PONEDJELJAK Glavina
Gradsko vijeće očekivano je izglasalo odluku o skraćenju radnog vremena dvaju noćnih klubova u staroj gradskoj jezgri - i još nekoliko njih koji su se noćnim klubovima namjeravali proglasiti kako bi pokušali izvrdati propise. Izglasana je odluka za koju su apsolutno svi u gradskoj vijećnici znali da je rubno zakonita i da je samo jedno tumačenje može gurnuti na jednu ili drugu stranu.
Tumačenje HDZ-ovog ministra Tonča Glavine i njegovog Ministarstva turizma.
Upravo u tom smjeru kretala se i rasprava u kojoj su, treba biti pošten, samo dva aktera imala jasne i artikulirane stavove: Bojan Ivošević s jedne i Igor Stanišić s druge strane. Prvi bi klubove u strogom centru zabranio, drugi bi im pustio da rade.
Sve ostalo u vijećnici je ovog ponedjeljka uglavnom bilo tupo i nedorečeno - a pogotovo HDZ-ovci koji nisu znali ni što bi rekli, ni kako bi glasali, pa su se na kraju doslovno pravili mrtvi. Kod brojanja glasova glumili su zrak.
Naravno, na koncu će zbilja biti zanimljivo dočekati to mišljenje Ministarstva turizma, premda je ishod cijele priče poprilično predvidiv: jednom kada gradska odluka bude proglašena nezakonitom i kada se spriječi zatvaranje klubova u ponoć, odgovornost za to će biti na gradskoj upravi.
Ali, istina, i sva odgovornost za nered koji produciraju isti ti klubovi prijeći će direktno na leđa ministra Glavine.
UTORAK Makete
Gradonačelnik Ivica Puljak nastavio je sa svojom 'Sve u šesnaest' kampanjom kojom javnost zatrpava potencijalnim (više) i realnim (nešto manje) gradskim projektima, ali bogme i pripadajućim ciframa: samo ovog tjedna nabacio je idejnih rješenja, idejnih nacrta i maketa vrijednih brat-bratu sto milijuna eura. Garaža tamo, garaža vamo, 15 milijuna eura utorkom, 25 milijuna eura srijedom.
A još nije stigao ni do pola svoje kampanje.
Više ili manje svi njegovi projekti, treba reći, zvuče razumno i suvislo. Više-manje svi imaju potencijal za realizaciju u idućem mandatu, što je također pohvalno, ali pod uvjetom da se na njima nastavi raditi istim tempom.
Kako sada stvari stoje, za pobjedu na izborima - uz ovakvu oporbu - ionako će mu biti dovoljno završiti Žnjan do idućeg proljeća.
SRIJEDA Kampanja
Puljkova kampanja ipak otvara sasvim legitimna pitanja, prije svega ono najočitije - tko će i kako platiti sve te puste projekte - a onda i ono nešto dublje: ima li ovaj grad uopće kapacitet raširiti se na toliko frontova, hoće li se dogoditi da većina ideja ipak ostane samo na maketama i skicama?
Jer, ne zaboravimo, tek ovog tjedna slijedi nam raskošni finale u kojemu započinje proces skiciranja apsolutno najvećih gradskih razvojnih investicija u idućem desetljeću - Starog Hajdukovog placa, Poljuda, Brodarice, Kopilice, Istočne obale i Duilova. Mašala.
Skepsa je, rekli smo, u ovakvoj situaciji sasvim prirodna, logična i očekivana, pa čak i poželjna reakcija, a kritika uvijek dobrodošla - pa čak i ako dolazi u obliku kontrakampanje SDP-ovca Davora Matijevića, koji kao rijetki slabašni glasić iz oporbe svaki dan iz naftalina izvlači neostvarena Puljkova obećanja. Neka i njih, crno na bijelo.
Ovdje se, naime, i dalje radi o politici.
ČETVRTAK Marijana
Jer, da se ne radi o politici, onda se gradski projekti ne bi reklamirali kao projekti 'stranke Centar i Ivice Puljka', što je drskost na koju se i HDZ dosta rijetko odluči.
A tu je i saborska zastupnica iz zagrebačke izborne jedinice Marijana Puljak, kojoj je silno zasmetalo propitkivanje cijele kampanje pa se iz potencijalno obnovljenog i dovršenog Doma mladih zapitala:
'Kad se obnovi i otvori za koju godinu, hoće li ti mudraci imati obraza doći na otvaranje?'
Ma nemoj.
Naravno da hoće - kao što će se, uostalom, i ona sama ponosno i ushićeno ukazati recimo na Žnjanu i Dračevcu, poprištima dvaju važnih gradskih projekata kojima je čak i osobno, kao gradska vijećnica, svojedobno podmetala nogu.
Kad je bila druga vlast i kada se još radilo o idejnim projektima i maketama.
U međuvremenu smo kao društvo i kao grad ipak nadrasli ovako djetinjasto i destruktivno politiziranje - ili se barem nadamo da jesmo.
PETAK Divljaštvo
Kao grad smo prije desetak godina - policijskom silom i sudskom strogoćom nakon prve krvave Parade ponosa - nadrasli nasilje nad drugima i drugačijima.
Ili smo se barem tome nadali.
Istina je da glavni akter friško otkrivenog fizičkog nasilja nad gay turistima nasred Bačvica nije Splićanin nego, eto, Slavonac, dva dana kasnije uhapšen zbog droge - oh, kako su portali i društvene mreže požurili sklopiti uobičajenu konstrukciju sa Splitom koji je maltene spreman za javni odstrel.
Ali istina je i da tu bilo mulaca s manirama orangutana, bogme i gospođa koje su za 'čudovištima' bacale opuške cigareta.
Očito nam je kao gradu potrebno jedno ozbiljno upozorenje svakih deset godina, da se naučimo barem glumiti civiliziranost.
SUBOTA Oleg
Vijest tjedna u Zagrebu je stezanje remena u Vladi, koja je uoči izbora dijelila milijarde šakom i kapom pa ih sada mora nekako uštedjeti na 'projektima'.
A među prvima koji će otpasti su, dakako, oni splitski - od brze ceste do Omiša preko mosta do Kaštela pa sve do izlaza iz gradske luke, da ne spominjemo tucet važnih prometnica koje su bile predviđene za rekonstrukciju.
Čuj, da će Split opet izvisiti? Zbilja nemoguće...
'Od ničega se ne odustaje, samo će dinamika budućih projekata biti malo prilagođena', bezobrazno je poručio ministar prometa Oleg Butković koji je ovog tjedna, opet bezobrazno, na licu mjesta otvorio još jednu obnovljenu državnu cestu u svojoj izbornoj jedinici.
Još ga čekamo da se usudi pojaviti u Plenkovićevoj 'dinarskoj Hrvatskoj'.
NEDJELJA Makarska
U istom tom dijelu države, koji HDZ smatra svojim 'domaćim terenom' za razliku od 'gostujućeg' u Rijeci u koju krcaju milijarde eura u nadi da će ondje ušićariti koji mandat više, nalazi se recimo i Makarska.
Grad koji se također guši u prometnim gužvama i kojemu je ista ta Plenkovićeva vlada prije punih sedam godina obećala izgraditi jedno pišljivo križanje vrijedno par milijuna eura - dapače, čak ga je proglasila projektom od 'strateškog državnog interesa', valjda kako bi izgledao važniji i veći nego što jest.
No i takav je, kako vidimo, bio prevelik zalogaj i za Vladu i za Hrvatske ceste. Za razliku od Butkovićevog sela Novi Vinodolski s jedva pet tisuća stanovnika, kojemu je u međuvremenu uplanirana i isprojektirana obilaznica vrijedna skoro sto milijuna eura, koja se upravo i gradi.
Čestitamo, treba imati hrabrosti biti ovako beskrupulozan.