Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Pametna ulaganja u turizam: što napraviti s prihodom kad sezona završi?

Pametna ulaganja u turizam: što napraviti s prihodom kad sezona završi?

'Najbolje vrijeme za ulaganje je odmah po odlasku gostiju, dok su dojmovi još svježi i kad točno znate što je u objektu funkcioniralo, a što ne'

Sezona je gotova, u gradu je sve manje gostiju, a vlasnici apartmana već razmišljaju o idućoj sezoni i planiraju nova ulaganja. O tome kako turističke prihode pretvoriti u pametnu investiciju razgovarali smo s Dijanom Kalinić, članicom Uprave Imex banke koja već godinama prati razvoj malih iznajmljivača i poduzetnika u turizmu.

Turistička sezona je završila, no obaveze i troškovi tek kreću. Kada je, po vašem iskustvu, najbolje vrijeme za ulaganja?

- Najbolje vrijeme za ulaganje je odmah po odlasku gostiju, dok su dojmovi još svježi i kad točno znate što je u objektu funkcioniralo, a što ne. Klijenti nam nakon ljeta često dolaze s popisom prioriteta, od nove stolarije, klimatizacije, dodatnih sadržaja. Naravno cilj im je vratiti ulaganje već iduće sezone, a to je najčešće i slučaj. 

Znači, ne čekati proljeće?

- Nije ni to isključeno, ali ipak smatram da ulaganje nakon sezone ima svoje prednosti. Više je vremena za planiranje, izvođači radova su dostupniji i sve možete obaviti bez nepotrebnog pritiska. Osim toga, klijenti mogu iskoristiti razdoblje bez prihoda za dogovor oko financiranja. Na tržištu danas postoje rješenja koja prate sezonski ritam i olakšavaju iznajmljivačima da odmah krenu u realizaciju.

Imex banka već dugo radi s turističkim sektorom. Što vas razlikuje od drugih?

- Prije svega, iskustvo i razumijevanje specifičnosti tog posla. Morate znati da iznajmljivač nije isto što i klasični klijent jer njegovi prihodi dolaze sezonski, a potrebe su vrlo specifične. Zato svakom klijentu pristupamo individualno, gledamo konkretne planove, stabilnost poslovanja i potencijal turističkog objekta. 

Je li uvjet da netko već ima iskustvo u turizmu da bi dobio kredit?

- Svaka turistička sezona je nekom prva sezona. Imamo i početnike koji žele pokrenuti posao, kupiti ili urediti smještaj. Bitno je da postoji jasna ideja i plan. Ako je projekt realan, ako osoba ima stabilna primanja i volju, postoje načini za financijsku podršku.

Kako se turistički krediti razlikuju od uobičajenih?

Turistički krediti su fleksibilniji. Omogućuju poček do 12 mjeseci, otplatu nakon sezone, kamate su niže, a sama struktura otplate usklađena je s prihodima od turizma. To znači da klijent ne mora brinuti o visokim ratama zimi, kada nema prihoda. Riječ je o modelu koji realno prati način života i poslovanja u turizmu.

Turizam se mijenja iz dana u dan, kakve nove projekte najčešće podupirete? 

- Istina, sve je više klijenata koji razmišljaju održivo, od energetski učinkovitih rješenja i solarnih sustava do digitalnih alata koji olakšavaju upravljanje objektima. To pokazuje da domaći iznajmljivači sazrijevaju i razmišljaju kao poduzetnici. Naš je zadatak pratiti trendove i biti podrška klijentima u planovima i rješenjima koja prate njihov ritam i ambicije. 

Vaša reakcija na temu