Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
OBRATITE PAŽNJU Provjerili smo kako izgleda nova prometna regulacija na Lokvama. Neki prigovaraju, a drugi se raduju

OBRATITE PAŽNJU Provjerili smo kako izgleda nova prometna regulacija na Lokvama. Neki prigovaraju, a drugi se raduju

Dvije ulice su postale jednosmjerne, a stanari mogu zaboraviti parkiranje na pločniku

U kotaru Lokve ovog tjedna došlo je do značajnih promjena. Ulica Jurja Šižgorića i Alojzija Stepinca postale su jednosmjerne, tako da se oko centralnog kvartovskog parka i osnovne škole napravio kružni tok.

Postavljeni su novi znakovi, samo vozači trebaju prestati voziti prema sjećanju, već obratiti pažnju na novu prometnu regulaciju. Iz Grada Splita su najavili kako se će novim režimom prometovanja osloboditi prostor od automobila, urediti dodatna parkirna mjesta, osigurati više pješačkih i biciklističkih zona te povećati sigurnost, ali i čistoća kvarta. 

Koliko će dobra donijeti nova prometna regulacija pokazat će vrijeme, ali su iz kotara Lokve vrlo optimistični.

- Smatram da je ideja dobra prvenstveno zbog sigurnosti djece koja su nogostupom šetala između parkiranih automobila, a roditelji s dječjim kolicima su često bili primorani silaziti na cestu, jer nisu mogli proći od automobila. Sada smo pomaknuli pješački prijelaz par metara, tako da je još veća vidljivost djece koja sada trebaju pogledati na samo jednu stranu kako bi sigurno prešli cestu - rekao je Josip Čikeš, zamjenik predsjednika kotara Lokve. Napomenuo je kako ideja prenamjene Šižgorićeve u jednosmjernu egzistira sigurno zadnja tri mandata kotarskih vlasti.

- Sad kad je napravljena garaža, Grad nam je došao s prijedlogom uređenja s ciljem da nam oslobode nogostupi od automobila. Napravljen je prometni elaborat te je odobreno od strane MUP-ove Službe za sigurnost cestovnog prometa, a sad se krenulo s primjenom - kazao je Josip Čikeš. Mogu se uvijek napraviti izmjene, dodao je, a ako se baš pokaže pogrešnom, promet se može vratiti na staro.

Novom prometnom regulacijom trebalo bi se dobiti 140 propisnih parkirnih mjesta čije se linije ovih dana iscrtavaju, a potom će se u potpunosti onemogućiti parkiranje na nogostupu, što je prije bila praksa. U našem obilasku kotara zabilježili smo vozila koja su još uvijek parkirana na pločniku, no uskoro bi i ona trebala nestati s pješačkog koridora.

Dio prigovora nove prometne regulacije je usmjeren na nedovoljnu širinu ulice za parkiranje i odvijanje jednosmjernog prometa. Potpredsjednik kotarskog vijeća odgovara kako je Šižgorićeva ulica predviđena kao dvosmjerna, a parking mjesto je uže od prometne trake, zato smatra da takva priča ne drži vodu.

- Uvijek ima onih koji će odmah prigovoriti kako nešto ne valja, a da nekoj ideji niti ne pruže priliku. Takvo nešto ne možeš izbjeći. Žao mi je što se pojedinci prije galame ne obrate Gradskom kotaru s konkretnim prijedlogom i rješenjem, jer su naša vrata uvijek otvorena - poručio je Čikeš. Uz to, kao potencijalni problem su se istaknuli zastoji zbog vozila Čistoće, no potpredsjednik kotara odgovara kako se Šižgorićevom nije moglo proći iza kamiona ni dok je bila dvosmjerna.

Istaknuo je kako se ovoj ideji treba dati prilika pa će se naknadno pokazati koliko je nova prometna regulacija donijela dobrog ili, pak, problema. Uskoro će se početi i s iscrtavanjem biciklističkih staza na oslobođenom pločniku, a Čikeš nam je rekao da je sve ovo dio cjelovitog rješenja s pomoću kojeg će se urediti tri parkirališne površine u kvartu. 

Većina građana s kojima smo razgovarali su kazali kako treba dati vremena novoj prometnoj regulaciji.

- Vidjet ćemo kako će biti. Zasad svi krše nova pravila, nitko ne gleda znakove - rekao nam je jedan od susjeda.

- Ovo je sve popi..ilo - kazao je usput jedan od stanovnika kvarta. Nije nam dao konkretno mišljenje o novoj prometnoj regulaciji, ali očigledno ne pozdravlja promjene. Kontaktirali smo i Jakova Prkića, bivšeg kotarskog čelnika koji je također kazao kako treba dati vremena novoj prometnoj regulaciji.

- Samo se bojim da parkirnih mjesta koja su ucrtana neće biti dovoljno da kompenzira sve što je bilo do sad na trotoarima. Na ulicama gdje je sada jednosmjeran promet ucrtano ih je oko 110, što mi se ne čini dovoljno. Šižgorićeva nije široka kao Stepinčeva i bojim se kako će veća vozila (dostavna vozila, kamioni Čistoće...) često zapinjati u prometu. S druge strane, sada je sigurnost pješaka podignuta na višu razinu. Ucrtat će se i biciklistička staza, ali ona ne vodi nigdje, nema spoj na neke postojeće staze i izgleda kao otok - objasnio je Prkić. 

Kazao je da garaža na Lokvama nije puno toga donijela kvartu, sigurno ne onoliko koliko je očekivao.

- Puna svaku večer, a ima puno automobila koja nisu iz kvarta već stoje mjesecima i ne miču se. Pretplata za korisnike koji nisu stanari je samo četiri eura skuplja tako da se isplati ostaviti vozilo ako ga često ne koristite - rekao je naš sugovornik koji je upozorio susjede da se s novom prometnom regulacijom pribojava i invazije prometnih redara koji će kažnjavati nepropisno parkirana vozila na pločniku, a koja neće biti parkirana iz obijesti već zbog činjenice da mjesta neće biti dovoljno.

Doduše, i aktualni zamjenik predsjednika kotara Lokve smatra da je alternativa ovoj prometnoj regulaciji - kažnjavanje. Zato, ne preostaje ništa drugo nego pružiti priliku i čekati što će vrijeme pokazati.

Vaša reakcija na temu