Nezavisni kandidat za triljskog gradonačelnika Marijo Kozina kaže kako su ovih dana građani svjedoci 'jeftinog političkog populizma i bacanja prašine u oči v.d. gradonačelnika Grada Trilja, Ivana Bugarina'.
'Naime u triljskom kraju sudeći po njegovim objavama u javnim medijima i na društvenim mrežama nema slobodnog bagera? U Trilju se sve praši od radova kao svojevremeno u El Doradu u doba zlatne groznice. Asfaltira se do svakog kokošinjca, uništavaju radnim strojevima i građevinskim radovima 'sumnjivih podloga' kulturna i povijesna baština ovog kraja uz potporu Konzervatorskog odjela Split koji mudro šuti o svemu i negira postojanje takve vrste nacionalne baštine na spornim mjestima gdje se preko noći izvode takvi populistički i predizborni građevinski radovi. Duge četiri godine nerada, nemara i nebrige ,sada se sve 'dimi', tobože sve u interesu žitelja ovog kraja i čitave zajednice?
Zaključujete o čemu se ovdje radi i koliko je sve ovo zajedno prozirno kao i inače pred svake izbore?!
Jedan detalj i dugogodišnji gorući problem triljskog kraja kojem se ne nazire skoro i učinkovito rješenje posebno upada u oči je javni gradski i međugradski prijevoz ponajprije za učenike i studente svih dobnih uzrasta, a zatim i za ostalo građanstvo.
Djeca koja putuju na školovanje u Split imaju već godinama veliki problem u organizaciji linijskog i autobusnog prijevoza u triljskom kraju. Dostupne su samo dvije registrirane komercijalne putničke linije koje su u ponudi triljskoj djeci i koje zadovoljavaju minimalne potrebe istih. Naime te linije voze isključivo djecu koja se nalaze u naseljima uz državnu cestu koja ide od Trilja do Sinja prema Splitu, a sva ostala triljska naselja su zapostavljena s tom prijeko potrebnom uslugom. Iz naselja udaljenih od centra Grada Trilja roditelji su ogorčeni i više godina unatrag pokušavaju s lokalnim javnim prijevoznicima kao i s Gradom Triljom riješiti ovaj veliki problem, ali bezuspješno. Zakonom je jasno definirano koji linijski prijevoznički pravci imaju sve županijske i dozvole Ministarstva prometa Republike Hrvatske i od tih parametara ne može i ne smije biti odstupanja kažu svi odgovorni i svatko sa sebe skida i prebacuje problem i odgovornost. Jedini koji godinama muče muku su đaci i studenti kao i njihovi roditelji kako da to sve usklade i omoguće svojoj djeci redovito školovanje. Pojedina djeca odustaju od daljnjeg školovanja jer se jednostavno ne može organizirati pravovremeni dolazak na nastavu i praktički cijeli dan od ranog jutra do kasno navečer su na putu do Splita i nazad, čekajući, hvatajući i presjedajući malobrojne autobusne linije do svog mjesta prebivališta u triljskom kraju.
Prije nekoliko dana su uslijedile predizborne pompozne objave spomenutog gradonačelnika u medijima kao i na društvenim mrežama o uvođenju tri nove putničke linije od Trilja do Splita i rješavanju te goruće problematike? Provjerio sam o čemu se tu konkretno radi?
Naime kako piše na Facebook profilu aktualnog gradonačelnika u suradnji s prijevoznikom Promet Split uspostavljene su tri nove autobusne linije br. 70 i koje su besplatne za učenike, a za ostalo građanstvo s pratećim cjenikom. Autobusna linija prometuje opet kao i već postojeća od naselja Grab tj. u blizini istog s cestovnog odmorišta i ide dalje do Trilja - Košute, novina je jedino da se vraća ponovno u Trilj i državnom cestom prema Čaporicama i naselju Bisko gdje putnici u oba pravca moraju presjedati na županijsku liniju br. 69 Šestanovac - Split i dalje nastavljaju put Splita. Nadalje u predmetnoj Facebook objavi su odaslane zahvale Splitsko-dalmatinskoj županiji na razumijevanju.
Poslan je upit na gradske adrese da se pobliže objasni kako su preko noći odjednom formirane te tri nove autobusne linije i odgovora kao i uvijek nema?
Kontaktirana je Županija SD, nadležni odjel koji izdaje dozvole za međugradski prijevoz tj.županijske linije prijevoznicima i za ovu informaciju prvi puta čuju i sliježu ramenima, kao i svi ostali nadležni županijski odjeli po ovom pitanju koje sam kontaktirao? Nikakve nove dozvole s razine Županije nisu izdane niti oformljene te spomenute nove linije?!
U Ministarstvu prometa RH također nisu upoznati s tim stvarima i također sliježu ramenima i upućuju na županijsku i gradsku razinu.
Četiri dana pokušavam bezuspješno kontaktirati prijevoznika Promet Split. Naime na telefonske pozive jedino se redovito javi portir tog društva.Tajnica uprave se javila dva puta i ne zna ni o čemu ništa. Tražio sam razgovor s predsjednikom uprave i direktorom g. Stankom Sapunarom? Uz smiješak mi je odgovoreno da se on ne bavi s takvim stvarima i da je nedostupan?
Tražio sam nadalje odgovor od službenih osoba koje su redom nedostupne od g. Ante Zovka člana uprave i g. Ante Ivandića koji izbjegao telefonsku komunikaciju. G. Vedran Knezović prebacuje odgovornost i odgovore na druge osobe u tom društvu? Poslan je također upit na mail i još nema odgovora?
Na službenim web stranicama je također naznačeno postojanje nove lokalne linije sa svim obavijestima i uputama za korisnike.
Analizirajući činjenično stanje može se zaključiti da ovdje nema nikakvih novih autobusnih linija kako se prezentira u medijima nego se isključivo vjerojatno radi o komunalnom prijevozu i internom dogovoru Grada Trilja s prijevoznikom Promet Split. Kako smo naveli Županija i kontaktirane odgovorne osobe nemaju nikakvih informacija niti saznanja za ove rabote i uključenost njihovih tijela i odjela i postavlja se pitanje čemu zahvala gradonačelnika istima?
Građane zanima tko financira ove novoformirane tri autobusne linije i prazne autobuse koji upadljivo paradiraju pred izbore i krstare središnjim ulicama Grada Trilja, iz kojih izvora i po kojem provedenom javnom natječaju se ovo realiziralo?
Također se postavlja pitanje tko je definirao pravce kretanja spomenutih autobusnih linija gdje ponovno nisu zastupljena sva djeca i mjesta u Triljskom kraju u odnosu na postojeću i vrlo loše organiziranu putničku liniju koja vozi zadnjih godina i dugogodišnji problem opet nije saniran?
Razvidno je iz svega gore navedenog da se ovdje radi isključivo o jeftinom predizbornom političkom populizmu v.d. gradonačelnika Ivana Bugarina koji uz sve aktivirane bagere zadnjih dana pokušava ubrati još koji politički poen i osigurati sebi novi mandat bez pravog i dugoročnog rješavanja pitanja prometne povezanosti triljskih naselja sa Splitom i osiguravanja adekvatnog i trajnog rješenja prijevoza za učenike i studente na ovom prostoru', poručuje Kozina.