Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
KOME TREBA TUNEL KOZJAK? 'Bacit ćete milijardu kuna na 12 kilometara ceste i sve uništiti'

KOME TREBA TUNEL KOZJAK? 'Bacit ćete milijardu kuna na 12 kilometara ceste i sve uništiti'

'Zašto trasa ceste ide preko privatnih parcela, a ne državne zemlje?', pitaju se Kaštelani

Predstavljanje studije utjecaja na okoliš spoja autoceste s čvora Vučevica i jadranske magistrale preko tunela Kozjak nije prošao najbolje danas u Kaštelima. Pedesetak ljudi u kino sali zamjerki je imalo na samu studiju, a pogotovo na planiranu trasu ceste. No, danas nije bilo onih koji bi im mogli ponuditi ikakva suvisla objašnjenja. Ena Bičanić Marković iz IGH i projektant Nebojša Opačić uz asistenciju Mladena Perišića iz Splitsko-dalmatinske županije branili su projekt koliko su mogli, no njihovi odgovori, uglavnom vezani za samu studiju utjecaja na okoliš, nisu bili ono što su zainteresirani htjeli čuti. 


Pitanje koje pogađa srž problema postavio je Tomislav Tadin iz HPD Ante Bedalov

'Interesira me na koji ste način zaključili da ova trasa ide u cijelosti preko privatnih parcela, a ne državne zemlje? Koje je tu ekonomsko opravdanje? Uništavate najljepše suhozide i maslinike na Kozjaku. Vidim da ste u ekološku studiju uzeli u obzir šišmiše i vukove, ali spuštate promet kroz veliki dio grada Kaštela. Sedam škola, toliko dice koja nemaju pravi prijelaz preko ceste. Zašto ta ista trasa nije išla već unakaženim dijelom Kozjaka koji bi bio najkraći put do planiranog mosta? Ne vidimo ni ekonomsko, ni ekološko, ni ikakvo konstruktivno rješenje ove trase. Zašto preko privatne zemlje i zašto duža solucija?', zapitao je Tadin. 


'Da ovaj zahvat nije prihvatljiv, ne bi prošao. Samo Ministarstvo će svojim rješenjem pokazati je li zahvat prihvatljiv za okoliš. Pitanje prijelaza djece ne rješava se ekološkom studijom…', pokušavala je nešto objasniti Bičanić Marković. 

'Licemjeran skup za pranje savjesti'

Ako je kod izlagača i bilo neke volje da ustrajno podnesu teške kritike Kaštelana, posve ih je potopio vinar Ivan Kovač.

'Da li uopće možemo ovdje išta promijeniti ili je ovo samo forma? Ako je to tako, odmah idem ća. Ovo je bolno. Ovo je genocid nad ovim prostorom. Boli me što kao građani ne možemo reći da to ne želimo. Ovo je jedan licemjeran skup i poziv za pranje vaše savjesti. Ja u tome ne želim sudjelovati. U ovoj državi trošimo pineze samo za trošit nove pineze, ajmo ih potrošit za stvorit nove pineze. Za koga se otvaraju te puste gospodarske zone? Smirimo se, vratimo radije milijardu kuna duga, nego da radimo ovo', pozvao je Kovač. 

Predstavnik Udruge KEKS Željan Jurlin najavio je tužbu. 

'Vi u studiju niste uključili vinograde i maslinike. Ovo javno izlaganje nema nikakvu pravnu težinu. Pravnu težinu imaju samo primjedbe koje će uslijediti. Udruga KEKS ide na pravni spor i diže tužbu', kazao je. 


Prigovorio je i kako u sali nisu stvoreni uvjeti za javno izlaganje. Udruga KEKS je poslala više od 20 primjedbi. 

'Po meni je ovaj cijeli projekt sulud. To je napisano loše na nivou osmoškolaca. Bacanje milijardu kuna na 12 kilometara ceste u današnjoj situaciji je katastrofa', zaključao je Jurlin. Nije mu jasno kako priređivači studije mogu spominjati Centar za gospodarenje otpadom u Lećevici. 


'To je čista fikcija. Vodi se upravni spor, još nije riješen, a čak i ako se negativno riješi, ide se na Europski sud. Kako to možete stavljati u planove, nikad ga neće biti', rekao je Jurlin. 

Tko će u zatvor zbog ove ceste?

Posebno je bio emotivan Kaštelanin koji se nakon izlaganja pokupio revoltiran iz sale. On je spreman za zatvor ako se pokaže da je ovo najbolja trasa. U suprotnom, očekuje zatvor za druge. 

'Pobrkani su lončići. Vi ovdje niste kompetentni ni za što. Koji je biser odlučio da se ova trasa ovako napravi? Mi se ne slažemo s ovom trasom koja će kompletno devastirati cijelo kaštelansko polje. Ovo je rađeno prije 15 godina kada je gore bila makija, sada su gore masline i vinogradi. U onoj državi su nam uništili obalu, a ovi će nam u ovoj državi uništiti brdo. Odgovorite, koji biser je projektira ovaj pravac. Neka neovisni projektanti procjene koja je najbolja trasa. Ako je ovo najbolja trasa, ja se dobrovoljno javljam da idem u zatvor dok sam živ. Ako bude drukčije, neka ti biseri izaberu tko će ići. Jer ovo šta rade, ovo je nevjerojatno. Je li itko od njih bio na Kozjaku? Tamo će napraviti tri mosta. Tamo je gotovo, tamo više nema ničega. Uništit ćete najljepše brdo koje je ostalo. Stvarno mi nije jasno. Studija prometa rađena je prije 15 godina, a ovom cestom se više ne može proći u Split. Kada pustite još 12 hiljada vozila, mi jedino možemo karima i konjima, ka kauboji i Indijanci. Vi govorite o Vučevici. Gore živi 200. U Kaštelima 50, 60 tisuća ljudi. Genocid ćete napraviti. Vi niste kompetentni. Mi tražimo tko je projektirao cestu, tražimo sastanak s onima koji su projektirali ovaj pravac, a šišmiši će preživjeti', zaključio je. 


'Ova trasa koja je ušla u studiju je trasa koja je rađena na osnovu trase spojne ceste ucrtane u prostorni plan Županije 2006. Od tada se trasa nije mijenjala', kazao je projektant Opačić. 

Na skupu je bio i Igor Skoko, županijski vijećnik stranke Pametno. 

'Mislite da Google i Amazon samo čekaju gospodarsku zonu Vučevica? Imam gospodarskih zona uokolo koje zjape prazne. Što će nam još jedna takva? Vjerojatno znate nešto što mi ne znamo. Drugo, promet. Vi jednu od najzagušenijih cesta želite dovesti u dodatni problem. U studiji piše da će ovo dovesti do bolje povezanosti s otocima. Kako to mislite? Jasno mi je da morate braniti neobranjivo, ali takve stvari uopće nemaju smisla da se pišu na komadu papira. Ako ćete do otoka, morate doći u Split. Bojim se da je ovih milijardu kuna bačeno u vjetar radi nekih političkih ideja', zaključio je Skoko. 


Mario Serajlić iz udruge Savez za Kaštela kaže da je projekt napravljen bez sudjelovanja javnosti. 

'Nije bilo zbora građana. Prije deset godina napravila se nova trasa. Ljudi su nezadovoljni, no pitanje je što se može napraviti. Statut Grada Kaštela predviđa mogućnost raspisivanja referenduma pa neka građani jednom za svagda odluče jesu li za ovaj projekt ili ne. S obzirom da se radi o ogromnoj devastaciji prostora, potrebno je pitati građane', rekao je Serajlić. 

Vaša reakcija na temu