Na Pomorskom fakultetu u Splitu održana tribina pod nazivom 'Kriminalizacija zapovjednika - navodna zapovjedna odgovornost', na kojoj su stručnjaci raspravljali o pravnim posljedicama koje zapovjednici brodova mogu snositi zbog odluka donesenih tijekom plovidbe. Poseban je naglasak stavljen na rastući trend kriminalizacije zapovjednika u slučajevima pomorskih nesreća, što značajno utječe na njihovu profesionalnu sigurnost i donošenje odluka pod pritiskom.
Zaključeno je da je nužno jasno definirati granice zapovjedne odgovornosti kako bi se zaštitili pomorci, ali i osigurala pravda u slučajevima stvarnih propusta. Posebna pažnja posvećena je slučajevima kapetana Marka Bekavca i Krista Laptala, koji su bili predmetom teških optužbi zbog pronalaska droge na njihovim brodovima, iako nije bilo dokaza o njihovoj izravnoj povezanosti s krijumčarenjem.
Stručnjaci su istaknuli probleme u primjeni nacionalnog prava koje često nepravedno stavlja teret zapovjedne odgovornosti na kapetane, unatoč ograničenim mogućnostima kontrole nad teretom i posadom. Stručnjaci s Pravnog fakulteta u Splitu i Zagrebu, zajedno s kapetanima i predsjednikom Udruge pomorskih kapetana iz Zagreba, dali su svoja mišljenja.
Finalno stručno mišljenje o ovim slučajevima bit će proslijeđeno na CESMU u Lisabonu u svibnju, gdje će se dodatno raspravljati o pravnim aspektima i nužnosti zaštite pomoraca od neprimjerene kriminalizacije.