Tradicionalni 21. međunarodni sajam GAST 2016. godine održat će se od 2. do 5. ožujka u Spaladium Areni. Godinama je GAST vodeći gastronomski i turistički događaj u Hrvatskoj i regiji koji okuplja sve najbolje od gastronomije, turizma, vinarstva te tvrtke iz oblasti ugostiteljstva i opremanja prostora u funkciji turizma.
GAST 2016. obuhvaća niz specijaliziranih sajmova: 21. Međunarodni sajam prehrane, 21. Međunarodni sajam pića, 21. Međunarodni sajam hotelske i ugostiteljske opreme, 21. Međunarodni sajam vina – Dionizijana, 11. Međunarodni sajam namještaja - Furnitura, 11. Sajam za turizam - Saturn te 1. Sajam sladoleda i slastica, jedinstvena specijalizirana sajamska manifestacija u Hrvatskoj.
- Na 21. GAST-u prezentirat će se 510 izlagača iz šest zemalja: Hrvatske, Slovenije, Italije, Bosne i Hercegovine, Srbije i Austrije. Po prvi put će se GAST održati u Spaladium Areni, ali je ovo naš treći projekt na tom mjestu, izlagači su zadovoljni jer je lakši pristup i manipulacija izlošcima. Premijeru će doživjeti i Sajam sladoleda i slastica, radi se o kvalitetnom i zahtjevnom segmentu opremanja hotelskih i ugostiteljskih objekata. Osluškujemo potrebe tržišta, a u tom području se letvica diže iz godine u godinu - rekla je Sanja Vuković Veić, direktorica tvrtke Sajam, organizatora GAST-a.
GAST, kao i prethodnih godina, prati niz zanimljivih događanja: 5. Turistička mreža, konferencija o turizmu, Dionizijana - 21. međunarodno ocjenjivanje vina i jakih alkoholnih pića i svečana dodjela nagrada vinarima (srijeda, 2. ožujka), Autohtona kuhinja (četvrtak, 3. ožujka), Natjecanje u baru (4. ožujka) te humanitarna manifestacija Poznati u kuhinji (5. ožujka).
- Kako turistički raste Split tako i GAST, što nas jako raduje. Povećanje broja posjetitelja, izlagača i izlagačkog prostora pokazuje da je Split atraktivno mjesto za sajmove, a Spaladium Arena itekako korisna, te se može još bolje koristiti s ciljem da Split postane pravi sajamski grad - rekao je dogradonačelnik Splita Goran Kovačević.
Na GAST-u će poslovni ljudi iz turističkog i ugostiteljskog sektora u pravo vrijeme imati priliku ostvariti kontakte s donositeljima odluka u svim segmentima turističke industrije, unaprijediti kontakte s postojećim klijentima i steći nove, prezentirati vlastite proizvode i usluge ciljanom tržištu te sudjelovati u velikoj medijskoj kampanji sajma GAST, kao i u zanimljivim stručnim i zabavnim programima. Sve navedeno posebno je značajno u svjetlu aktualnih turističkih trendova koji Split i Dalmaciju posljednjih godina pozicioniraju kao poželjnu turističku destinaciju, što potvrđuju i statistički podaci nadležnih institucija RH.
- Splitsko-dalmatinska županija prati sajam GAST svake godine jer je to mjesto susreta proizvođača i konzumenata poljoprivrednih proizvoda. Do sada smo poljoprivredne proizvođače kreditirali s preko 60 milijuna kuna, gotovo 600 kredita smo odobrili, a to je dio naše integralne politike - poručio je dožupan Ante Šošić.
GAST se održava pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske, Ministarstva turizma, Ministarstva poljoprivrede, Splitsko-dalmatinske županije, Grada Splita, Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije i Turističke zajednice grada Splita.