Više od 120 obrtnika, odnosno poduzetnika okupilo se na besplatnom seminaru naziva 'FISKALIZACIJA 2.0 - Što donosi novi Zakon o fiskalizaciji?'. Organiziralo ga je Udruženja obrtnika Split u Tehnološkom parku.
Sudionike je educirala Đurđica Mostarčić, ovlaštena računovođa i predsjednica Sekcije računovođa HOK-a, poznata po, kako su istaknuli u Udruženju obrtnika Split, jasnom i pristupačnom načinu prenošenja stručnih informacija važnih za male i srednje poduzetnike.
'Naša kolegica Mostarčić i inače radi na zakonima - kako bi bili jednostavniji za nas obrtnike te kako bi nam bila što lakša distribucija u segmentu u kojem trebamo zadovoljiti zakonske okvire. Ovog puta odlučili smo naše obrtnike dodatno educirati u polju fiskalizacije kako bi sa sigurnošću znali što novi zakon donosi, što moraju od 1. siječnja kao i da bi njihovi knjigovođe i računovođe znali kako ih usmjeriti s obzirom na njihovo poslovanje', istaknuo je Vilim Bujević, predsjednik Udruženja obrtnika Split.
Udruženje kontinuirano organizira edukacije. Budući da 11. studenog slavi 57 godina neprekidnog rada, ovog ih mjeseca osobito ima pregršt. Edukacija o fiskalizaciji tek je jedna od njih te je upravo ona izazvala ogroman interes.
'Napunili smo dvoranu, što znači da naši kolege nisu inertni, već da prate što se zbiva i da im je važno. Informacija je moć - kad je imaju, lako se prilagode i nemaju daljnjih problema', ustvrdio je.
Seminar je obuhvatio novosti koje donosi novi Zakon o fiskalizaciji, koji je stupio na snagu 1. rujna 2025., uključujući obvezu izdavanja fiskaliziranih eRačuna od 1. siječnja 2026., nomenklaturu proizvoda i usluga - obveznu klasifikaciju stavki računa, obavještavanje Porezne uprave o adresi za zaprimanje eRačuna i ovlaštenjima, eIzvještavanje o prometu eRačuna kao i F1/F2 - razlike i sličnosti. Predavačica je ujedno sudionicama pružila konkretne i praktične savjete kako se pravovremeno pripremiti na nove zakonske obveze i uspješno prilagoditi poslovanje nadolazećim promjenama.
'Ovo je već drugi seminar na ovu temu u organizaciji komorskog sustava u Splitu, što dovoljno govori o interesu za temu. Nekoliko je ključnih aspekata; ponajprije potrebno je izabrati IP posrednika do 31. prosinca, stoga pojašnjavam kako ga izabrati, gdje ga prijaviti i zašto te kolike su kazne. Nadalje, od 1. siječnja 2026. svi moraju zaprimati ulazne e-račune pa predstavljam kako će se to raditi, koji su važni koraci - osobito u suradnji s računovodstvom - te tko ih treba i kako izdavati. Naime, za izdati e-račun po novome je potrebno znati izabrati vrstu dokumenta, posebni proces i točnu KPD oznaku.
Zaista nije jednostavno. Ovo je velik zaokret u poslovanju, u gospodarstvu Hrvatske. Poduzetnici se što prije trebaju pripremiti - možda nije 5 do 12, ali jest 6 do 12', navela je Mostarčić.
Otkrila nam je i kako je najviše nejasnoća prisutno kod KPD oznaka.
'Mnogi se uvelike iznenade kad čuju da od 1. siječnja 2026. moraju kupcu građaninu izdati F1 račun. Dosad je to bila iznimka - ako je plaćao na transakcijski račun, nisu mu trebali izdati račun. Budući da je dobar dio naših obrtnika i poduzetnika koristio tu mogućnost, ovo za njih znači nabavku novog fiskalnog uređaja koji dosad nisu trebali imati te, naravno, certifikata koji ide uz to, prijavu poslovnog prostora i tek onda mogućnost izdavanja novog računa', kazala je predavačica.
Ponovno je naglasila kako se trebaju žurno početi pripremati. Prvi je korak stupiti u kontakt s računovođom.
'Mnogi poduzetnici misle da će računovođe riješiti sve za njih, no ovo je zahvat gdje to ne može napraviti. Moraju sami', poručila je.