Novi most preko Cetine izgrađen u sklopu projekta omiške zaobilaznice neće imati vjetrobrane. Što će biti kada bura zapuše? Strahuju li u Hrvatskim cestama da će most biti više zatvoren nego otvoren za promet?
'Nije ovo prva lokacija s takvim mostom, no ovdje imamo prednost inteligentnih transportnih sustava spojenih u Centar za nadzor i upravljanje prometom u Dugopolju. Omogućit će pravovremenu reakciju i stupnjevano smanjivanje ograničenja brzine, odnosno, zatvaranje za određene skupine vozila, ako dođe do takve situacije', kažu u HC-u.
Za sada nam nisu mogli iznijeti nikakve konkretne brojke, više će se znati kada se most pusti u promet, no neke veće probleme ne očekuju.
'Najveći promet preko Omiša imamo ljeti', kažu u Hrvatskim cestama.
Otkrili su nam i zbog čega most kod Omiša neće imati vjetrobrane.
'U okviru realizacije ugovora Izrada glavnog projekta vjetrobrana provedena su opsežna eksperimentalna istraživanja u zračnom tunelu. Pokazalo se da je most s vjetrobranom aerodinamički nestabilan zbog međudjelovanja vibracija izazvanih odvajanjem vrtloga od naletnog brida mosta i pojave galopiranja s trajnim vibracijama mosta koje su se pojavile pri brzini vjetra od 46 metara u sekundi, odnosno, 165 kilometara na sat. Zabilježena amplituda vibracija mosta naglo raste i iznosi oko 1 metar pri brzini vjetra od 55 metara u sekundi, odnosno, 198 kilometara na sat. Zbog takvih rezultata ispitivanja odustalo se od ugradnje burobrana na most Cetina', navode u Hrvatskim cestama.