SPLITSKI UGOSTITELJI PROTIV BANOVINE: Planovi za razvoj turizma u Splitu ne uvažavaju turističku potražnju!

SPLITSKI UGOSTITELJI PROTIV BANOVINE: Planovi za razvoj turizma u Splitu ne uvažavaju turističku potražnju!

Iz Udruženja ugostitelja Split poručuju da odgovorni u gradskoj upravi pokazuju duboko nerazumijevanje za bilo koji oblik poslovanja

U vrijeme kada naši turistički djelatnici govore, a mediji i čitava javnost odjekuju tvrdnjama kako je za slabiju turističku sezonu odgovorna loša strategija i orijentacija na promociju sunca i mora, a ne svih ostalih dragulja koje posjedujemo, Grad Split svojim potencijalnim posjetiteljima šalje poruku da će im ubuduće moći ponuditi samo to - sunce i more. Unatoč činjenici da sve statistike govore o snažnom porastu 'city breakova' i drugih oblika turizma koji favoriziraju doživljaj grada u njegovoj punini, Grad Split donosi Plan korištenja površina javnih namjena unutar zaštićene kulturno-povijesne cjeline koji to u potpunosti ignorira te gradsku jezgru tretira kao muzej, a ne živo gradsko tkivo u kojem bi se trebali ispreplitati lokalni mentalitet i doživljaj putnika namjernika - poručuju iz Udruženja ugostitelja Split

Oni smatraju da način na koji čelnici Grada Splita namjeravaju regulirati poslovanje unutar gradske jezgre pokazuje duboko nerazumijevanje za bilo koji oblik poslovanja i na izrazito grub način stavlja one koji sada pune gradsku blagajnu pred gotov čin.

- Tim prijedlogom koji uvažava samo jednu struku, onu konzervatorsku, krši se i Ustav Republike Hrvatske i čitav niz zakona te prijeti kolapsom ugostiteljske ponude, turističkim padom i masovnim otkazima osoblju splitskih restorana i kafića te potencijalnim odlaskom u inozemstvo velikog broja od 5.000 zaposlenih u splitskom ugostiteljstvu. Umjesto da se potiču oni ugostitelji koji poštuju sva postojeća pravila i Gradu Splitu godišnje za zakup površina i porez na potrošnju uplaćuju oko 40 milijuna kuna, silom se pokušava nametnuti okvir koji ne funkcionira u stvarnom životu niti je utemeljen na pravim potrebama. A najmanje na želji suvremenog turista da uživa u doživljaju grada, da zadovolji i nepce i druga osjetila, makar par dana živeći baš onako kako žive Splićani - opušteno i mediteranski - smatraju ugostitelji. 

- Posljednjih desetak godina, stidljivo, ali postojano - ne zahvaljujući nekoj široj strategiji već sreći, radu i kvaliteti hrvatskih ugostitelja što su prepoznali i gastronomski divovi kao pokojni Anthony Bourdain - hrvatska ugostiteljska ponuda postala je poznata i izvan granica regije i kontinenta. Mnogi gosti u Split i Dalmaciju dolaze čuvši za delicije, vina i jedinstveni doživljaj naših restorana, kafića i konoba. Sada se to ovdje, u najvećem gradu na našoj obali, svojevrsnoj gastronomskoj prijestolnici Hrvatske, pokušava zaustaviti na najgrublji mogući način - drže ugostitelji. 

Smatraju da ih se tretira kao neprijatelje, te da se svima koji žive od ugostiteljstva kroz jedan protuzakonit i netransparentan proces, poručuje da je u Hrvatskoj vlast sama sebi svrha, a ne servis građana koji na najbolji način za sve, rješava probleme i doprinosi kvaliteti života. Navode i da najnovije istraživanje o stavovima i potrošnji turista u Hrvatskoj (TOMAS 2017), govori da je dolazak 29 posto gostiju primarno motiviran gastronomijom, a nakon opuštanja na plaži, odlazak u restorane, kafiće i slastičarnice najdraža je aktivnost turista.

- Da je odlična gastronomija pri vrhu ljestvice turističkih želja, pokazuje i istraživanje koje je proveo Booking.com preko kojeg se svakoga dana rezervira više od milijun i pol smještajnih jedinica. Prema anketi koju su proveli, 75 posto svjetskih putnika tvrdi da radije biraju destinacije prepoznatljive po sjajnoj ponudi hrane i pića. Pitamo se, tko će, ako se obistine crne slutnje, u budućnosti birati Split? - zaključuju svoje obraćanje ugostitelji.

Vaša reakcija na temu
Aloooo article_emotions(49777, "");
Pregledaj komentare