Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Omiš više neće biti grad bez nautičkog privezišta

Omiš više neće biti grad bez nautičkog privezišta

Most preko Cetine trebao bi biti svečano otvoren u četvrtak

U gradu na ušću Cetine, Omišu, poznatom i po nesnošljivim ljetnim prometnim gužvama jer Jadranska magistrala prolazi kroz sam grad, već desetljećima vape za obilaznicom. Jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u Dalmaciji konačno bi trebao biti završen 2025. Najzahtjevniji i najatraktivniji dio cijelog projekta, most preko Cetine, samo što nije spojen. 

Most preko Cetine trebao bi biti svečano otvoren u četvrtak - potvrđeno je iz Hrvatskih cesta. Lijep je i poseban ne samo zato što se nalazi u kanjonu, nego i zato što je prvi u Hrvatskoj izgrađen tehnikom potiskivanja. Most je samo jedna dionica omiške obilaznice, koju u Omišu čekaju više desetljeća. Gradi se kako bi se Omiš spojio sa Solinom i Splitom i prometno rasteretio. Ali nije ovo jedino gradilište. U Omišu se gradi i luka. Vrijedna je 90 milijuna kuna i riječ je o najvećem nautičkom projektu na Jadranu. 

Most u kanjonu Cetine visok 70 metara praktički je spojen, obilaznica će se otvoriti za promet ovoga ljeta. Nedaleko je također veliko gradilište, Omiš više neće biti grad bez nautičkog privezišta, javlja HRT.

- Trenutačno je naglasak u radovima na podvodnim konstruktivnim iskopima i nasipima koji su vrlo opsežni, za sad smo izveli armirano- betonske pilote obalnih konstrukcija koje se sastoje od više segmenata - kazao je Dominko Lukić, inženjer gradilišta.

Kako će izgledati obalni prostor može se vidjeti na projekcijaa. Uz privezište za nautičare i izletničke brodove, gradi se i 300 metara šetnice obložene bijelim kamenom.

- Neka se gradi, da uljepšamo i Omiš.

- Svijet se veseli, ja se osobno veselim, nadam se i drugi jer nam grad napokon cvate, ne samo šetnica nego sve ostalo, nadamo se da će bit odlično kao što planiraju.

Dugo se ovaj projekt čeka u Omišu, a čekati se mora još dvije turističke sezone, sve bi se trebalo dovršiti početkom 2025.

- Moramo se svi malo istrpjeti, ovoliki projekti ne mogu se preko noći napraviti, potrebno je i vrijeme, specifična je i konfiguracija terena, dno samo je izrazitio mekano - kaže Ivo Tomasović, gradonačelnik Omiša.

Upravo je mekano, pjeskovito tlo razlog što se odustalo od gradnje predviđenoga lukobrana.

- Na dubini od preko 40 metara na žalost nije bilo moguće doći do tvrdog tla, tako da smo u ovom trenutku s postojećom tehnikom izvođenja radova odustali od te prve faze, naravno pokušat ćemo napravit nekakav drugačiji projekt u nekim budućim vremenima - kaže Domagoj Maroević, ravnatelj Županijske lučke uprave SDŽ.

Glavna luka za domaće stanovništvo i dalje će biti u rijeci, na potezu od mosta do ušća. Lučka uprava planira ovdje postavljanja pontona čime će Omišani dobiti sigurniji i primjereniji vez za svoje brodove.

Vaša reakcija na temu