Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
MAJA ĐEREK PREDSTAVILA IZVJEŠTAJ 'Stanje je gore nego što smo mislili, nanijeta je višemilijunska šteta'

MAJA ĐEREK PREDSTAVILA IZVJEŠTAJ 'Stanje je gore nego što smo mislili, nanijeta je višemilijunska šteta'

Informatički sustav nabavljen za registar imovine nije ni korišten

Zviždačica Maja Đerek predstavila je danas u Banovini polugodišnji izvještaj o neredu u gradskoj imovini. Stanje je gore nego se mislilo, a zbog toga što nije naplaćivano korištenje gradske imovine koja nije bila ni registrirana, napravljena je višemilijunska šteta, istaknuto je. 

'Prije šest mjeseci angažirana je Maja Đerek za registar gradske imovine i da pomogne u upravljanju gradskom imovinom. Bili smo svjesni da je registar nepotpun te da upravljanje nije dobro, ali stanje je puno lošije nego smo očekivali. Gradskom imovinom nije se upravljalo odgovorno, time su propušteni veliki prihodi Gradu Splitu', kazao je gradonačelnik Ivica Puljak

'Nakon dosadašnjeg uvida u stanje i dosadašnjeg upravljanja, još uvijek nisam uspjela doći do kraja, jer je nered veći nego sam mislila. Nitko od nas ne bi upravljao tako imovinom jer bi vjerojatno bankrotirao. Nažalost, Grad dosad nikada nije imao registar, a ni jasne kriterije koji bi omogućili ravnopravan tretman korisnika. 

Ako samo uzmemo tri oblika imovine, stanove, poslovne prostore i zemljišta, u svakoj kategoriji su pronađene stavke koje se do sada uopće nisu vodile u Gradu Splitu pa se ni korištenje te imovine nije naplaćivalo. 

U šest mjeseci pribavila sam 5225 zemljišno-knjižnih izvadaka, sačinila sam preliminarnu analizu iz koje je vidljivo da se do sada nije vodio cjeloviti registar. U zatečeno stanje spada i IT sustav koji je napravljen za registar nekretnina, međutim, od konca 2019., kada je trebao profunkcionirati, u njemu nije napravljena nijedna promjena, niti se u njemu radilo unatoč povećoj cifri za koju je sustav nabavljen. 

U tom registru su bila zavedena 474 stana, 954 poslovna prostora, 1084 jedinice javnih površina i samo 24 ugovora o korištenju stana. Ne postoje drugi oblici nekretnina unatoč zakonskoj obavezi. 

Najnevjerojatnije je to da Grad Split nikada nije niti jedno zemljište vodio u registru. Ne samo to. Nije uopće postojao cjenik za korištenje zemljišta. Posljedica je naravno da se nikada nije naplaćivalo korištenje zemljišta i da su nastale milijunske štete. Po zakonu možete naplatiti samo zadnjih pet godina korištenja zemljišta, sve ostalo je bačeno u vodu. 

Ne može ni utvrditi kolika je šteta upravo zato što nije postojao cjenik. 

Imamo primjer Šumice. Tamo imamo čestice koje su upisane kao vlasništvo Grada Splita, neke čestice su u suvlasništvu, ali se korištenje nije naplaćivalo. 

Našli smo i zemljište na Marjanu od 1.274 metra kvadratna. Priključke posjeduju neke druge osobe koje koriste to zemljište koje nikada nije evidentirano', izvijestila je Đerek. 

Navela je i konkretne brojke, odnosno, koliko iznose potraživanja za zakup prostora i stanova. 

'Napravila sam uvid u kadrovske stanove. Ima ih 18. Pojedini korisnici uopće nisu plaćali unatoč niskim najamninama. Tek nedavno su pokrenuti postupci naplate. Pojedini korisnici nisu ispunjavali uvjete za dobivanje kadrovskih stanova. Sugerirala sam da se ide u reviziju ugovora, odnosno, pokrene postupak otkaza. Dugovanja za kadrovske stanove iznose 107.998,19 kuna. 

Stanje s naplatom potraživanja za poslovne prostore je bilo alarmantno. Potraživanje za poslovne prostore koji su se vodili u registru je bilo 53.951.965,53 kune. Većina vjerojatno nikada neće biti naplaćena. Mnogi korisnici su otišli u stečaj i likvidaciju. 

Ako uzmemo samo razdoblje od 2017. do 2021. šteta koja je nastala iznosi 5.632.479,87 kuna. 

Moja je preporuka bila da se što prije pokuša naplatiti ono što se može naplatiti, pokreću se postupci ovrhe. Trebaju se pokrenuti i otkazi, da Grad Split stupi u posjed tih poslovnih prostora i da ih da na legalni natječaj poduzetnicima koji će uredno plaćati. 

Tih 53 milijuna kuna nenaplaćenih potraživanja je milijun i 634 tisuće toplih obroka za djecu u školama. Ako uzmemo ovih 5 milijuna kuna, to je 170 tisuća toplih obroka. Djeca su besplatno cijelu godinu mogla dobivati tople obroke da se bivše vlasti nisu ponašale tako prema naplati dugovanja.

Zašto je gradu nanesena tolika šteta, trebalo bi pitati, ne samo bivše gradske vlasti, nego i one koji su bili na čelu upravljanja tom imovinom. Još ćemo vidjeti postoji li potreba i za druge institucije, još uvijek sve revidiramo. Nastavlja se s radom. 

Sugerirala sam i da se ne priznaju ulaganja kod prebijanja s naplatom potraživanja u slučajevima kada se zakupnina nije plaćala. 

Svi poslovni prostori na tržnicama nisu vođeni u registru. To je za vrijeme bivših vlasti dano u koncesiju privatnoj tvrtki koja je samo 7 posto prihoda davala Gradu. Nije se znalo tko prostore koristi, nisu bili u registru, sada je to ispravljeno, ali je pitanje koliko je Grad Split izgubio. 

U Varošu smo pronašli čak jednu kuću. Bila je ostavljena Gradu Splitu, a nikada nije upisana u registar. Pokrenuli smo postupak uknjižbe. Ribarnica se isto nije nikada vodila u registru. Puno je toga. 

Izvještaj će biti objavljen na stranicama Grada Splita, nastavljamo raditi dalje', kazala je Đerek. 

'Došli smo do zaključka da trebamo promijeniti neke pravilnike. Odlučili smo preuzeti prostor na Bačvicama, koji nije bio plaćen na vrijeme, i dodijelit ćemo ga ženama kao centar za žrtve nasilja', rekao je dogradonačelnik Antonio Kuzmanić.


Vaša reakcija na temu