Splitska Osnovna škola Plokite proslavila je 50 godina postojanja. Jubilej će obilježiti raznim aktivnostima svaki mjesec tijekom školske godine 2021./22., a cijeli projekt će zaokružiti svečanom priredbom na Dan škole.
Obljetnicu obilježavaju: milenijskom fotografijom, izradom postera, retrospektivnom izložbom fotografija i učeničkih radova – kronološki prikaz događanja od osnutka škole do danas, organiziranjem večeri poezije, sadnjom 50 sadnica u školskom vrtu, organiziranjem sportskih igara, organiziranjem gostovanja bivših učenika Škole koji su se istaknuli u kulturnom, javnom i sportskom životu grada Splita i Republike Hrvatske, izdavanjem jubilarnog školskog lista ili monografije, zakapanjem vremenske kapsule i svečanom priredbom uz poziv službenim osobama s kojima škola surađuje
- U sklopu aktivnosti '50 sadnica za 50 godina škole Plokite' pokrenuli smo akciju dobrovoljnog prikupljanja sredstava za sadnju maslina u školskom vrtu. Zahvaljujemo se svim našim učenicima i njihovim roditeljima, te skrbnicima koji su podržali akciju. Prikupili smo dovoljno sredstava za masline, gnojivo, zemlju, te smo krenuli na posao. Svaki razred je zajedno sa svojim razrednikom ili razrednicom posadio po 1 maslinu. Ukupno 18 maslina za 18 razreda - kaže ravnateljica Marijana Smoje.
Dobili su i rođendansku čestitku od udruge 'Zasadi stablo, ne budi panj' koji su im donirali 5 sadnica maslina povodom 50. rođendana njihove škole. Ukupno su ove školske godine posadili 23 masline, 4 nešpule i 4 trešnje, 3 jabuke, 2 šipka, te desetak sadnica agava i desetak sadnica kaktusa opuncija u vrtu naše škole.
- Uz pomoć naših vrijednih domara, spremačica i marljivih učenika Eko-grupe redovito radimo na održavanju vrta. Nakon što smo ozelenili učionicu kemije s preko 50 sadnica sobnog bilja, nastavljamo naš projekt ozelenjavanja sadnjom sobnog bilja u školskom atriju. Razvijenost nekog društva sve češće se određuje prema stupnju svijesti o potrebi očuvanja okoliša. Svjedoci smo brojnih klimatskih promjena, urbanizacije, nedostatka i poskupljenja hrane. Sadnjom stabala smanjuje se emisija stakleničkih plinova, biljke nam daju zaklon od vjetra i sunca, te hranu za ljude i životinje. Stabla poboljšavaju kvalitetu života u gradu - dodaje ravnateljica.
Otežavajuće okolnosti rada u uvjetima pandemije su ih, dodaje, usmjerile prema vanjskim prostorima škola.
- Pretjeruje se s uporabom tehnologija. Najbolje sredstvo intelektualnoga i moralnoga razvoja jest kontakt sa zemljom, suncem, vodom - bogat život na otvorenom. Dati djeci da dotaknu živo i stvarno - tvrdi Rosa Agazzi, talijanska pedagoginja.
Radom u vrtu djeca stječu dobre životne navike, osjećaj odgovornosti i koristi. Aktivnosti koje provode u sklopu projekta, a naročito akcija sadnje '50 sadnica za 50 godina škole', izazvale su veliki interes djece i roditelja te rezultirale brojnim dobrobitima: socijalnim, obrazovnim i emocionalnim.