Doista specifična situacija nastala je u Jadroplovu, splitskom brodaru u kojem država ima 70 posto udjela. Nadzorni odbor najprije je u ožujku prošle godine napustio član Zoran Miletić, a potom, tri mjeseca kasnije i predsjednik Paško Karlo.
Unatoč priličnom vremenskom odmaku, država nije imenovala nove članove Nadzornog odbora Jadroplova, a tri preostala člana koncem prošle godine dogovorili su se da će nova predsjednica biti Vesna Gudelj, voditeljica računovodstva Jadroplova koju je u NO izabralo Radničko vijeće.
To da je Nadzorni odbor preuzela šefica računovodstva Jadroplova, kojoj je k tome i Uprava društva povjerila unutarnju reviziju poslovanja, ne predstavlja ni najmanji problem Ministarstvu mora Olega Butkovića. Pitali smo i kada misle dopuniti ispražnjena mjesta u Nadzornom odboru. Nismo dobili konkretan odgovor.
'Možemo vas izvijestiti kako je gospođa Gudelj izabrana od strane Radničkog vijeća društva te u tom svojstvu legitimno obnaša dužnost predsjednice Nadzornog odbora. Ministarstvo će u narednom razdoblju imenovati nove članove Nadzornog odbora budući da trenutnim članovima istječu mandati', glasi odgovor Ministarstva mora.
Dobro je. Nema žurbe. Nije problem što ista osoba sastavlja financijska izvješća i potom ih kontrolira na Nadzornom odboru. Državi nije problem ni što aktualna Uprava od 2011. bilježi katastrofalne poslovne rezultate. U Jadroplov, društvo kojem se temeljni kapital rasplinuo za pokriće gubitaka većih od pola milijarde kuna, namjerava usuti još novca.
'Na prijedlog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na 204. sjednici održanoj 30. siječnja 2020. Vlada RH dala je suglasnost društvu Jadroplov za kreditno zaduženje kod Hrvatske obnove za obnovu i razvitak u iznosu od 55 milijuna kuna u cilju provedbe restrukturiranja društva po Planu restrukturiranja za razdoblje 2015. – 2019. Ovo zaduženje omogućit će društvu značajno refinanciranje financijskih kreditnih obveza, a time i financijsku stabilizaciju koja bi omogućila redovno otplaćivanje postojećim kreditnim vjerovnicima te ostalih obveza prema dobavljačima, kao i podmirenje plaća pomoraca, a sve zbog duže ročnosti otplate kredita i smanjene kamate', otkrivaju u Ministarstvu mora.