Konačno se i to dogodilo. Državni brodar Jadrolinija našao je zamjenu za više od pola stoljeća star trajekt Lastovo koji zimi održava najzahtjevniju jadransku liniju, onu između Splita, Vele Luke i Ubla.
Linija djeluje prepoznatljivo, što i ne čudi jer riječ je o još jednom 'Japancu' koji broji već punih 27 godina. Nabavljen je u Grčkoj za 12 milijuna eura. Tamo je plovio posljednjih godina, a veći dio svoje 'karijere' pod imenom Tsurugi za brodarsku kompaniju Nankai Ferry održavao je vezu između gradova Tokushima i Wakayama, odnosno otoka Shikoku i Honshu. Riječ je o udaljenosti od 40-ak nautičkih milja. Nankai Ferry reklamirao je Tsurugi kao trajekt koji pruža udobno putovanje sa smještajem za 427 osoba i izdašnim prostorom za vozila.
Očito se standardi za iskazivanje kapaciteta u Japanu i Hrvatskoj poprilično razlikuju jer Jadrolinija navodi da brod prima čak 680 osoba.
Brod je prije koji dan stigao u Viktor Lenac gdje će se pripremiti za službu na domaćim linijama. U Jadrolinijinoj floti nosit će ime Vela Luka. Pitali smo državnog brodara, je li Tsurugi, odnosno, Vela Luka optimalan izbor s obzirom na starost broda i relativno mali kapacitet putničkog prostora. Pitali smo i što će biti s Lastovom.
Evo što su nam odgovorili:
'S ponosom možemo potvrditi da treći brod koji ove godine stiže iz Grčke kao dio Jadrolinijine bijele flote nosi ime Vela Luka. Bit će namijenjen splitskom plovnom području, državnoj trajektnoj liniji Split – Vela Luka - Ubli kao zamjena za brod Lastovo star 50 godina.
Brod je izgrađen 1997. godine, kapaciteta je 680 putnika i 100 vozila te dužine 108 metara. Usporedbe radi, Lastovo može primiti 500 putnika i 60 vozila. Osim toga, brod Vela Luka namijenjen je kao zamjenski brod prema otoku Visu, što će dodatno utjecati na poboljšanje razine usluge i na toj liniji.
Potrebni kapaciteti, putnici i vozila, na državnim linijama određeni su Uredbom o državnim linijama u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu. Brod Vela Luka svojim je kapacitetom i karakteristikama u potpunosti prilagođen potrebama linije, odnosno, lukama pristajanja.
Početak uključenja u plovidbu očekuje se u prvom kvartalu 2024. godine. Lastovo do daljnjeg ostaje u Jadrolinijinoj flotu i održavanju državnih trajektnih linija.'