Radovi na brodu Moby Drea, koji je u proteklim tjednima izazvao snažan otpor dijela građana zbog najave uklanjanja azbestnih panela, započeli su u splitskom škveru. No, prema dostupnim informacijama, radnici se još nisu približili panelima koji sadrže azbest.
Kako nam je potvrdio glasnogovornik Brodosplita Josip Jurišić, trenutno se provode pripremne radnje.
- Prvo je potrebno isprazniti sve kabine i zajedničke prostore, sav namještaj se skladišti kako bi ga kasnije mogli vratiti vlasniku broda - kazao je.
Brod ima oko 400 putničkih kabina koje je, prije početka konkretnih zahvata, potrebno potpuno isprazniti - uključujući krevete, sanitarne čvorove i drugu opremu koja je godinama služila putnicima na komercijalnim linijama.
Tek nakon toga slijedi priprema radnog prostora za zahvat na panelima, što uključuje ventilaciju, sigurnosne barijere i ostalu tehničku pripremu za rad s opasnim tvarima. Prema procjeni iz Brodosplita, uklanjanje azbestnih panela moglo bi započeti za otprilike dva tjedna, ako svi uvjeti budu ispunjeni.
U međuvremenu, iz Državnog inspektorata još uvijek nema konkretnih informacija ili nalaza.
Nema službene objave je li inspekcija utvrdila ikakve nepravilnosti. Neslužbeno doznajemo da su inspektori bili prisutni prvog dana priveza broda u portu, a prema istim izvorima, i danas provode izvide u brodogradilištu.
Jurišić navodi da su stigli i prvi nalazi ispitivanja kvalitete zraka u unutrašnjosti broda.
- Prema rezultatima, koncentracija azbestnih vlakana iznosi 0,0 po kubičnom centimetru zraka - rekao je.
Što će dalje biti s Moby Drea? Kada točno počinju radovi na panelima, tko ih nadzire i postoji li jasan plan nadležnih tijela, još uvijek nikome nije poznato.
Podsjetimo, brod od prošlog tjedna boravi u splitskom brodogradilištu i čeka na uklanjanje opasnog i zabranjenog materijala,
Građani su reagirali prosvjedom, podsjećajući na negativno iskustvo s azbestom u Vranjicu i upozoravajući da više ne vjeruju nikome tko ih uvjerava da će 'sve biti po zakonu'. Grad Split također je izrazio zabrinutost, a gradonačelnik Tomislav Šuta otvoreno je zatražio da se brod ukloni iz Splita.
Službeni nadzor nad radovima trebao bi provoditi Državni inspektorat, ali još uvijek nema službenog izvještaja nadzora. Baš na ovom brodu preklapaju se nadležnosti različitih ministarstava, komunikacija između institucija je sve manje jasna, a javnost i dalje čeka konkretne informacije.