Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Most preko Cetine bez vjetrobrana, što će biti kada bura zapuše? 'Najveći promet preko Omiša imamo ljeti'

Most preko Cetine bez vjetrobrana, što će biti kada bura zapuše? 'Najveći promet preko Omiša imamo ljeti'

S burobranima bi most bio aerodinamički nestabilan!

Novi most preko Cetine izgrađen u sklopu projekta omiške zaobilaznice neće imati vjetrobrane. Što će biti kada bura zapuše? Strahuju li u Hrvatskim cestama da će most biti više zatvoren nego otvoren za promet? 

'Nije ovo prva lokacija s takvim mostom, no ovdje imamo prednost inteligentnih transportnih sustava spojenih u Centar za nadzor i upravljanje prometom u Dugopolju. Omogućit će pravovremenu reakciju i stupnjevano smanjivanje ograničenja brzine, odnosno, zatvaranje za određene skupine vozila, ako dođe do takve situacije', kažu u HC-u. 

Za sada nam nisu mogli iznijeti nikakve konkretne brojke, više će se znati kada se most pusti u promet, no neke veće probleme ne očekuju. 

'Najveći promet preko Omiša imamo ljeti', kažu u Hrvatskim cestama. 

Otkrili su nam i zbog čega most kod Omiša neće imati vjetrobrane. 

'U okviru realizacije ugovora Izrada glavnog projekta vjetrobrana provedena su opsežna eksperimentalna istraživanja u zračnom tunelu. Pokazalo se da je most s vjetrobranom aerodinamički nestabilan zbog međudjelovanja vibracija izazvanih odvajanjem vrtloga od naletnog brida mosta i pojave galopiranja s trajnim vibracijama mosta koje su se pojavile pri brzini vjetra od 46 metara u sekundi, odnosno, 165 kilometara na sat. Zabilježena amplituda vibracija mosta naglo raste i iznosi oko 1 metar pri brzini vjetra od 55 metara u sekundi, odnosno, 198 kilometara na sat. Zbog takvih rezultata ispitivanja odustalo se od ugradnje burobrana na most Cetina', navode u Hrvatskim cestama.

Vaša reakcija na temu