaciju i podnesete prijavu policiji.