Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Veljko Martinović Nema interesa za posao vozača u Prometu. Doznajemo kolike su im plaće i kako namjeravaju zaposliti još barem 40 vozača

Nema interesa za posao vozača u Prometu. Doznajemo kolike su im plaće i kako namjeravaju zaposliti još barem 40 vozača

U Banovini najavili češće polaske i uvođenje novih autobusnih linija, a trenutno nema dovoljno radnika ni za postojeći red vožnje

U najvećoj gradskoj tvrtki s preko 600 zaposlenih nedostaje radnika. Konkretno, vozača Prometa.

Nije prošlo puno vremena od kad su u Banovini najavili češće polaske i uvođenje novih autobusnih linija, a Splićani se sada moraju nositi s potpuno oprečnim - kašnjenjima ili rupama u redu vožnje.

U ovom trenutku na postojećim linijama nedostaje barem 20 vozača koji su na bolovanju, a o češćim polascima možemo samo sanjati. Za bolju uslugu potrebno je zaposliti još 40 vozača, ne računajući njih 20 na bolovanju. 

Sezona gripe i viroza je pokosila prometovce koji se jedva krpaju na postojećim linijama, a među njima tinja i nezadovoljstvo niskim plaćama.

Najniža mjesečna primanja među 323 vozača ima njih 32, s neto plaćom od 860,50 eura, Prosječna neto plaća vozača bez prekovremenih sati iznosi 960,43 eura, s prekovremenima - 1068,86 eura. Najviša obračunata neto plaća vozača iznosi 1575,49 eura. Dakle, vozači su primorani raditi prekovremeno kako bi 'navukli' tisuću eura plaće.

- Zbog toga daju otkaze i odlaze u potragu za boljim radnim uvjetima i bojim plaćama. Sve to čini radno mjesto vozača autobusa potpuno nezanimljivim, o čemu najbolje svjedoči činjenica da se na Prometove posljednje natječaje za zapošljavanje vozača prijavljuje puno manje zainteresiranih negoli je ponuđeni broj radnih mjesta - kazao nam je jedan od vozača te dodaje kako se postavlja pitanje gdje će naći još radnika.

Naime, 2022. je sedam vozača sporazumno napustilo splitskog javnog gradskog prijevoznika, a ista brojka se ponovila i prošle godine. U međuvremenu je raspisano nekoliko natječaja. U kolovozu prošle godine traženo je deset vozača, pristiglo je 18 zamolbi, a od toga je devet kandidata ispunjavalo uvjete. Na koncu je primljeno tek troje vozača. Na drugom natječaju raspisanom u listopadu prošle godine traženo je 20 vozača, stiglo je 19 zamolbi, a od toga je primljeno osam vozača. Kao što nam je rekao i vozač u Prometu, ne otimaju se previše za njegovo radno mjesto.

- Mala plaća je razlog nezadovoljstva ne samo kod nas nego u cijeloj državi. Jedan od razloga manjka ljudi je sigurno i taj da idu na bolje plaćena radna mjesta, a jesu li im uvjeti tamo bolji, to biste njih trebali pitati, Mislim da loši uvjeti rada sigurno nisu razlog odlaska, pogotovo ne s novijim voznim parkom - rekao je Stanko Sapunar, direktor Prometa koji trenutno sudjeluje u kolektivnim sindikalnim pregovorima s ciljem povećanja plaća za vozače. Kratko je komentirao da pregovori - napreduju.

- Nadam se da ćemo uspjeti ispregovarati bolje uvjete za zaposlenike i dobiti što više ljudi - rekao je direktor Prometa i osvrnuo se na najavljena poboljšanja u javnom gradskom prijevozu.

- Trenutno se ne može ići u povećanje linija dok se ne dosegne brojka vozača koji to mogu zadovoljiti - naglasio je. Tijekom blagdana stiglo im je pet novih vozača s kojima moraju obaviti testiranje, ali je još uvijek u tijeku natječaj za to radno mjesto. Zbog manjeg interesa i otežane potrage za radnom snagom, istražuje mogućnost sufinanciranja ili financiranja polaganja ispita.

- Želja mi je financirati polaganje D kategorije, a da polaznike obvežemo neko vrijeme da ostanu kod nas. Istražujemo pravne mogućnosti za takvo nešto. Pokušat ćemo i kontaktirati Srednju tehničku prometnu školu kako bismo doprijeti do mladih - najavio je šef Prometa, a posljednji potez za kojim će posegnuti je zaposlenje strane radne snage.

- Vidimo da Rijeka i Zagreb uskoro kreću sa stranim radnicima. Pratit ćemo iskustva drugih javnih gradskih prijevoznika vezana uz zapošljavanje strane radne snage, ali o tome možemo razmišljati tek kad iscrpimo sve druge opcije - rekao je. 

Hrvoje Mlikota, povjerenik Sindikata vozača i prometnih radnika te predsjednik Radničkog vijeća u Prometu trenutačno sudjeluje u pregovorima za poboljšanje radnih uvjeta i plaća u tvrtki javnog gradskog prijevoznika. Kaže da se suočavaju s globalnim problemom nedostatka vozača. Smatra da se svi unutar tvrtke trebaju prilagoditi okolnostima i angažirati se za pronalazak modela koji će zadržati postojeće te privući nove vozače.

- Trenutno su u tijeku kolektivni pregovori pa ne mogu iznositi detalje ili komentirati brojke, no vjerujem kako svi idemo u smjeru iskoraka u materijalnim pravima radnika, s naglaskom na vozače. Vjerujem kako smo blizu dogovora koji bi, nadam se, promijenio okolnosti vezane za nedostatak vozača pa ću biti slobodan pozvati zainteresirane da se prijave na natječaj u Prometa i tako rasterete naš postojeći kadar. Također, nadam se da će i oni doći u tvrtku s dobrim uvjetima i dobrim plaćama - podvukao je Mlikota. A  što se tiče strane radne snage, smatra da su najprije dužni iscrpiti sve mogućnosti i pokušati sve što je u njihovoj mogućnosti napraviti za domaći kadar koji je provjereno kvalitetan.

Vaša reakcija na temu