Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PARKIRANJE U BOLNICI: Kandidati za izvršnu vlast inicijative 'Split je naš' ponudili rješenje za gorući problem

PARKIRANJE U BOLNICI: Kandidati za izvršnu vlast inicijative 'Split je naš' ponudili rješenje za gorući problem

'Ne možemo više razmišljati na zastarjeli način', poručila je Kovačević

Kandidati za gradonačelnicu i dogradonačelnika inicijative 'Split je naš' Marina Kovačević i Mate Buljubašić su iznijeli svoje rješenje problema parkiranja u krugu bolnice. Konferenciju za medije su održali kraj fontane Sunčana Dalmacija.

Pozvali su sve dalmatinske županije i Hrvatske ceste da se aktivno uključe u rješavanje ovog problema.

- KBC Split ima oko 4400 zaposlenika, a prema prometnom elaboratu za parkiranje u krugu bolnice, na obje bi lokacije ubuduće trebalo biti na raspolaganju oko 870 parkirnih mjesta, što neće biti dovoljno niti za četvrtinu zaposlenika, a kamoli za pacijente. Bolnici gravitira milijun stanovnika, ljeti milijun i pol, od toga dnevno u prosjeku 4500 pacijenata, a većini njih javni gradski prijevoz ili pak javne bicikle nisu opcija iz jednog ili više objektivnih razloga - naveo je Buljubašić.

- Stanje je užasno. KBC Split nije samo drugi u Hrvatskoj, nego je on prvi u jednom metropoli kao što su Split i Dalmacija. Gravitira mu se od poteza do Dubrovnika do Zadra, s jedne strane, te južnog dijela Bosne i Hercegovine s druge strane. Milijun ljudi ovdje dođe. Koji to grad, osim Zagreba, ima takav ulazak i izlazak ljudi? - istaknuo je kandidat za dogradonačelnika.

Podsjetio je da se prije 20 godina nudilo neko rješenje koje uključuje isplate privatnicima uz pilanje stabala.

- Ne može Split dozvoliti sebi, a to nam je rekla i naša jedna savjetnica iz Minhena, da radi samo parking površine. To mogu oni gradovi koji su napravljeni na 'livadi', ali Split je plitak grad. Poluotok - nabrajao je. 

Potrebne su, ustvrdio je, najmanje dvoetažne i troetažne garaže. Poziva da se raspiše međunarodni arhitektonski natječaj. S južne strane bi napravili takvu garažu, koja bi omogućila barem 1000 mjesta.

- Druga stvar koju želimo je da se raščisti što se dogodilo s Lazaricom, s hotelom ispod i cijelom tom ulicom, a na koncu, da se od rodilišta prema istoku napravi još jedan parking - iznio je. 

Smatra da je ogromna greška što se Grad nije ranije uključio i otkupio zemljište uz bolnicu.

- Puno se prostora ustupilo privatnicima, mogu jedino zaključiti da je tu bilo korupcije. A splitski težaci su se odrekli svoje zemlje da mi danas imamo bolnicu - poručio je Buljubašić.

Kovačević je naglasila kako su odlučili u potpunosti promijeniti pristup rješavanju ovoga problema.

- Mi i dalje, više od 30 godina nakon naše neovisnosti, razmišljamo o Firulama i Križinama kao o dvije bolnice i kao da one nisu jedinstvena cjelina, kao dvije ruke istog tijela, a to je naš KBC Split - opisala je. 

Iz tog razloga smatra da je još uvijek pet mjesta, odnosno pet kritičnih točaka u krugu bolnice, gdje nije moguća prometna komunikacija.

- To su one slavne ulice koje političari ponavljaju svake lokalne izbore, od Zajčeve preko Puta iza nove bolnice do Šoltanske. Znači, ti punktovi moraju biti riješeni - navela je. 

Uz to, kako je rekla, unutar KBC Split postoji jedna inicijativa da se postojeća patologija izmjesti na lokaciju u blizini jer nisu zadovoljni stanjem koje je sada.

 - Stanje je prema njima zastarjelo. S obzirom na to da mi više nemamo vojnu bolnicu, mi nemamo mogućnosti ni za prihvat u nekoj, ne daj Bože, situaciji velike količine mrtvih - dodala je.

Kao problem je navela i rupu u komunikaciji između Banovine i Hrvatskih cesta, te da se to treba promijeniti, jer bez državne tvrtke ne može se išta napraviti.

Na kraju je ustvrdila da se ne treba zavaravati da će nove garaže riješiti smještaj za sve automobile u krugu bolnice, no da se treba dobro promisliti o prometnoj komunikaciji unutar KBC Split. 

Važno je, smatra, osigurati adekvatan pristup bolnici ljudima koji ne mogu sjesti na biciklu, koristiti 'park and ride', nemaju novca za taksi ili jednostavno iz bilo kojeg razloga, bila to slomljena noga ili nešto drugo, ne mogu se voziti autobusom samostalno. 

- Mora im se omogućiti da ih netko doveze na iskrcajni punkt i da ih netko preuzme i sigurno dovede do Firula ili Križina. Moramo razmišljati na takav način. Ne možemo više razmišljati na zastarjeli način koji dokazano ne funkcionira i zato smo tu sada gdje smo - zaključila je Kovačević.

Vaša reakcija na temu