Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
NOVI TREND PRIJEVOZA U SPLITU Najam javnih bicikala u rujnu 'skočio' za 200 posto!

NOVI TREND PRIJEVOZA U SPLITU Najam javnih bicikala u rujnu 'skočio' za 200 posto!

Do kraja listopada u Split bi trebao stići novi kontingent od 32 bicikla (20 klasičnih i 12 električnih) te četiri nove postaje

Nakon što je prije nešto više od dva mjeseca Grad Split u suradnji s komunalnom tvrtkom Split parking pustio u rad sustav javnih bicikala, rezultati o korištenju ukazuju na to da ovaj oblik prijevoza itekako ima prostora za daljnji razvoj. 

Od sredine srpnja do kraja rujna ostvareno je ukupno 2886 najmova, a domaći su korisnici od toga činili čak 60,9 posto. Više od polovice najmova, njih 1865, ostvareno je samo u rujnu koji tako bilježi tri puta ili za 200% veći broj najmova nego kolovoz. Kada govorimo o broju registriranih korisnika, njih je 1400, od čega je 52,6 posto domaćih. Kao najfrekventnija lokacija pokazala se ona na Rivi, a slijede je Stari plac, Spinut i Split 3 te Sukoišan, Kampus, Žnjan i pokraj TC Joker. 

Do sada je postavljeno osam postaja, a na raspolaganju je 50 bicikala - 20 električnih te 30 klasičnih. Iz Split parkinga poručili su kako su zadovoljni rezultatima te kako brojke jasno pokazuju da interes za ovu vrstu prijevoza postoji.

- Iz ovog kratkog perioda i pilot projekta možemo zaključiti kako su naši sugrađani prepoznali bicikle kao dio ponude u sustavu urbane mobilnosti. Ponudili smo im alternativu i u kratkom roku su je počeli koristiti. Nije realno očekivati da će Split postati Amsterdam. Nemamo takvu topografiju ni mentalitet, no radi se o jeftinijem, brzom i ekološki prihvatljivom načinu kretanja po gradu. Pred nama je izrada dokumetacije temeljem koje ćemo u idućoj godini postaviti značajniji broj bicikli i postaja. Naravno da je Splitu potreban nastavak razvijanja biciklističkih staza i čitave biciklističke infrastrukture što će ovu uslugu činiti prije svega još sigurnijom, kvalitetnijom i prihvatljivom za sve veći broj korisnika. Pred nama je dug put u promjenama navika dominantnog korištenja osobnih vozila, privikavanja i poštivanja bicikla u prometu, ali krenuli smo u tom smijeru i prvi rezultati su ohrabrujući. Iduće godine slijedi značajnija investicija kao i organizacijski izazovi koje to nosi za našu tvrtku - rekao je Marko Bartulić, direktor Split parkinga.

Do kraja listopada, ako sve bude po planu, u Split bi trebao stići novi kontingent od 32 bicikla (20 klasičnih i 12 električnih),  kao i četiri nove postaje vrijednosti oko 700 tisuća kuna koje financira Split parking. Sljedeće godine u planu je postavljanje nekoliko desetaka novih terminala kako bi se ispunio zacrtani cilj da svaki kotar ima barem jednu postaju i da bicikle budu lako dostupne svima, poručili su iz Split parkinga. 

Operater sustava je sistem Nextbike, a Split je jedan od 20 gradova u Hrvatskoj koji su ga implementirali. Do sada nisu zabilježena veća oštećenja, a nekoliko puta zabilježeni su slučajevi nestalih bicikala, najčešće kada korisnik ostavi biciklu na lokaciji različitoj od lokacije odjave. Zabilježene su i dvije krađe bicikala, od kojih je jedna pronađena, a za drugu je podignuta prijava protiv nepoznatog počinitelja. Dodatna zaštita bicikala osigurat će se i GPS-om. U suradnji sa serviserima rade se redovite promjene šifri na lokotima bicikli, obilaze se postaje, pregledavaju bicikle, prema potrebi prebacuju te se evidentira i otklanja svaku zatečenu nepravilnost. 

Grad Split jedan je od partnera na EU projektu 'REMEDIO', iz programa INTERREG MEDITERAN, koji je usmjeren na poticanje korištenja nisko-ugljičnih prometnih sustava, s ciljem smanjenja zagušenosti prometnica i emisije CO2 u prometu. Kroz taj projekt osigurana su EU sredstva za prvu godinu rada ovog sustava. U tom razdoblju za korisnike je osigurano 30 min dnevno besplatnog korištenja sustava, uz obveznu registraciju, odnosno aktivaciju korisničkog računa. Aktivacija računa korisnika je potrebna zbog sigurnosti te osiguranja dostupnosti sustava većem broju korisnika pri tom maksimalno reducirajući eventualne zlouporabe.

Sama registracija je besplatna, a aktivacija računa košta 5 kuna te vrijedi za cijeli Nextbike sustav bilo gdje u svijetu, dok navedeni iznos ujedno ostaje raspoloživ na računu korisnika za sve dodatne vožnje. Cijena korištenja bicikla iznosi 5 kuna svakih dodatnih pola sata za klasični, odnosno 10 kuna za električni bicikl. Cijena sezonske pretplate iznosi 200 kuna, vrijedi godinu dana i uključuje neograničeni broj besplatnih vožnji u trajanju od 30 minuta po biciklu, dok za dodatne vožnje vrijedi isti način kao i kod 'pay as you go' opcije u prvom slučaju. 

Vaša reakcija na temu