Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Predstavljeno projektno rješenje za gužve u trajektnoj luci: Nikakve političke nesuglasice neće utjecati na realizaciju

Predstavljeno projektno rješenje za gužve u trajektnoj luci: Nikakve političke nesuglasice neće utjecati na realizaciju

Glavni ulaz i izlaz predviđen je raskrižjem kod Koteksovog nebodera četverotračnim vijaduktom

Predstavljeno je idejno prometno rješenje cestovnog ulaza i izlaza iz gradske luke. Prije nego li je danas prezentirano javnosti, u ponedjeljak je održan sastanak u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture na kojem su, uz predstavnike Grada, sudjelovali državni tajnik Tomislav Mihotić, predstavnik Hrvatskih cesta (HC) i Hrvatskih željeznica (HŽ).

- Zaključak tog sastanka je da je ovo zanimljivo rješenje podloga za daljnji rad. Hrvatskim cestama ćemo uputiti službeni dopis i tražiti njihovo stručno mišljenje. Idemo u smjeru razvoja projekta partnerskim odnosom, jer su neke ceste državne, neke lokalne, a predviđene su i dvije velike garaže. Dalje bismo išli u stručnu razradu projekta - najavio najavio je Ivica Puljak, splitski gradonačelnik.

Idući korak je izrada projektne dokumentacije glavnog projekta, a kako je riječ o zahvatima u koje su uključene državne ceste, moraju se urediti investitorski odnosi između Grada i Hrvatskih cesta, te dogovoriti aktivnosti na pripremi stručne dokumentacije. Ukratko, potrebna je suglasnost HC-a i HŽ-a.

- Nikakve političke nesuglasice neće utjecati na realizaciju ovog strateškog projekta ne samo za Split, nego i Republiku Hrvatsku - smatra Puljak.

Idejno prometno rješenje projekta Istočna obala je proizašlo iz urbanističko-arhitektonskog natječaja u kojem su sudjelovale Hrvatske željeznice i Hrvatske ceste. Podsjetimo, pobjednički rad je osvojio četvrto mjesto na natječaju, ali je zaključak stručnog tima Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu, koji je vodio prof. dr. sc. Dražen Cvitanić, da prometno rješenje nagrađenog autora Vedrana Duplančića ostvaruje najveću razinu prometne funkcionalnosti i prometne protočnosti, u sadašnjim i budućim okolnostima razvoja gradskog projekta Istočne obale.

Glavni ulaz i izlaz iz luke predviđen je raskrižjem kod Koteksovog nebodera četverotračnim vijaduktom koji će se protezati iznad parkirališta u Biankinijevoj ulici i baraka uz željezničku prugu, a vodi do trotračnog kružnog toka. Vozila koja dolaze u kružni tok razdjeljuju se desno prema gatovima Sv. Duje i Sv. Petra te lijevo prema trajektnoj luci. Budući da je prometnica u Zvonimirovoj ulici na 15 metara visine, četverotračna cesta će se postepeno spuštati na razinu trajektne luke. Na putu im stoji jedan objekt trgovine Tommy koji će trebati srušiti te eventualno barake Hrvatskih željeznica.


Projektom je predviđeno parkiralište od nekih 700 mjesta u produžetku današnje željezničke pruge, a drugo parkiralište za stanovnike tog dijela grada napravilo bi se na kraju pruge gdje je Željezničar na Bačvicama.
Lokalni promet bi se odvijao Zvonimirovom nizvodno, a staje kraj pazara, gdje se na raskrižju sa Zagrebačkom može skrenuti desno i lijevo kraj Nadbiskupske palače, preko Zlodrine poljane, prema autobusnom kolodvoru i garaži. Izlaz iz garaže predviđen je podvožnjakom ispod nove četverotračne prometnice sa spojem na Biankinijevu ulicu. Ulaz i izlaz u garažu Bačvice predviđen je na isti način kako se dolazi do parkirališta. Na taj način u potpunosti su odijeljeni tranzitni i lokalni tokovi s odredištem u središtu grada.

Ovaj rad predviđa produljenje Rive do kraja Dioklecijanove palače te se pješačka zona u smjeru zapad - istok proširuje sve do raskrižja Zvonimirove i Zagrebačke ulice.

Ovakvim rješenjem željeznički kolodvor bi se pretvorio u stajalište, a pruga bi se značajno skratila. Glavni željeznički kolodvor premjestio bi se u Kopilicu, a tamo bi se projektirao i glavni autobusni kolodvor. No, u luci bi ostala autobusna i željeznička stanica. Postojeći privatni autobusni kolodvor bi se trebao ukloniti, jer je na tom mjestu planirana garaža.

- Kod ovako kompleksnog projekta imovinsko-pravni odnosi su uvijek izazov. Zato ne pričam o rokovima, ali kod projekta od ovolike važnosti rješavanje imovinsko-pravnih odnosa je ipak ubrzano. Očekujemo probleme što se toga tiče, ali očekujemo da ćemo ih rješavati brže nego li je to uobičajeno za druge projekte - smatra Puljak.

Cijeli prometni zahvat bi koštao oko 20 milijuna eura, a zamišljeno je da se projekt realizira u fazama, tako da trajektna luka može nesmetano funkcionirati. Plan je da ulaz i izlaz iz luke financiraju Hrvatske ceste, a Grad i tvrtka Split parking pokrivaju trošak lokalnih cesta i garaža. Projekt je u potpunosti sukladan važećem Generalnom urbanističkom planu, što je ujedno bio i uvjet natječaja. O rokovima se, kako je već naglasio gradonačelnik, ne može govoriti.


Vaša reakcija na temu