Dalmatinski portal koristi 'kolačiće' za što trebamo Vašu privolu. Ako nam želite pomoći u prikupljanju podataka za analitičke odnosno statističke svrhe, molimo Vas prihvaćanje 'kolačića' za analitiku. Naša web stranica koristi i marketinške 'kolačiće' zbog pružanja marketinškog sadržaja za koje od Vas također trebamo privolu. Bit ćemo sretni ako se slažete s tim jer Vam tako možemo ponuditi najbolje korisničko iskustvo.

Saznaj više
Foto: Pixabay / screenshot Prevaranti se opet predstavljaju kao Hrvatska pošta: 'Ovo je jedan u nizu pokušaja u posljednje dvije godine'

Prevaranti se opet predstavljaju kao Hrvatska pošta: 'Ovo je jedan u nizu pokušaja u posljednje dvije godine'

Ako ste dobili poruku sumnjivu poruku o dostavi paketa, oprez!

'Vaš paket stigao je u skladište i ne može se dostaviti zbog nepotpunih informacija o adresi. Molimo potvrdite svoju adresu na poveznici', tako počinje poruka koju je veći broj građana danas dobio na svoje mobitele. No iako stoji u potpisu, Hrvatska pošta s njom nema veze.

Ponovni je to pokušaj prevare s ciljem pristupa osobnim podacima primatelja. Iz Hrvatske pošte kazali su nam kako je to tek jedan u nizu u posljednje dvije godine - uključivali su i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka…


'Svim slučajevima zajedničko je lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte te pokušaji krađe podataka s bankovnih kartica. Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena je domena Hrvatske pošte posta.hr), starom logu Hrvatske pošte te pravopisnim i gramatičkim pogreškama. 

Pokušaj prevare u komunikaciji vezanoj uz internetske oglasnike također se može prepoznati po sljedećim pokazateljima: broj s kojeg vam se javila osoba nije registriran u Hrvatskoj, poruke koje vam osoba šalje imaju gramatičke i pravopisne pogreške. 

No najveću sumnju svakako treba pobuditi ako dobijete poveznicu na kojoj trebate unijeti podatke s bankovne kartice. Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prevare. Ako prodajete putem oglasnika, jedini podaci koji su potreban za uplatu su vaš IBAN te ime i prezime, a traži li kupac broj vaše kartice i CVC/CVV broj - sigurno se radi o pokušaju prevare', poručili su. 

Istaknuli su kako svako lažno predstavljanje prijavljuju nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice. Ujedno korisnike po saznanju obavještavaju preko svojih internetskih stranica i društvenih mreža.

'Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtve internetske prevare ili pokušaja prevare. Najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u poruci e-pošte i provjera poveznica koje nam stižu', konstatirali su. 

Vaša reakcija na temu