Hrvatska udruga radničkih sindikata i Hrvatski sindikat pomoraca obratit će se i Europskoj komisiji jer je, kako je rečeno, na paravan natječaju Linijskoj nacionalnoj plovidbi oduzeta trajektna linija Valbiska (Krk) - Lopar (Rab) i dana Jadroliniji.
Pozvali su predstavnike splitske i županijske vlasti da, osim za spas Linijske nacionalne plovidbe, dignu glas i protiv pripreme za prodaju još jedne nacionalne tvrtke, Jadrolinije.
- Dodjelom linije Jadroliniji je izvršna vlast izvrgla ruglu slobodu tržišnog najecanja, a Jadroliniji širom otvorila vrata njenom monopolističkom položaju. Bojim se, odnosno uvjeren sam, da je na djelu scenarij po kojem će početkom 2017. Jadrolinija, koja će imati sve poslove koje želi, biti privatizirana. Nešto slično što ova Vlada pokušava napraviti s monetizacijom autocesta - iznio je Ozren Matijašević, u ime Hrvatske udruge radničkih sindikata.
Nazvao je davanje trajektne linije Valbiska - Lopar bezobrazlukom i bahatlukom, te dovođenje Linijske nacionalne plovidbe na rub provalije. Direktno je, kazao je, ugroženo 50 radnih mjesta.
Na upit zašto smatra da je natječaj naštiman, kazao je da je Vladi trebalo sedam godina da raspišu natječaj, dok Jadrolinija izgradi trajekt.
Istovremeno 'Nosač' Linijske nacionalne plovidbe sedam godina je obavljao poslove kada niti jedno prijevozno sredstvo na toj liniji nije moglo funkcionirati.
- Čekalo se da Jadrolinija izgradi trajekt, za kojeg, uzgred budi rečeno, struka tvrdi da mu maritivne sposobnosti ne odgovaraju toj liniji. Kad se rashodi režu u svim stavkama, ovdje se subvencije povećavaju. Sve ovo je dokaz da se Jadrolinija favorizira - naveo je.
A kakva je to tržišna utakmica, dodao je, najbolje svjedoči podatak da od 25 trajektnih linija, Jadrolinija ima 23.
- Riječ je o favoriziranju jedne tvrtke, o nepoštivanju preuzetih obaveza kad je riječ o slobodi tržišne utakmice... I u takvim okolnostima imamo sijaset argumenata i očekujemo da će Europska komisija po tko zna koji put opaučiti ovu Vladu po obrazu. Sa svakim svojim postupkom dokazuju dvostruko lice Europi, nešto preuzmu dogovarajući sadržaj, a onda ne provode u djelo - zaključio je Matijašević.
Na koncu su se upitali kome država treba služiti, mi njoj ili ona nama.
- Pozivamo sve lokalne predstavnike vlasti da dignu svoj glas i spriječe gašenje radnih mjesta u pomorstvu. Danas će ugasiti Linijsku nacionalnu plovidbu, sutra prodati Jadroliniju i uvjeravati nas kako to nije financijski isplativo. Zašto se onda to sve strancima isplati - složno su pozvali sindikalci.