Predstavljena je Maritimna studija za izgradnju mosta preko Kaštelanskog zaljeva kao sastavni dio realizacije projekta novog ulaza u Split. Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, istaknuo je kako je ona podloga za budući natječaj za oblikovanje mosta kao ključnog objekta na trasi budućeg ulaza u Split.
Ovaj je projekt još prije šest godina proglašen projektom od strateškog državnog interesa, no Škorić je 'sporost' obrazložio tezom kako obuhvaća tri faze. Prva se, naime, odnosi na probijanje tunela kroz Kozjak i gradnju spojne ceste od čvora Vučevica do Kaštel Kambelovca, druga faza odnosi se na devet kilometara trase s mostom preko Kaštelanskog zaljeva te treća na prometnicu do gradske luke, što je obveza Grada Splita.
'Aktivni smo na svim trima fazama. Izvodimo radove na prvoj, pripremamo dokumentaciju za drugu, što je najopsežniji dio, te sudjelujemo i na trećoj s partnerom Gradom Splitom kroz EU financiranje.
Namjera nam je raspisati natječaj za oblikovanje mosta kako bismo dobili rješenje koje će adekvatno valorizirati okoliš, odnosno sam Kaštelanski zaljev. Studiju ćemo napraviti za godinu dana i predati je u ministarstvo. Kad dobijemo rješenje o prihvatljivosti na okoliš, idemo u projektiranje', naveo je.
Naglasio je kako će proces dugo trajati. Nije htio govoriti o rokovima jer ovise o upravnim postupcima, no dao je do znanja da će potrajati najmanje četiri, pet godina.
Krunoslav Perić, voditelj projekta, otkrio je kako će most dugačak oko 1500 metara biti četverotračni, gotovo autocestovnog profila. Što se manevarskih potreba tiče, kazao je kako će razmak između središnjih stupova morati iznositi 200 metara, a visina 55 metara.
'Vodilo se računa i o postojećim plićinama. Mogu se iskopati za dodatnu sigurnost, odnosno da bude komotno za sve moguće brodove. Podignut će to cijenu projekta, ali trošak nije krucijalan u cjelokupnoj investiciji', rekao je.
Splitsko-dalmatinska županija prije manje od dvije godine donijela je svoj prostorni plan. Župan Blaženko Boban naglasio je kako su već pokrenute izmjene kako bi se u njega ugradili maritimni podaci iz ove studije.
'Maritimna studija, uz studiju zaštite okoliša, preduvjet je za projektiranje najbitnijeg projekta ne samo za Split, već i za cijelu Hrvatsku. Split je jedini grad koji ima samo jedan ulaz, stoga je nužno da svi najozbiljnije prionemo poslu kako bi se krenulo u projektiranje.
Prezentirana studija pokazuje da će gotovo svi brodovi koji su u povijesti ulazili u Solinsko-kaštelanski zaljev i ubuduće, neovisno o gabaritima, moći prolaziti ispod mosta. Neće se suočavati ni s kakvim maritimnim problemima pri dolasku do Cemexa, INA-e, Sjeverne luke...', napomenuo je župan Boban.
Škorić je ovom prigodom odgovarao na upite predstavnika medija i o drugim velikim investicijama na splitskom području. Kazao je, među ostalim, kako se rekonstrukcije Poljičke ceste, Zagorskog puta i Solinske ulice te novog izlaza iz splitske gradske ulike ne može izvesti prije izmjene GUP-a iako su ranije najavljivane. Referirajući se na dovršetak brze ceste Solin-Omiš, odbio je definirati rok, no naveo je kako će se većina završiti do kraja ovog operativnog programa…