Kako bismo ukazali na značaj europskih politika, odnosno na važnost izlaska građana na birališta na izborima za Europski parlament koji ih oblikuje, u serijalu 'EU izbori: iskoristi svoj glas' progovaramo o raznim aspektima u kojima se ogledaju u svakodnevici. Ovog puta predstavit ćemo kako su fondovi Europske unije potaknuli stvaranje novih tvrtki te istovremeno unaprijedili poslovanje velikih, čime su doprinijele stvaranju novih radnih mjesta i jačanju nacionalnog gospodarstva.
Jedan je od valjanih primjera EMS Fitness Studio u vlasništvu Splićanina Dalibora Anušića. On je, naime, prije četiri godine dobio potporu za samozapošljavanje, odnosno otvaranje obrta u iznosu od 75 tisuća kuna.
'Nije bilo jednostavno pripremiti plan potreban za natječaj, uspio sam dobiti sredstva iz drugog pokušaja. Iako sam mogao uložiti u bilo što vezano uz posao, odlučio sam kupiti aparat kojim vršim treninge.
Svakako, potpore EU-a značajna su financijska injekcija za hrvatske poduzetnike, omogućuju unapređivanje poslovanja, implementiranje inovacija i povećanje konkurentnosti. Za sve koji dobro rade, valja istaknuti, sredstva su bespovratna. Planiram se i ubuduće prijavljivati na natječaje za daljnji razvoj poslovanja', kazao nam je Anušić.
Članstvo Hrvatske u ovoj europskoj integraciji iskomentirao je i iz perspektive bivšeg rukometnog reprezentativca. Stava je kako je sportašima lakše od ulaska, ujedno je apostrofirao i niz benefita većeg tržišta.
Pozitivna iskustva dijele i znatno veće respektabilne tvrtke. Predstavnici AD Plastika proveli su projekt 'Pilot linija bojenja za eksperimentalna istraživanja, razvoj i inovacije', za koji su 'povukli' nešto više od dva i pol milijuna eura.
Glavni je cilj projekta bio stvoriti preduvjete za razvoj novih proizvoda - bojenih proizvoda interijera automobila. U njegovu je sklopu nabavljena nova robotizirana linija bojenja i podnesene su dvije patentne prijave.
'Taj je projekt omogućio ugovaranje novih poslova i proizvodnju komponenti koje nisu bile u ponudi grupacije, što je značilo rast i razvoj kompanije te otvaranje novih radnih mjesta', istaknuli su.
Otkrili su nam kako trenutno planiraju aplicirati s dvama novim projektima na EU natječaje. Jedan je vezan uz ciljana znanstvena istraživanja, drugi uz jačanje strateških partnerstva za inovacije u procesu industrijske tranzicije.
Europski izbori u Hrvatskoj će se održati 9. lipnja 2024. Hrvatski građani izabrat će 12 zastupnika i zastupnica koji će sudjelovati u kreiranju europskih politika. Dodatne informacije dostupne su na poveznici.
***
Objava je realizirana uz potporu Europskog parlamenta. Za objavljeni sadržaj odgovoran je isključivo Dalmatinski portal.