Antonio Ivanišević je ove godine napunio 30 godina i vlasnik je treće super jahte. Ako ćemo baš precizno, izgradio je svoju treću super jahtu.
Riječ je o još jednom brodaru iz Krila Jesenice - malenog mjesta na Jadranskoj magistrali, smještenog između Splita i Omiša - gdje gotovo svaka kuća posjeduje jedan brod. U lučici u kojoj vlada opaka konkurencija brodara, slobodni smo kazati da je Antonio nadmašio kolege i već s prvom jahtom je 'prešao igricu'.
U trenucima dok čitate ovu priču, Ivanišević u Cannesu očekuje rezultate prestižne nagrade The International Yacht & Aviation Awards 2024. Natječe se sa svojom drugom super jahtom Scorpios koja je ušla u uži izbor najljepših svjetskih jahti, i to čak u četiri kategorije.
- Kada sam vidio e-mail u kojem je bilo spomena nagradi, nisam se uopće obazirao. Mislio da se braća zezaju sa mnom... Znate, ima nas petero i stalno se događa da jedni drugima uvaljujemo nekakve spačke, tako da sam očekivao da je i u ovom slučaju riječ o zezanciji. Srećom, Tash, naša fleet chief mi je skrenula pažnju na taj mail. Tek tada sam shvatio da smo među konkurencijom od preko 3000 brodova završili u užem izboru najboljih svjetskih jahti - prisjeća se naš sugovornik. Smije se na samu pomisao kako bi pored velikih igrača, njegova 52-metarska jahta Scorpios mogla osvojiti nagradu za dizajn. Ako želite, još uvijek možete glasati za njihov proizvod, jer je sutra dodjela nagrada.
Cijela priča oko gradnje luksuznih plovila rezultat je čistog entuzijazma i ambiciozne ideje koja je mnogima zvučala nerealno, ali ne i Antoniju Ivaniševiću. Sanjario je o brodu koji sada zaista plovi, a sutra bi mogao osvojiti priznanje za vrhunski dizajn.
- Taj brod sam, bez pretjerivanja, doslovno sam osmislio. Svaku večer braća, prijatelji i ja šećemo po nasipu u Krilu i pričamo o idejama, gledamo druge brodove, uspoređujemo svoje zamisli, zezamo se i smijemo... Za mene su baš to trenuci kada se rađaju ideje i kad vizualiziram konačan proizvod. Potom sam otišao kod arhitekta Vinka Strižića, nacrtali smo brod i poslali dizajn u brodogradilište. Scorpios nam je prvi brod koji smo sami napravili od početka do kraja. Godinu dana nakon, pozvani smo u Cannes - ukratko je opisao Ivanišević. Spomenimo odmah i preostala dva broda - prvi je 48 metarski Clase Azul, a ovog ljeta će zaploviti i 52-metarski Reposado. Od 2021. godine njegova ekipa je osmislila i realizirala tri super jahte!
Sad smo došli do dijela članka kad vam odgovaramo na pitanja koja vam se vjerojatno vrte po glavi od početka ove priče - kako i odakle mu novci?
S početnim kapitalom su mu pomogli ghost investitori koje je upoznao dok je radio kao cruise manager. Iza prvog ulaganja krije se zanimljiva priča koja opisuje Ivaniševićevu životnu filozofiju - modest and confident (skroman i samouvjeren).
- Prva financijska ponuda dogodila se u pandemiji. Radio sam s grupom koja je godinama dolazila, a jedan od njih je poželio tjedan dana otići na malo skuplju jahtu, pokazao mi je točno o kojoj je jahti riječ. Shvatio sam da mi je to od prijatelja brod. Kako se dobro poznajemo, ponudio mi je puno povoljniji tjedni najam broda, a za istu cijenu sam je ponudio i svom gostu. Ustvari, dao sam mu direktan kontakt od vlasnika broda. Istovremeno je taj gost i preko druge osobe tražio ponudu za isti brod i dobio je puno, puno skuplju ponudu - prisjetio se Antonio.
Tada nije znao da je napravio uslugu vrlo imućnom gostu koji je bio zainteresiran za ulaganje u njegovu ideju. Zbog pristupa i načina poslovanja, ali i u njemu urođene želje da nekome pomogne, Antonio je prvenstveno dobio prijatelja, a potom i poslovnog partnera koji mu je ponudio financijsku injekciju i snažan vjetar u leđa kako bi podigao posao na višu razinu. Uz početnu investiciju, digao je kredit uz pomoć HBOR-a i ERTES-a, te je kroz godinu dana izgradio prvi brod.
- Naravno, nisam pristao na investiciju dok on nije upoznao moju obitelj. Došao je kod nas doma na gradele, a kako to obično bude, otac mu je objasnio da nikad ništa bolje u životu nije jeo, dobro smo se družili u domaćoj atmosferi i tako se stvorilo jedno dobro prijateljstvo i partnerski odnos - smije se Ivanišević te je dodao:
- Trebam li uopće spominjati da se investicija vrlo brzo isplatila i rodila se ideja za idući brod - zaokružio je priču naš sugovornik.
Sada surađuje s velikim imenima i partnerima poput IYC yachts, a dugoročni cilj mu je stvoriti prvi hrvatski brend super jahti - Tramontana Yachts. Kako je krenuo, već do 40. godine mogao bi imati impresivnu flotu.
- Zašto Hrvati to ne bi mogli napraviti? Zašto ne? Cilj je bio pružiti nešto jače i ekskluzivnije od uobičajene charter ponude, a na tom putu odbijao sam slušati priče koje bi me obeshrabrile u takvoj ideji. U Hrvatskoj imamo dugu tradiciju brodogradnje, radimo zaista kvalitetne brodove, ako mogu druge svjetske države, zašto mi ne bismo mogli? - entuzijastičan je Ivanišević za kojeg ne postoje prepreke.
U brodogradilištu Radež iz Blata na Korčuli radio se trup svakog broda, potom se teglio u Vranjic i Krilo Jesenice gdje se dovršavao. Na realizaciji svakog plovila radilo je oko 200 ljudi. Interijer potpisuje Nataša Grujić, dizajnerica koja se specijalizirala i za interijere luksuznih plovila. Kabine su prostrane s podnim grijanjem i walk in ormarima, gosti imaju jacuzzi, poseban se fokus stavio na prostore na kojima se okuplja društvo za stolom pa su osigurali tri mjesta na brodu gdje se može doručkovati, ručati ili večerati.
Svaki od tri broda prima do 12 gostiju, o kojima brine 10 članova posade. Posebno je ponosan na svoju stalnu postavu od 45 zaposlenika koji su mu postali poput članova obitelji. Kad smo već kod familije, sva braća Ivanišević su na neki način angažirana oko izgradnje i korištenja plovila.
Spomenuo je ponovo Tash, fleet chief koja je zadužena za obuku posade. Radila je godinama u restoranu svjetski poznatog chefa Gordona Ramsaya, a sada je dio njegova osoblja. Odabrao je kuhare koji su radili u inozemnim restoranima, a neku od hrane poput maslaca, majoneze, ketchupa i kruha sami proizvode u brodskoj zero-waste kuhinji. Fleet capitain je Jure Strižić, 33-godišnjak iz Krila koji je vani ispekao zanat, 'tukao' ocean, vratio se kući, odustao od inozemne karijere i usidrio se Tramontana Yachtsu.
Nakon što smo nabrojali samo djelić toga, što mislite koliko sve košta? Tjedni najam Scorpiosa je otprilike 200 tisuća eura sa svim troškovima!
- I znate što kažu gosti na to? Povoljno im je - uz smijeh priča naš sugovornik uspoređujući takvu uslugu u drugim državama svijeta.
- No, moram napomenuti da je usluga vrhunska. Uvijek ponavljam svojoj posadi da ne gledamo na to što radimo kao nekakav visoki standard, jer naši gosti žive tako svaki dan. Zato, kod mene ne može ni mater doći na brod ako sve nije na svom mjestu i ako posada nije potpuno spremna. Kod mene nikad nećete čuti, to vam inače nije ovako ili ovaj kušin inače ne stoji na tom mjestu. Kad se popnete na brod sve je onako kako treba biti, jedino ćete s takvim pristupom pružiti vrhunsku uslugu - priča nam Ivanišević.
Svakako valja spomenuti da su njegove jahte osposobljene za internacionalnu plovidbu, tako da s punim tankom goriva može stići do Amerike, što će i učiniti, jer su mu stigle rezervacije za nekoliko tjedana najma na Karibima povodom proslave Nove godine.
Ivaniševićev uspjeh definitivno leži u nevjerojatnoj karizmi s kojom oko sebe privlači ljude, ujedinjuje ih, motivira i zadržava ih poput ljepila. Pritom mislimo na partnere, ali i osoblje. Doduše, vjerojatno mu pomaže i urođena poduzetnička crta. Antonio je prapranećak don Frane Ivaniševića, jedne od najzaslužnijih osoba za razvoj Krila Jesenice. Riječ je o svećeniku i političaru koji je 1899. godine osnovao seosku štedionicu i jeftinim kreditima potaknuo kupnju jedrenjaka, te napravio i južnu luku u mjestu.
Slična energija definitivno leži u 30- godišnjaku koji je odrastao s pogledom na gustu šumu jarbola i teško da ga je život mogao odvesti daleko od morskog plavetnila. Ivanišević je više puta kroz razgovor istaknuo kako je ponosan na svoje malo mjesto, kao i što je svaku svoju jahtu uredio i dovršio u Krilu Jesenice. Skromno se nada da će i on biti jedan od kotačića s kojima će flota tog poznatog brodara dosegnuti novu razinu i držati korak s vremenom, a da očito još uvijek nije svjestan kako je taj cilj već postigao.