Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
PLAN ZA ŽNJAN Uređenje platoa koštat će 27 milijuna eura, otkriveno je i koliko će godina trebati za povrat investicije

PLAN ZA ŽNJAN Uređenje platoa koštat će 27 milijuna eura, otkriveno je i koliko će godina trebati za povrat investicije

Na Žnjanu je predviđena gradnja ukopane garaže s igralištima na krovu i brojni drugi sadržaji

U Banovini je danas predstavljen idejni projekt uređenja žnjanskog platoa. Izradio ga je Studio Kuzmanić, a detalje otkrili gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara i inženjer Marin Kaliterna. Uređenje Žnjana koštat će 27 milijuna eura, bit će potrebno isto toliko godina za povrat investicije, a Grad od Vlade misli tražiti koncesiju za upravljanje na 30 godina. U ovom trenutku ne postoji definirani model financiranja ovog ambicioznog zahvata.

'Nakon provedenog natječaja predstavljenog prije dvije godine, DPU-a kojeg su donijeli gradski vijećnici, studije gospodarske opravdanosti Pomorskog fakulteta i svih dokumenata upućenih Županiji i Vladi kako bi dobili koncesiju, taj prostor od 100 tisuća kvadrata došao je do trenutka realizacije. Nacrt plana upravljanja danas ide na javno savjetovanje. Dosadašnji koncesionari, odnosno, sudionici na platou moći će raditi do 1. listopada kada kanimo realizirati koncesiju preko tvrtke Spalatum DMC. Već sada ćemo započeti posao s cijelim nizom gradskih tvrtki. Ovaj veliki posao po studiji gospodarske opravdanosti koštat će oko 27 milijuna eura. Šperun je imao 850 kvadrata, potrošili smo 1,3 milijuna kuna, 220 eura po kvadratu. Prije nekoliko godina bez velikog posla koji nas čeka na Žnjanu, Zapadna obala košta je 285 eura po kvadratu. Riječ je bila o 42 tisuće kvadrata, 92 milijuna kuna ukupno. Ta cifra je neznatno veća od ove koju planiramo. Prava cijena će biti iskazana kada krene postupak nabave. Nastojat ćemo da posao obave gradske firme kako bi novac ostao u Splitu. Uhvatit ćemo se uređenja nogostupa, rasvjete i biciklističke staze', kazao je Krstulović Opara. 

Nije mogao precizirati kada bi Žnjan mogao izgledati kao na prezentiranom rješenju. 

Plato od 128 tisuća kvadratnih metara trebao bi dobiti niz ugostiteljskih objekata, šetnicu, igrališta na krovu ukopane garaže i cijeli niz sadržaja u parku. 

'Praznina je konceptualno riješena šetnicom koja se provlači kao glavni kostur cijele priče i dijeli prostor na plaže koje se jako malo rekonstruiraju i zonu parka s 11 paviljonskih objekata. Uz prometnicu Ivana Pavla Drugog predviđa se ukopavanje velike garaže. Maksimalno smo ostavili prostore slobode i koncentrirano projektnim rješenjima pokušali odgovoriti na pitanja koja su postavljena u DPU-u. U podzemnim dijelovima garaže ne dešava se ništa, jako je udaljena od mora, ovo je koncentrirana izgradnja podzemnih dijelova da bi se ekonomski što manje opteretilo cijelo područje. Prva faza projekta predviđa šetnicu sa infrastrukturom koja će biti položena u trupove šetnice da bi se u sljedećoj fazi omogućilo priključivanje svih objekata. Druga faza je najzahtjevnija. Izgradnja podzemne garaže s tri objekta iznad. Najveća igrališta smještamo na krovove iznad parkirališta. Veći dio parka ostaje slobodan. Šest je tipiziranih objekata u prostoru iznad šetnice. Cage ball s tri nogometna terena u kavezu, odbojka na pijesku, teretana na otvorenom, dječje igralište s labirintom, prostor amfiteatra s polivalentnom pozornicom, skate park. Na samoj punti bit će jedini objekt ispod šetnice. Krov objekta je nastavak šetnice. Skalinada vodi posjetitelja na krovni dio objekta. Može sagledati cijeli prostor i plaže iz jedne točke', kazao je Kaliterna. 


Damir Babić iz Komunalne službe Grada Splita otkrio je što će se događati na Žnjanu idućih mjeseci.   

'Očekuje nas nulta, pripremna faza uređenja prometnice i nogostupa. Prva faza bi bila uređenje nogostupa s biciklističkom stazom, spremili smo projektnu dokumentaciju, spremni smo danas objaviti natječaj. Ostale faze se odnose na hortikulturalno uređenje i intervencije u javnu rasvjetu. Treća faza je parcijalna sanacija kolnika. Rotor ćemo raditi kada se bude gradila garaža', kazao je Babić. 

Na predstavljanju je istaknuto kako će građani moći do plaža i tijekom radova. 

Vaša reakcija na temu