Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: alba1970 / Pixabay Kasko polica osiguranja za rabljena vozila
Promo Piše: Sponzorirani sadržaj

Kasko polica osiguranja za rabljena vozila

Podaci za 2023. godinu su pokazali značajan porast kupnje 'polovnih' automobila

'Ne trebam Kasko, vozim rabljeno vozilo', čest je odgovor kada vlasnika 'novog' rabljenog vozila upitate želi li sklopiti Kasko policu osiguranja. Uvriježeno je mišljenje da vlasnicima rabljenih, 'polovnih' vozila ne treba Kasko polica auto osiguranja, jer ih vlasnici smatraju jeftinijima i lakšima za popravak u odnosu na 'skupu' Kasko policu. Međutim, to nije sasvim točno – čak i rabljena vozila popravljaju se novim dijelovima, čija cijena ne ovisi o starosti vozila, već o njegovom modelu i marki. Upravo zato se iznos Kasko osiguranja temelji na vrijednosti novog vozila, a ne trenutačnoj tržišnoj vrijednosti rabljenog automobila.

Ovaj trend bi se uskoro mogao promijeniti, jer je u posljednjih godinu dana u Hrvatskoj prodano znatno više rabljenih nego novih vozila. Također, vozači sve češće mijenjaju automobile nakon samo nekoliko godina, zbog čega se na tržištu rabljenih vozila nalazi mnogo automobila starih svega nekoliko godina, koji i dalje imaju visoku vrijednost. Globalni poremećaji poput pandemije, nestašice čipova i inflacije dodatno su povećali cijene vozila, čineći ih značajnim ulaganjima. Ako planirate kupiti vozilo mlađe od pet godina, Kasko osiguranje postaje gotovo nezaobilazno.

Koja vozila je najbolje osigurati Kaskom?

Podaci za 2024. godinu još nisu dostupni, ali je 2023. godina pokazala značajan porast kupnje rabljenih vozila u Hrvatskoj s oko 16% više registriranih rabljenih automobila u odnosu na nove. 

Prema podacima Carinske uprave, prosječna cijena rabljenog automobila u Hrvatskoj tijekom 2023. godine iznosila je oko 14.000 eura, dok je u prvih nekoliko mjeseci 2024. porasla na gotovo 15.900 eura. Popularni Golf ima prosječnu cijenu od 17.000 eura, što u dobrim starim kunama debelo prelazi psihološku granicu od 100 tisuća kuna. Zar je zaista to automobil kojem ne bi koristila Kasko polica? Ako uzmemo u obzir i omiljene marke automobile na radaru lopova, vaš Volkswagen, Renault i Peugeot su u najvećoj opasnosti, a ne Mercedesi, BMW-i i Audiji, koji vrlo vjerojatno i imaju Kasko. 

Čemu sve služi Kasko?

Kasko osiguranje osigurava vozilo od različitih vrsta šteta koje obavezno auto osiguranje ne pokriva. Osim što pokriva troškove popravka u slučaju prometne nesreće, bez obzira na to tko je kriv, Kasko osigurava i nadoknadu štete u slučaju krađe cijelog vozila ili njegovih dijelova. Također štiti od vandalizma, odnosno namjernog oštećenja od strane trećih osoba, kao i od šteta uzrokovanih vremenskim nepogodama poput tuče, poplava i oluja.

Osim toga, Kasko osiguranje pokriva i sudare sa životinjama, požare i eksplozije, a često uključuje i asistenciju na cesti, poput pomoći u slučaju kvara, šlep službe ili osiguravanja zamjenskog vozila. Ovisno o vrsti police, može uključivati i zaštitu od loma stakla, čime dodatno smanjuje financijski teret nepredviđenih situacija. Zbog svega navedenog, Kasko je posebno koristan vlasnicima novih i rabljenih vozila veće vrijednosti, pogotovo ako planirate uskoro preprodati vaše vozilo.

Nemojte zaboraviti da Kasko ne pokriva štetu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola iznad zakonski dopuštene razine od 0.5 promila, a samo pojedine osiguravajuće kuće pokrivaju štetu čak i ispod 0.5 promila i imaju nultu toleranciju na alkohol. Također, neke osiguravajuće kuće omogućuju nadoplatu za isplatu Kasko police u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola do razine od 0,99 promila.

Franšiza u Kasku i čemu služi

Franšiza u Kasko osiguranju predstavlja iznos koji osiguranik sam snosi u slučaju štete na vozilu, dok osiguravajuće društvo pokriva preostali dio troškova. Njena svrha je smanjenje cijene police osiguranja – što je veća franšiza, premija osiguranja je niža. Postoje dvije vrste franšize: obvezna i dobrovoljna. Obvezna franšiza određena je uvjetima osiguranja i osiguranik ju ne može mijenjati, dok dobrovoljnu osiguranik može odabrati kako bi smanjio troškove osiguranja. Ugovaranje franšize smanjuje cijenu premije osiguranja, što može biti financijski povoljnije za osiguranika i potiče vozača na veću pažnju u prometu i odgovornije postupanje s vozilom. 

Uzmimo primjer da je franšiza 300 eura, a šteta na vozilu 2.000 eura, osiguranik će snositi prvih 300 eura, dok osiguranje pokriva preostali iznos. Franšiza služi i kao mehanizam koji sprječava prijavljivanje manjih šteta te time pomaže u održavanju stabilnosti osiguravateljskog sustava.

Djelomično Kasko pokriće je čest izbor kod vlasnika rabljenih automobila, jer iako košta nešto više, u slučaju tuče, naleta na divljač, pada stabla itd. nećete se morati odjednom puno financijski opteretiti. Neke osiguravajuće kuće imaju i poseban fokus na automobile starije od 5 godina, tako da čak i vozila starije proizvodnje mogu biti zaštićena Kaskom.

Vaš rabljeni limeni ljubimac vrijedi zaštiti Kaskom, jer će vas vjerojatno duže služiti i biti vam od koristi, zato razmislite još jednom- trebate li Kasko, iako vozite rabljeno vozilo.

Vaša reakcija na temu