Suradnjom Odjela za germanistiku Sveučilišta u Zadru, Agencije za odgoj i obrazovanje, Goethe-Instituta Kroatien, Austrijskog kulturnog foruma i Veleposlanstva Švicarske Konfederacije u Republici Hrvatskoj, održan je 33. međunarodni znanstveno-stručni skup Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkog jezika (KDV).
Skup je od 14. do 16. studenog 2025. godine na Sveučilištu u Zadru, pod krovnom temom 'Komunikacijska kompetencija u nastavi njemačkoga jezika - metode i pristupi između tradicije i inovacije', okupio više od stotinu sudionika iz Hrvatske i inozemstva - učitelje, profesore, metodičare, znanstvenike i studente - koji su kroz izlaganja, radionice i rasprave razmijenili znanja i iskustva o suvremenim pristupima u poučavanju njemačkoga jezika.
U svom pozdravnom govoru prorektorica za kvalitetu i cjeloživotno učenje, izv. prof. dr. sc. Ivana Lončar, naglasila je iznimnu važnost nastavničkog poziva u suvremenom obrazovnom sustavu. Istaknula je kako je uloga učitelja i profesora nezamjenjiva upravo zbog njihovog angažmana i sposobnosti stvaranja poticajnog i empatičnog okruženja za učenje. U tom je kontekstu poručila da se, usprkos ubrzanom razvoju umjetne inteligencije i njezinoj sve većoj prisutnosti u obrazovanju, učitelji ne trebaju bojati da će ih tehnologija zamijeniti.
Tijekom trodnevnog programa održana su četiri plenarna izlaganja koja su otvorila niz aktualnih tema o razvoju komunikacijske kompetencije, ulozi digitalnih alata, audiovizualnih pristupa, 'coachinga' i lingvističkih perspektiva u nastavi njemačkoga kao stranog jezika. U sklopu 'Tržnice mogućnosti' predstavljeni su projekti i primjeri dobre prakse iz osnovnoškolskog, srednjoškolskog i visokoškolskog obrazovanja.
Posebno zanimanje izazvale su teme povezane s upotrebom umjetne inteligencije u nastavi, kreativnim metodama rada s mlađim učenicima te uključivanjem kazališnih, glazbenih i vizualnih elemenata u razvoj jezične i komunikacijske kompetencije.
Uz znanstveni i stručni dio, program je obuhvatio i kulturne sadržaje, poput glazbene večeri s njemačkim kantautorom Maxom Prosom.
Zaključci skupa istaknuli su važnost kontinuiranog stručnog usavršavanja nastavnika, suradnje između obrazovnih institucija i kulturnih ustanova, promicanja interkulturalnih kompetencija kao dijela suvremene nastave stranih jezika te poticanja inovativnih pristupa u poučavanju i učenju.