Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Bogdan Klarić PREGLED TJEDNA Sramota Tomislava Šute
Tjedni pregled Piše: Damir Petranović

PREGLED TJEDNA Sramota Tomislava Šute

Nakon što je politikantski i lažno na sebe je pokušao preuzeti zasluge za europsko financiranje projekta Žnjan, u uređenoj državi njegova politička karijera bila bi gotova

PONEDJELJAK Gospođa s Higijenskog

Marina Kovačević, predsjednica kotara Šine koja se dosad uglavnom istakla krajnje neobičnim izjavama i najavama u stilu znamenite 'tetke s Higijenskog' - zvučnim, ali neargumentiranim, kićenim, ali uglavnom nesuvislim - najavila je da će se kandidirati za gradonačelnicu. Mašala.

Izbori u svibnju će nam očito biti zabavniji nego što smo mislili.

Kovačević i dalje samouvjereno iznosi u javnost naprosto lude tvrdnje da je 'ona otkrila projekt dovršetka Vukovarske ulice do Stobreča', da je 'prva i jedina došla do informacije da će država dovršiti Vukovarsku i podijelila je s građanima' - evo, rok koji je ona sama postavila uskoro ističe - a zapamtili smo i kako je pokušala organizirati građansku bunu koja je imala za cilj spriječiti izdavanje dozvole upravo za nastavak gradnje te iste Vukovarske ulice.

I kako je nesretnica petljala pred novinarima kada je lanula da bi se, da se nju pita, Žrnovnica trebala odvojiti od Splita.

Da, bit će to zabavni izbori - ali već vidimo da će nam trebati konjski živci za izdržati navalu pripametnih… 

UTORAK Kerum

U tu kategoriju svakako spada Željko Kerum, dugovječni splitski politički medvjed koji se uoči svakih izbora tradicionalno budi iz zimskog sna i uglavnom trapavo istrese nekoliko prvoloptaških fraza, što mu najčešće bude dovoljno da svoju stranku održi politički živom.

I evo Keruma ovog tjedna: naslikao se ispred 'Prometovih' garaža u Kopilici s idejom da se ondje grade stanovi ali 'ne za priuštivo stanovanje i ne za podstanarstvo, nego za prodaju - jer naši ljudi vole imati svoje'.

U predizbornom zanosu njemu nije problem izvaliti neistinu da 'gradnja stanova može početi odmah jer Promet seli na Dračevac', premda se radi o procesu koji će sasvim sigurno trajati barem još nekoliko godina i koji ima neki svoj autonoman život.

Kerum zna da uhu prosječnog i često lijenog splitskog birača izrazi poput 'procedura', 'dugoročni projekt' ili 'strateško planiranje' nisu ni zanimljivi ni poticajni - pa ih ni ne koristi nego blebne ono za što procijeni da će najdulje ostati zapamćeno.

A mi pamtimo one stanove koje je u Lori najavio graditi prije skoro dva desetljeća, za koje mu je HDZ svojevremeno mijenjao GUP i umjesto kojih do dana današnjeg gledamo ruševine kojih se ni Gaza ne bi posramila.

SRIJEDA Sječa

Nekoliko prastarih stabala iz drvoreda u Gundulićevoj ulici palo je na oltar aglomeracije, što je očekivano izazvalo bijes u javnosti - ali i uglavnom nesuvisle reakcije na više strana.

Po dosad dostupnim informacijama čini se da su radovi na vodovodu i kanalizaciji u Gundulićevoj oštetili korijenje starih kestena, a onda je donesena možda i ishitrena odluka da se stabla posijeku - što se doista događa prečesto.

No kazati da 'mrzi stabla' za gradsku vlast koja ih je posadila tisuće i tisuće naprosto je ludo i besmisleno - u rangu onoga kad je Marijana Puljak podigla kaznenu prijavu protiv Andre Krstulovića Opare jer je sumnjala da se na Marjanu bespotrebno pilaju borovi kako bi netko zaradio na prodaji drva.

S druge strane, i opravdanja Bojana Ivoševića koji greške redovito svaljuje na prethodnike postala su zamorno predvidiva i naporna, naprosto neupotrebljiva.

Ako se hvalio da je 'na Žnjanu spašeno dvadesetak stabala' tako što je u hodu mijenjan projekt, ako se slično postupilo na nekoliko drugih lokacija, onda se ista stvar mogla dogoditi i u Gundulićevoj. U objašnjenje da se 'ništa nije moglo mijenjati jer bismo izgubili europske pare' ni sam dogradonačelnik valjda ne vjeruje.

Makar, kako će se kasnije pokazati, to je daleko od najveće gluposti koju smo o europskim projektima čuli ovog tjedna…

ČETVRTAK Postignuće

Šef splitskog HDZ-a Tomislav Šuta uspio je progurati svog partijskog kolegu Ivicu Budimira na mjesto direktora Hrvatskih cesta i na tome mu treba čestitati: u klijentelističko-uhljebničkom sustavu HDZ-a radi se o zaista velikom postignuću.

Uostalom, kompletan vrh splitske partijske organizacije sada ima radno mjesto u Zagrebu, što je dosta zgodan rasplet događaja za stranku koja je gradonačelnika optuživala da mu je Split samo 'odskočna daska'. Šuta u Saboru, jedna zamjenica Zrinka Mužinić Bikić u Vladi, drugi zamjenik Ivica Budimir u Hrvatskim cestama - bome nisu izabrali loše pozicije za rad na općem dobru.

Od Budimira - jer njegovo imenovanje je friško, makar tek treba vidjeti kako će se izvrgnuti ruglu natječaj kojega tek treba raspisati - kao Splićani očekivat ćemo da manje piše po Facebooku jer će tako ostaviti dojam da je suvisliji nego što jest, a svakako da ne ulazi u političke konflikte pa da poput ministra turizma Tonča Glavine vlastiti grad politikantski izdvaja kao negativan primjer - nego da, makar u tišini, za njega za promjenu odradi nešto dobro i korisno.

Znat će se to prepoznati, a bogme i cijeniti.

PETAK Bijeda

Spomenuti Tomislav Šuta ovog se tjedna ipak istakao znatno besramnijom gestom na političkom, a bogme i na ljudskom nivou: kad je doznao da je napokon službeno odobreno europsko financiranje dijela radova na uređenju Žnjana - što nikada nije bilo sporno jer se radilo o čistoj proceduri, koju su Vlada i njena tijela razvukla na mjesece i mjesece - šef splitskog HDZ-a požurio se time pohvaliti i bezobrazno (a bogme i lažno) na sebe preuzeti zasluge.

'Mjesecima smo radili u tišini, razgovarali i lobirali pri ministarstvima mora i EU fondova kako bi se Žnjanu odobrila EU sredstva iz ITU mehanizma', slagao je Šuta o projektu za kojega, javna je tajna, on sam svojevremeno nije priželjkivao da dobije status strateškog. Čisto onako, da ga malko uspori, pa je o tome drobio iza zatvorenih vrata u Zagrebu.

Nikoga nije briga što je Šuta ovog tjedna Ivici Puljku izbio mogućnost da se hvali ovim postignućem - politika je to, pa neka se glođu - ali zbilja je problem kada se pritom koriste obmane, zamagljuju činjenice i prijesno laže.

Još je veći Šutin problem što je jednim potezom omalovažio i pregazio golemi trud više ili manje eksponiranih osoba, stručnjaka i profesionalaca koji su mjesecima marljivo ispunjavali bezbrojne prijavnice, formulare i proceduralne korake, strepili nad ambisom hrvatske birokracije, trpjeli beskrajnu sporost nacionalnih tijela i usput kod kuće slušali prigovore i naklapanja da 'ništa to ne valja' i da 'europskog novca za Žnjan nema, a možda ga neće ni biti'.

Sada su dobili još i Tomislava Šutu koji tvrdi da se europska sredstva ne odobravaju zbog ispunjenih uvjeta nego, eto, zbog njegovog političkog lobiranja.

U pristojnom gradu i normalnoj državi bio bi to znak za kraj njegove političke karijere, a bogme bi se i o poslovnoj sposobnosti moglo raspravljati.

SUBOTA Širina

'Epska gužva' opis je prometnog stanja u Splitu i okolici - preciznije, u kojem god smjeru se krene - a posebno kritično je na Širini gdje cijeli Solin i Kaštela svakog dana satima stoje u koloni. Čak i kad nema posebnih radova i kada cesta nije - kao ovog tjedna - bez posebne najave zatvorena usred jutarnje špice.

Djeca kasne u školu, zaposleni na posao, bolesnici u bolnicu i turisti na svoje avione i brodove - no što su njihove muke prema jednosmjenskom radnom vremenu gradilišta i višegodišnjem roku dovršetka radova koji u organiziranoj državi vrijedi za izgradnju lansirnih rampi za rakete u svemir, a ne vijadukt od par stotina metara.

Nakon što su nas desetljećima su nas zajebavale svojom ignorancijom, Hrvatske ceste su nam očito namijenile novu ulogu - drugim riječima, nakon što smo se bunili da se ništa pod bogom ne radi, sada ćemo se buniti jer se radi sporom, aljkavo i s vidljivim nemarom za ionako napaćenu sredinu.

NEDJELJA Ninčević

Na kaos na Širini neočekivano oštro reagirao je HDZ-ov gradonačelnik Solina Dalibor Ninčević, koji se požalio da je njegov grad postao 'rob raznoraznih infrastrukturnih prometnih projekata koja su u pravilu iz nadležnosti drugih institucija'.

'Podržavam sva poboljšanja, veselim se svakom metru kanalizacije ili ceste koja će poboljšati život u Solinu, ali nikako ne  podržavam ovakvu nekoordinaciju u izvođenju radova, traljavost u poslu, kašnjenja, lošu pripremljenost i pravovremeno neinformiranje javnosti', objavio je Ninčević i najavio da će, ako se ništa nakon svih redovnih apela ne promjeni, na red doći 'radikalniji potezi'.

Ne znamo koji su to, ali bubnut ćemo iz glave recept za građane kojima je dosta tog kaosa: možda da za promjenu opet glasaju za HDZ?

Vaša reakcija na temu