Sardina d.o.o. iz Postira prošle je godine proslavila 110. rođendan i zato je, na svečanosti na kojoj su se najuspješnijim poduzetnicima u Splitsko-dalmatinskoj županiji uručivale plakete 'Zlatna kuna', dobila posebno priznanje HGK Županijske komore Split kao jedna od tvrtki koja je u 2017. godini obilježila značajnu obljetnicu.
Sardina je osnovana 1907. godine na Braču. Bave se preradom i konzerviranjem ribe, uzgojem tuna, lubina, komarči i dagnji, ulovom tuna radi daljnjeg uzgoja, te ulovom sitne plave ribe. Danas su jedna od vodećih hrvatskih tvrtki s 325 zaposlenih, očekivanim godišnjim prometom od 30 milijuna eura, stoljetnom tradicijom i najsuvremenijim metodama rada. U svojim uzgajalištima godišnje proizvede oko 700 tona lubina i komarči, 1000 tona plavoperajne tune i 100 tona dagnji. Od 2006. godine je u stopostotnom hrvatskom vlasništvu.
Tijekom 2013. godine investirano je u novi proizvodni pogon, površine 17.000 četvornih metara, sagrađen u industrijskoj zoni Postira vrijedan 250 milijuna kuna. Ujedno je lansiran novi brend konzerviranih ribljih proizvoda Adriatic Queen, što je označilo početak nove ere u poslovanju tvrtke.
Mislav Bezmalinović, direktor Sardine, kaže da su u 2017. godini završili investicijski ciklus i da za sada ne planiraju nova ulaganja. U 2016. godini ostvarili su prihod od 152 milijuna kuna i dobit od 11 milijuna kuna.
- Bila nam je standardno dobra poslovna 2016. godina, a već sada vidimo i novu bilancu za 2017. koja će opet biti dobra. Zadovoljni smo jer smo ušli u jednu pozitivnu kolotečinu u kojoj imamo konstantno dobre rezultate - kaže Bezmalinović.
Kapacitet proizvodnje u trenutnim uvjetima doseže 40 milijuna ribljih konzervi godišnje, 15 milijuna ribljih pašteta, 3000 tona pojedinačno smrznute srdele i inćuna te oko 500 tona pojedinačno smrznute i očišćene srdele. Sardina je lider na regionalnom tržištu i strateški dobavljač svim trgovačkim lancima u regiji. Njezini proizvodi su prisutni na tržištima diljem svijeta, od Europske unije do SAD-a, Kanade, Japana i Australije, a značajnu orijentiranost na vanjska tržišta dokazuje i podatak od više od 80 posto izvoza godišnje.
- Vjerujemo da ćemo i dalje ostvarivati pozitivne poslovne rezultate. U idućim godinama se nadamo još boljem prometu jer je napokon završila cijela ova kriza u regiji - otkriva Bezmalinović, a na pitanje koji je njegov recept za uspjeh odgovara: 'Jednostavno! Puno rada!'