Iz Park-šume Marjan oglasili su se priopćenjem vezano za postavljanje rampi. Prenosimo ga u cijelosti.
'S obzirom na poveći broj upita na današnji dan od strane posjetitelja naše Park-šume Marjan, a u svezi medijskih članaka na temu Rješenja VUS-a o obustavi Odluke o ograničenju prometa u Park - šumi Marjan, gdje određene 'Udruge' i pojedinci iznose stavove kako su rampe nelegalne i kako ih treba ukloniti ovim putem se očitujemo:
Gradovi uređuju promet na svom području.
Temeljem članka 19.a stavak 2. podstavak 12. Zakona o lokalnoj i područnoj regionalnoj samoupravi veliki gradovi kao jedinice lokalne samouprave obavljaju poslove lokalnog značaja koji se, između ostalog, odnose na promet na svom području.
Temeljem članka 5. stavak 1. podstavak 14. Zakona o sigurnosti prometa na cestama jedinice lokalne samouprave uz prethodnu suglasnost ministarstva nadležnog za unutarnje poslove uređuju promet na svom području tako da, između ostalog, određuju uvjete ulaza, prometovanja, i izlaza vozila iz zone prometa u zaštićenoj kulturno-povijesnoj cjelini.
Temeljem članka 5. stavak. 1., 2., 15. i 13. Zakona o sigurnosti prometa na cestama ministarstvo nadležno za unutarnje poslove i ministarstvo nadležno za poslove kulture izdali su svoje suglasnosti na prometni elaborat izrađen u travnju 2024. od ovlaštene pravne osobe.
Postavljanje branika/rampe
Fizičke prepreke-rampe (branici) postavljene na nerazvrstanim cestama na području kulturno-povijesne cjeline i unutar obuhvata zaštićenog dijela prirode Park-šuma Marjan su oprema nerazvrstane ceste opisana u Glavi V. Prometna oprema cesta, 5. Branici i polubranici, članku 71. Pravilnika o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama.
Branici i polubranici su naprave namijenjene zatvaranju prometa vozila, pješaka i biciklista u smjeru na koji su poprečno postavljene.
Slijedom navedenog, bespredmetna je tvrdnja da jedinica lokalne samouprave nema pravo ni mogućnost postavljanja opreme (fizičke zapreke - rampe - branici) na nerazvrstane ceste.
Rampe na Marjanu postavljene su 1983. godine kada je zabranjen promet Marjanom.
Nikome se ne brani ustavno pravo pristupa nekretninama
Nadalje, neistinita je tvrdnja da je jedinica lokalne samouprave uskratila pravo na pristup do nekretnina u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba, koje se nalaze u zoni Park-šume Marjan, korištenjem nerazvrstane ceste. Naime, pristup do nekretnina u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba, koje se nalaze u zoni Park-šume Marjan, korištenjem nerazvrstane ceste, ograničen je, ne i zabranjen, samo i isključivo ako se nekretnini pristupa motornim vozilom.
Dakle, dopušteni su svi ostali načini pristupa nekretnini, osim motornim vozilom za koje su propisani posebni uvjeti pristupa motornim vozilima, a sve iz razloga jer se nekretnine nalaze unutar zaštićene kulturno-povijesne cjeline te unutar zaštićenog dijela prirode u kojem je vožnja i/ili parkiranje izvan površina namijenjenih za vožnju i/ili parkiranje osobito zabranjena radnja sukladno članku 139. stavak 1. podstavak 9. Zakona o zaštiti prirode.
Pravo pristupa motornim vozilima do nekretnina u vlasništvu fizičkih i pravnih osoba nije propisano niti jednim jedinim zakonom RH!
Gotovo sve prometnice u Park-šumi Marjan su od 2006. pješački pravci.
Obavljanje poljoprivredne djelatnosti na Marjanu nije planirano važećom planskom dokumentacijom Grada Splita.
Pravilnikom o koncesijskim odobrenjima na zaštićenom području propisani su oblici gospodarskog korištenja prirodnih dobara i/ili obavljanja drugih dopuštenih djelatnosti na zaštićenom području i speleološkom objektu.
U Popisu djelatnosti u prilogu Pravilnika o koncesijskim odobrenjima na zaštićenom području ne navodi se kao dopuštena djelatnost poljoprivredna djelatnost iz čega proizlazi da bavljenje poljoprivrednom djelatnosti, odnosno obiteljska poljoprivredna gospodarstva, nisu dopuštena u zaštićenim dijelovima prirode, a pogotovo ako se djelatnost obavlja protivno prostornim planovima.
Uvidom u Prostorni plan Splitsko-dalmatinske županije, Prostorni plan uređenja Grada Splita, kao i u Generalni urbanistički plan (GUP) Splita razvidno je da u cijelom obuhvatu GUP-a, pa tako i unutar obuhvata zaštićenog dijela prirode Park-šuma Marjan, nema zemljišta poljoprivredne namjene.
Slijedom navedenog, ne može postojati niti pravično obeštećenje za obavljanje djelatnosti koja nije dopuštena.
Realna istina
Našim Marjanom promet je ograničen od 1926 godine, a trenutačna situacija u kojoj se nalazimo je nastala jer je JU počela primjenjivati Zaključak o korištenju prometnica u dijelu Park-šume Marjan iz 2020, a koji se još uvijek primjenjuje.
Također je istina kako većina pojedinaca koji su uložili Zahtjev za ocjenu zakonitosti nove Odluke o ograničenju prometa, a čiju primjenu je obustavio Visoki upravni sud RH, su ilegalni graditelji i time su najveći devastatori prirode na Marjanu, njihove žalopojke su nažalost prihvaćene (!?) bez traženja očitovanja JU ili Grada Splita!
JU će i dalje nastojati vrlo revno, kao i u zadnje 2 godine, sprovoditi zakone ove države koliko god to bilo teško i koliko god takve radnje budu dovodile zaposlenike JU u neugodne i opasne situacije koje su ogroman stres u svakodnevnom radu, a sve zbog toga što do sada bivše uprave JU i vlasti nisu štitile Marjan sukladno zakonima RH.
Zaštita Marjana je isključivo na prvom mjestu, a to podrazumijeva rušenje velikog broja kuća i uvođenja raznih restrikcija, tj. značajne promjene načina života ljudi koji su kršili zakone i nastanjeni su na ovom području, a sve u skladu sa zakonima RH!!
Naime, nakon šte se ilegalni objekti uklone ili od strane pojedinaca koji su ih izgradili ili Građevinske inspekcije, ti isti pojedinci će morati sanirati štetu koju su prouzrokovali sukladno čl. 5 Zakona o zaštiti prirode, što znači da bi trebali snositi trošak obnove prirodnih uvjeta koji su postojali prije nastanka štete.
Preostaje nam vjerovati kako ćemo imati vremena i dalje se brinuti na način kako smo to činili zadnje 2 godine!', poručili su.