Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PREKO CETINE BRODICOM 'To je jedino rješenje, sve ostalo bi bio ruski rulet'

PREKO CETINE BRODICOM 'To je jedino rješenje, sve ostalo bi bio ruski rulet'

'Ljudi su izmanipulirani pričama o tunelu', kazao je predsjednik Uprave HC-a

Hrvatske ceste ponudit će stanovnicima omiškog zaleđa zatvorenu brodicu na relaciji Zakučac – Omiš, najavio je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta nakon sastanka s gradonačelnikom Ivom Tomasovićem, svega sat vremena poslije prosvjeda ogorčenih mještana koji je blokirao jadransku magistralu na deset minuta. Brodica će možda riješiti dio problema koji će nastati zatvaranjem dionice ceste DC-70 radi nastavka izgradnje omiške zaobilaznice, no teško da će zadovoljiti prosvjednike koji su se danas u velikom broju okupili pred mostom na Cetini. 

'Svima nama je sigurnost najviši faktor, naći omjer sigurnosti i funkcioniranja projekta da bude realan i održiv, da život funkcionira i da se projekt realizira u rokovima. Nažalost, cesta je davno trebala biti gotova. Prije četiri godine je bio prosvjed u Omišu zato što se ne radi cesta, danas smo imali prosvjed jer se zbog nastavka projekta mora zatvoriti cesta. To ne znači da treba stati život u gradu. Na tragu smo rješenja koje će omogućiti funkcioniranje života i dnevne migracije. Razgovarali smo o svim mogućnostima uspostave takvog režima. Jedino relativno sigurno rješenje je uspostava brodske linije koja bi prevozila ljude s jedne na drugu stranu Cetine. Svjedoci smo bili da do rušenja nestabilnih blokova dolazi i kada se ništa ne radi, možete zamislite što će se dogoditi kada se krene s miniranjem. Upravo zbog toga se nameće nužnim zatvaranje ceste DC-70', kazao je Škorić. 

Tvrdi da su ljudi izmanipulirani pričom o izgradnji tunela na cesti koja se zatvara. 

'Odgovorno tvrdim da bi izgradnja tunela zahtijevala duže zatvaranje ceste nego sada. I opet ne bi trajno riješili problem. Planiramo izgradnju tunela, ali tek nakon završetka čvorova Omiš. Tek tada se stječu normalni uvjeti za normalnu regulaciju prometa prilikom izgradnje tunela. Hrvatske ceste dale su prijedloge za izmjenu prostornog plana upravo da bi se projekt tunela i trajno rješavanje sigurnosti prometa na DC-70 napravili u legalnoj proceduri. U ovom trenutku mi nemamo elemente da bi taj tunel radili na bilo koji način po Zakonu o gradnji. Nemamo dokumentaciju za izgradnju tunela', tvrdi Škorić. 

Odgovorio je i zbog čega je iz kombinacija otpao ponton preko Cetine te najavio da bi se cesta trebala zatvoriti za desetak dana.   

'Ponton je razmatran kao opcija. Taj ponton koji HV ima nije prikladan za upotrebu civilnog prometa s obzirom na njegove tehničke karakteristike. Poseban problem su uvjeti koje bi tražile Hrvatske vode. Rok od 45 dana u kojem će se ljudi prevoziti brodskom linijom je sasvim prihvatljiv. U ovom trenutku to je jedino realno rješenje. Cesta će se zatvoriti kada vidimo da ovo funkcionira. Brodski prijevoz će platiti Hrvatske ceste. Anketirat će se građani i poduzetnici te škole da se vidi koji je to broj ljudi i koji su to periodi vršnog opterećenja kako bi odredili vozni red. Brod će iskrcaj raditi u samom centru Omiša. Prijevoz će trajati desetak minuta. Grad će osigurati funkcioniranje hitnih službi. Župan je izrazio spremnost da se i njihove službe stave na raspolaganje', kazao je predsjednik Uprave HC-a. 

Dionica ceste DC-70 zatvarat će se u narednom razdoblju još tri puta. 

'Primjenjivat ćemo isti sustav kada budu duža zatvaranja. Nadamo se da će se pokazati efikasan. Osluškivat ćemo reakcije građana. Nama je najveći interes sigurnost i što manje nezadovoljstvo ljudi. Ovaj projekt će u konačnici imati najveće pozitivne učinke na ljude koji ovdje žive, ali želimo isto tako da ne steknu negativnu percepciju prema projektu i HC-u. Napravit ćemo sve što je u našoj mogućnosti da olakšamo život ljudima', obećao je Škorić. 

Par riječi je kazao i gradonačelnik Omiša koji je prije sastanka s predsjednikom Uprave Hrvatskih cesta razgovarao s predstavnicima mjesnih odbora omiškog zaleđa.   

'Sigurno da ne možemo zadovoljiti sve. Sastali smo se da nađemo najbolje rješenje za ovaj projekt. Svi znamo da je Omiš veliki prometni čep i da projekt zaobilaznice treba završiti. Saniranje litice je dugogodišnji problem i to treba napraviti bez obzira na probijanje tunela. To je konstantna opasnost za građane koji prolaze tom dionicom. Skoro svake godine padne nekakav kamen. Danas smo još razgovarali o izgradnji donjeg tunela koji bi trajno riješio sve probleme. Predložili smo da se počne probijati istovremeno s gornjim tunelom, no po riječima predsjednika Uprave HC-a, članak 129. Zakona o gradnji nije primjenjiv u ovoj situaciji. Hrvatske ceste su pokrenule proceduru legalne izgradnje tunela da se što prije krene u njegovu realizaciju. Ne postoji drugi način da se završi ovaj projekt bez da se zatvori dionica ceste. Jedino rješenje za komunikaciju je prijevoz brodicom', kazao je Tomasović. 

'Zakučac je dio Omiša. Jedan grad će se prepoloviti na pola. Mi tamo nemamo ni dućan, ni autobusnu stanicu. Nama je Omiš grad', replicirala je Dolores Filipović, predsjednica Mjesnog odbora Zakučac. 

'Drugog rješenja nema. Sve ostalo bi bio ruski rulet. Lako je komentirati nekome tko nema nikakvu odgovornost. S ovim projektom i svim njegovim problemima živimo duže vrijeme i pokušavamo svesti rizik na najmanju moguću mjeru. Mi smo ovdje danas radi sigurnosti građana, ne realizacije projekta. Mjere koje radimo će dovesti do relativno normalnog života u zaleđu i neće ugroziti rok realizacije projekta koji će vrlo brzo anulirati sve ove probleme', odgovorio je Škorić. 


'Što je s ljudima koji putuju na posao pa umjesto dva kilometra voze 100 kilometara? Hoće li netko njihove troškove refundirati jer većini se ne plaćaju putni troškovi?', pitala je predsjednica MO Zakučac. 

'Nemamo zakonske osnove regulirati nekome putne troškove. Ovo radimo isključivo za dnevne migracije koje su na potezu Omiš – zaleđe. Slažem se da će ljudi tijekom ovog zatvaranja ceste imati probleme i veće troškove, ali ovo je nužno da bi imali sigurnost 

Radimo ovo da poduzetnici i ljudi koji rade u gospodarskoj zoni mogu normalno raditi. To ćemo osigurati', rekao je Škorić. 

U Omial dolaze kamion svaki dan, podsjetili su ga. 

'Morat će obilaznim putem. Napravit ćemo sve da ovakva regulacija prometa traje što kraće. Nemam što drugo za ponuditi. Ovo je jedino rješenje', zaključio je Škorić. 

'Što je s teretom i robama? Trošak ide na račun poduzetnika. Kada smo čuli da ponton neće moći na Cetinu, u očaju smo našli trajekt, ali smo došli do informacije da se omiški most ne može podići, jer se više neće moći spustiti. Zar je moguće da nailazimo i na takve informacije', javio se Tomislav Tomaš. 

'I to govori s čim se suočavamo. Slažem se s vama. Omiški most se nije otvorio zato što nema alternative u prometnom smislu. Izgradnjom ove dionice, steći će se uvjeti za rekonstrukciju mosta i izgradnju tunela. U ovom trenutku nažalost moramo reći da je ovaj prostor u smislu investicija bio zanemaren. Pripremamo projekt sanacije mosta i prostorni plan za izgradnju tunela, ali prvo moramo realizirati projekt zaobilaznice. Nema druge, inače ćemo imati kolaps. Najsretniji bih bio da je ovo sve bilo gotovo prije pet godina. Onda bi danas dogovarali projekte koji ne bi narušavali standard građana. Tu smo gdje jesmo. Radimo maksimalno. Iziskivat će se žrtve građana i poduzetnika, a i nama će stvarati dodatni trošak. Uradit ćemo sve da nađemo kompromis', rekao je predsjednik Uprave Hrvatskih cesta. 

'Rješenje s prijevozom brodicama je smiješan jer će prolaziti točno ispod odrona kojeg će sanirati 45 dana. Riješen je samo problem putnika, ali ne roba i tereta. U industrijsku zonu dolaze ogromne količine materijala i roba koji osiguravaju život i radna mjesta. Ako ste im to ukinuli, doveli ste do ogromnih troškova koje poslodavci neće moći podnijeti. Javnost neće odustati. Imao pravo izboriti se za svoja prava. Zadovoljen je tek jedan sitni segment. Smiješno je da ovaj slučaj ne povezuju s tunelom Stupica, iako je riječ o punom većem problemu. Činjenica je da u pripremanju projekta nisu obavljene pripremne radnje kako treba. Odredili su raditi cestu i most, ali sve do toga nisu odradili', kazali su nam stanovnici zaleđa Omiša.



Vaša reakcija na temu