KREATIVCI UPOZORAVAJU Iluzija je da će ovo stati, ovo je nova realnost

KREATIVCI UPOZORAVAJU Iluzija je da će ovo stati, ovo je nova realnost

Financijska potpora kreativnim i kulturnim industrijama

'Do sad smo se više bavili isticanjem važnosti kulture i kreative, ali sad smo svi u ratnom dobu. Naše djelatnosti su međusobno isprepletene pa nam je i sada cijeli ekosustav poremećen. Kriza je pokazala koliko svi mi ovisimo jedni o drugima, primjerice utjecaj zatvaranja ugostiteljskih objekata na zarade glazbenicima', rekao je predsjednik Zajednice kulturnih i kreativnih industrija HGK Tomo in der Mühlen na jučerašnjoj proširenoj sjednici Vijeća Zajednice kulturnih i kreativnih industrija HGK.

Istaknuo je da klasične banke ne razumiju čime se ovakve industrije bave, kamate su nerealne. 

- Vani je bolja podrška u tom smislu, a vidimo da su vlasnici festivalskih licenci stranci i da nam dolaze biti konkurencija na naše tržište. Idemo učiniti pravila igre jednakima za sve - rekao je in der Mühlen.

Državni tajnik u Ministarstvu kulture Krešimir Partl je dodao kako su kreirali dva seta mjera, prvu kao direktnu pomoć pogođenim sektorima za vrijeme obustave kulturnih događanja i drugu koja je strategija izlaska, odnosno prilagodba aktualnom stanju. 

- S ovim ćemo morati neko vrijeme živjeti. Trebat će dugo vremena za oporavak ove industrije - rekao je Partl.

Predstavio je i konkretne mjere Ministarstva kulture za kreativne i kulturne industrije, kao što su primjerice dodatna sredstva za audiovizualnu djelatnost koja se financira iz HAVC-a za potrebe dodatnih produkcijskih troškova zbog epidemioloških mjera. U suradnji s HAMAG BICRO-om i Ministarstvom financija osigurane su i kreditne linije za poduzetnike u kulturi temeljene na Privremenom okviru Europske komisije. Predviđeno je ukupno 300 milijuna kuna kreditnih linija za koje Vlada daje stopostotno jamstvo uz kamatnu stopu najviše do 2 posto.

- Dugoročno je cilj da ove industrije povežemo s drugim segmentima gospodarstva, poput prerađivačke, kako bismo kreirali proizvode konkurentne na svjetskom tržištu jer ne možemo ići na ekonomiju obujma, već dodanu vrijednost - rekao je potpredsjednik HGK za industriju i energetiku Tomislav Radoš.

Poslovna tajnica Zajednice i pomoćnica direktorice Sektora za industriju HGK Jagoda Divić predstavila je predstojeće aktivnosti Zajednice. 

- Cilj je uspostaviti industrije kao konkurentno i neovisno ekonomsko područje, sustavno pratiti pokazatelje, privući vanjski kapital, uspostaviti platformu za modele financiranja posebno za početnike te nastaviti raditi na zaštiti autorskih prava i dijalogu s institucijama, drugim strukama i znanstvenom zajednicom - rekla je Divić.

Nenad Marčec iz ZAMP-a istaknuo je da je koncept pod kojim se mogu organizirati događanja Vlada i prihvatila, ali da se događanja svejedno ne odvijaju. Organizatori se ne usude investirati. No, također se primjećuje povećanje prihoda od onlinea, kao i povećanje stvaralaštva. 

- Ljudi su iskoristili ovo vrijeme da budu produktivni - rekao je Marčec. 

Prisutni su se složili i da je problem što se u javnosti uvriježila misao da su noćni klubovi glavni krivci zaraze, ili barem jedni od njih.

- Kad su se donosile preporuke, kako bi se omogućilo odvijanje kulturnih događanja, određen je maksimalan broj ljudi, ali i mogućnost da se za veći broj posjetitelja uz specifične uvjete konzultira Ministarstvo kulture - istaknuo je Partl i pozvao sve da se obrate Ministarstvu.

Robert Zuber, direktor Rab Film Festivala osvrnuo se na nedosljednost uputa, što zbog brze izmjene, ali i različite provedbe na lokalnim razinama. 

- Odbijam odustati i odbijam biti kriv ako smo napravili sve kako treba - rekao je Zuber i istaknuo da su sredstva ograničena te da moramo razmišljati kako kreirati model kroz koji se može nastaviti zarađivati.

Berislav Marszalek iz Entrija također je potvrdio da je svima problem neizvjesnost. 

- U Belgiji su napravili aplikaciju gdje organizator prijavi event u sustav, dodijeli mu se boja rizika i to je nešto što on može komunicirati prema publici. Potreban je i model procjene rizika te neko centralno mjesto za informiranje i komunikaciju događanja - rekao je Marszalek. 

Petar Pavić, dopredsjednik Udruženja marketinga HGK, složio se s platformom koju bi onda i mediji prenosili te bi se time smanjila stigma s organizatora događanja, a struka bi je volonterski punila. Boris Kovaček iz Weekend Media Festivala osvrnuo se i na neke stare boljke industrije te istaknuo kompliciranu proceduru dovođenja stranih predavača. 

- Bilo bi dobro i da se festivali izuzmu iz sustava fiskalizacije ako se plaća samo karticama - rekao je Kovaček.

Predsjednica Zajednice za industrijski dizajn HGK Silvija Jonjić složila se da je i prije korone bilo problema, poput deficita proizvoda jer industrijski dizajner ne surađuje s proizvođačem.

- To su društva u europskom okruženju napravila kroz jednu kvalitetnu strategiju, koja nam je nasušno potrebna - rekla je Jonjić

Zaključeno je da je platforma ključna kako bi se riješili aktualni problemi organizatora događanja, ali i na jednom mjestu okupili dostupni modeli financiranja, godišnji pokazatelji za branšu, kao i novine po pitanju regulative važne za ovu struku. Usuglašeno je da HGK će prijedloge za poboljšanje aktualne situacije, kao i dugoročne reforme poput poreznih olakšanja, komunicirati prema nadležnim tijelima.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(69735, "");
Pregledaj komentare
29