'Vaš paket stigao je u skladište i ne može se dostaviti zbog nepotpunih informacija o adresi. Molimo potvrdite svoju adresu na poveznici', tako počinje poruka koju je veći broj građana danas dobio na svoje mobitele. No iako stoji u potpisu, Hrvatska pošta s njom nema veze.
Ponovni je to pokušaj prevare s ciljem pristupa osobnim podacima primatelja. Iz Hrvatske pošte kazali su nam kako je to tek jedan u nizu u posljednje dvije godine - uključivali su i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka…
'Svim slučajevima zajedničko je lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte te pokušaji krađe podataka s bankovnih kartica. Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena je domena Hrvatske pošte posta.hr), starom logu Hrvatske pošte te pravopisnim i gramatičkim pogreškama.
Pokušaj prevare u komunikaciji vezanoj uz internetske oglasnike također se može prepoznati po sljedećim pokazateljima: broj s kojeg vam se javila osoba nije registriran u Hrvatskoj, poruke koje vam osoba šalje imaju gramatičke i pravopisne pogreške.
No najveću sumnju svakako treba pobuditi ako dobijete poveznicu na kojoj trebate unijeti podatke s bankovne kartice. Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prevare. Ako prodajete putem oglasnika, jedini podaci koji su potreban za uplatu su vaš IBAN te ime i prezime, a traži li kupac broj vaše kartice i CVC/CVV broj - sigurno se radi o pokušaju prevare', poručili su.
Istaknuli su kako svako lažno predstavljanje prijavljuju nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice. Ujedno korisnike po saznanju obavještavaju preko svojih internetskih stranica i društvenih mreža.
'Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ako su bili žrtve internetske prevare ili pokušaja prevare. Najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u poruci e-pošte i provjera poveznica koje nam stižu', konstatirali su.