Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Thomas Zbinden from Pixabay Nalet zrakoplova na ptice može uzrokovati ozbiljne probleme

Nalet zrakoplova na ptice može uzrokovati ozbiljne probleme

Više tisuća slučajeva godišnje u Hrvatskoj

U Hrvatskoj je u proteklih 14 godina zabilježeno više od tisuću naleta zrakoplova na ptice. To može biti ozbiljan problem i uzrokovati nesreću. Zato se u svim hrvatskim zračnim lukama preventivno djeluje kako bi što manje ptica ometalo zrakoplove.

U 15 godina dugoj letačkoj karijeri kapetan Tomislav Božić svjedočio je naletu zrakoplova na pticu.

- Pri ulazu zagrebačkoj zračnoj luci po noći i nekoliko sekundi prije samog dodira staze vidjeli smo pticu koju je obasjao reflektor s našeg aviona, i to vam je jedna sekunda u kojoj vi ne možete apsolutno ništa napraviti i dapače poželjno je da ne destabilizirate sam prilaz odnosno slijetanje. Čujete bum. Konkretno u mom slučaju je to bilo s desne strane nosa zrakoplova - ispričao je kapetan Tomislav Božić, zrakoplovni inspektor Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo za HRT.

Srećom nije bilo posljedica.

Prema podacima Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu u proteklih je 14 godina najviše naleta na ptice zabilježeno u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb - 385, a najmanje u Osijeku i Rijeci, po 25. U Hrvatskoj ukupno 1231.

Svaki nalet prijavljuje se kontroli leta, koja šalje timove da pregledaju pistu, a nakon slijetanja i zrakoplov. Oštećenja koja mogu nastati ovise o mnogo faktora.

- Prije svega o veličini, odnosno samoj masi ptice koja se sudari sa zrakoplovom, zatim o brzini zrakoplova u tom trenutku i o mjestu udara same ptice. Oštećenja zavisno o mjestu udara mogu biti na motoru, krilu, vjetrobranskom staklu, nosu zrakoplova - rekao je Božić.

Kako do oštećenja ne bi došlo, zračne luke djeluju preventivno. U Zagrebu je još prije 30 godina uspostavljena mjera upravljanja opasnostima od ptica i divljih životinja.

- Koristimo suvremene tehnologije kao što su zvučni efekti koji pouzdano tjeraju ptice s naših površina. Posebnu pažnju pridajemo košnji trave. Travu kosimo na točno određenu visinu oko uzletno sletne staze pazimo da je u segmentima košena da ne bi privukla u to područje veći broj ptica - objasnila je Tamara Kurtović, koordinatorica aerodromskih aktivnosti Međunarodne zračne luke Zagreb.

Glavni cilj im je, kao i uvijek, sigurnost putnika i posade.

Vaša reakcija na temu